Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mer blev arg :( Konstant arg. Det gick inte alls. Fick prova tre olika men kunde inte gå hemifrån och maken blev lidande så gav upp sånt.
Åh, vad jobbigt.
Jag fick alla biverkningar av Provera, men viktuppgången handlade, som tur var, bara om 2-300 gram. Till skillnad från dig fick jag dock hjälp av behandlingen, så för oss var det värt det att jag grät i fyra månader.

Har du diskuterat Metformin med en läkare?
 
Åh, vad jobbigt.
Jag fick alla biverkningar av Provera, men viktuppgången handlade, som tur var, bara om 2-300 gram. Till skillnad från dig fick jag dock hjälp av behandlingen, så för oss var det värt det att jag grät i fyra månader.

Har du diskuterat Metformin med en läkare?

Klarade mig rätt fint på Provera men fick bara 3 mån dos och se sluta de skriva ut. Hann se en normal mens under den tiden så önskar de kunde gett i alla fall 6 månader :(

Nej väntar på tid än. De verkar ha svårt ta emot för borde fått kallelse redan i höstas för dags för cellprover med och prata med dem i september.. still nothing :(
 
Klarade mig rätt fint på Provera men fick bara 3 mån dos och se sluta de skriva ut. Hann se en normal mens under den tiden så önskar de kunde gett i alla fall 6 månader :(

Nej väntar på tid än. De verkar ha svårt ta emot för borde fått kallelse redan i höstas för dags för cellprover med och prata med dem i september.. still nothing :(
Min Gun pratade om att man bara ville behandla i 3-4 cykler för att sen låta kroppen vila lite. Hon förberedde mig på att det kunde ta många cykler, med tanke på min historik. Och att det i så fall fanns andra alternativ.
 
Min Gun pratade om att man bara ville behandla i 3-4 cykler för att sen låta kroppen vila lite. Hon förberedde mig på att det kunde ta många cykler, med tanke på min historik. Och att det i så fall fanns andra alternativ.

Så sa min med men ändå fick man inte mer än 2 cyklar :(
 
Men släppte de bara dig eller hade de alla andra idéer för hur du kunde behandlas? Kanske clomifen funkar bättre

Släpptes, sen dess försökt få ny tid. Jag är inte prio då jag har barn sen innan sa de åt mig :( Så länge jag gått där är jag eg berättigad till utredning på både mig och makens sperma osv men då vi har barn sen innan är vi inte prio
 
-KarinStarfighter, Äl ca 19 jan. BIM ca 8 feb. 13e försöket. Inga barn.
- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-LaMirage - ÄL ca 9/2, BIM 26/1. Ett barn sen innan, 5e försöket.
- Hedblomster, ÄL 13/2, BIM 28/2. Försök 11, 8e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
 
Orkar inte riktigt räkna efter, vi försöker vidare och ska snart på utredning, men jag blir mest stressad av att skriva upp massa datum i listan, så jag plockar bort dem tills vidare :)
 
Lägger in mig här. Har inte koll på ÄL och BIM än, men tänkte köpa hem lite ägglossningstest. Förhoppningsvis kommer kroppen igång snabbt efter mitt MF.

-KarinStarfighter, Äl ca 19 jan. BIM ca 8 feb. 13e försöket. Inga barn.
- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-LaMirage - ÄL ca 9/2, BIM 26/1. Ett barn sen innan, 5e försöket.
- Hedblomster, ÄL 13/2, BIM 28/2. Försök 11, 8e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
 
Ja är väl något annat nu. Men får inte utskrivet sånt :(
Så man får försöka själv på något vis
Jag veeeet hur jobbigt det är, men ge inte upp. Tjata på dem.
Jag är inte beredd (fysiskt) att bli gravid igen, men en välfungerande menscykel handlar inte bara om att bli på smällen. Det handlar om en livsviktig hormonbalans, som påverkar allt annat också. Och just nu kämpar jag själv med att få igång kroppen och balans efter graviditet. För jag mådde så sjukt mycket bättre den månaden min kropp var i balans innan den fattade att den bar på ett befruktat ägg. Ska jag överleva 40 måste jag tillbaka dit. (Och det är inget skämt.)
Så ge inte upp! Med PCOS gäller det ju att hitta vad kroppen behöver för att fungera och må bra.
 
Hoppar in i den här tråden igen då jag mycket troligt har fått ett missfall. Började blöda igår (6+1). Det har fortsatt idag samt med "mensvärk" nästan hela dagen :meh:

Beklagar :(
Jag fick också nyligen MF, var inne i vecka 8. Kroppen verkar ha återhämtat sig, jag borde vara nära BIM nu men svårt att veta med tanke på MF.
 
Jag veeeet hur jobbigt det är, men ge inte upp. Tjata på dem.
Jag är inte beredd (fysiskt) att bli gravid igen, men en välfungerande menscykel handlar inte bara om att bli på smällen. Det handlar om en livsviktig hormonbalans, som påverkar allt annat också. Och just nu kämpar jag själv med att få igång kroppen och balans efter graviditet. För jag mådde så sjukt mycket bättre den månaden min kropp var i balans innan den fattade att den bar på ett befruktat ägg. Ska jag överleva 40 måste jag tillbaka dit. (Och det är inget skämt.)
Så ge inte upp! Med PCOS gäller det ju att hitta vad kroppen behöver för att fungera och må bra.

Nej känner det med, man får inte ge sig. Jag hade hemskt missfall i 2012 där jag nära rök med så man blev lite avskräckt från bli med bebis men 2015 och till nu försökt för nu vågar man lite redo.

Ja det där med hitta "rätt" för sin kropp med PCOS är en balans ;)
 
Hej, nu smyger jag ut ur ridåerna. Efter att ha ströläst här sen gud vet hur länge är det dags att delta.

Vi slutade skydda oss i somras som ett resultat av en gemensam barnlängtan och med planen att låta sex fortsätta vara kul och inte försöka på riktigt än på ett tag. Blir det så blir det, ungefär. Sex har fortsatt vara kul, men jag har börjat tänka att vi nog inte kan få barn ihop och har nog slutat vara spänd de där dagarna före mens. I början var jag försiktig med att dricka alkohol mellan ägglossning och mens, nu känns sannolikheten så liten att jag tar ett glas vin ibland, för det lär ju liksom ändå inte hända. Ännu har vi inte försökt pricka ägglossning(men har sex omkring tre-fem gånger per vecka) och jag känner nog ärligt talat inte min cykel särskilt väl, men en viss oro har börjat växa. Vi har inte all tid i världen på oss, så jag funderar på att börja med äl-stickor.

Ingen av oss har barn sen tidigare.
 
Hej, nu smyger jag ut ur ridåerna. Efter att ha ströläst här sen gud vet hur länge är det dags att delta.

Vi slutade skydda oss i somras som ett resultat av en gemensam barnlängtan och med planen att låta sex fortsätta vara kul och inte försöka på riktigt än på ett tag. Blir det så blir det, ungefär. Sex har fortsatt vara kul, men jag har börjat tänka att vi nog inte kan få barn ihop och har nog slutat vara spänd de där dagarna före mens. I början var jag försiktig med att dricka alkohol mellan ägglossning och mens, nu känns sannolikheten så liten att jag tar ett glas vin ibland, för det lär ju liksom ändå inte hända. Ännu har vi inte försökt pricka ägglossning(men har sex omkring tre-fem gånger per vecka) och jag känner nog ärligt talat inte min cykel särskilt väl, men en viss oro har börjat växa. Vi har inte all tid i världen på oss, så jag funderar på att börja med äl-stickor.

Ingen av oss har barn sen tidigare.

Det låter som att det är läge att börja testa, ja :)

Vem vet, ni kan ju ha missat ÄL varenda månad!
 
Knappast. Tre gånger i veckan räcker garanterat.

Mer troligt att äl inte sker, att spermiekvaliteten är dålig o.s.v.
Ouch. Nu blir jag ordentligt orolig. :cry:
Visst brukar väl vården vilja att man försöker på egen hand i ett år innan åtgärder vidtas? Jag har tänkt att det finns någon anledning till det, som att det faktiskt kan ta lång tid och att det inte finns anledning till oro egentligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 881
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
189 244
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 476
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 804
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp