En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, jag förstår. Jag var hos gyn för ett par veckor sedan och han sa att "här ser man gulkroppen så det är solklart att du haft ägglossning" (jag trodde att mina ägglossningar ev uteblev). Så då antog jag att det var standard... Man lär sig något nytt varje dag!
Ni råkade pricka en bra dag helt enkelt.
 
Suck. Det här börjar bli så tröttsamt. Ska ha mens imorgon. Köpte ett storpack gravtest på Tradera för ett tag sedan och har gjort av med typ sju stycken hittills denna cykel?! Inte bra för mig, haha... Det har i alla fall varit toknegativt så idag skippade jag det. Önskar att mensen kunde starta tidigare så jag blir av med den men den går ju som klockan.

Någon som vet mellan tumme och pekfinger vad en utredning kostar privat? Lär få vänta tills hösten på en tid hos landstinget eftersom jag hade X i maj och under sommaren antar jag att inget händer. Vet inte om jag orkar vänta till hösten, orkar egentligen inte vänta en dag till. Men man måste ju, så.
 
Hm. Har det som jag skulle tolkat som ägglossningssekret idag, som äggvita... Får väl umgås med maken idag också, även om äl nog var tidigare i veckan som sagt. :)
 
Suck. Det här börjar bli så tröttsamt. Ska ha mens imorgon. Köpte ett storpack gravtest på Tradera för ett tag sedan och har gjort av med typ sju stycken hittills denna cykel?! Inte bra för mig, haha... Det har i alla fall varit toknegativt så idag skippade jag det. Önskar att mensen kunde starta tidigare så jag blir av med den men den går ju som klockan.

Någon som vet mellan tumme och pekfinger vad en utredning kostar privat? Lär få vänta tills hösten på en tid hos landstinget eftersom jag hade X i maj och under sommaren antar jag att inget händer. Vet inte om jag orkar vänta till hösten, orkar egentligen inte vänta en dag till. Men man måste ju, så.

Privat med landstingsavtal kostar som hos landstinget.
 
Ett halvår efter att vi sökte hjälp har vi äntligen blivit kallade för ett första besök för utredning, och jag har verkligen ingen lust att gå dit överhuvudtaget :cautious: Inbillar mig att besöket kommer innebära typ att vi får säga hej, de ställer lite frågor och sedan får vi vänta hundra år till på att något ska hända. Har precis fått nytt jobb, en timma från sjukhuset och just nu känns det bara som slöseri med tid att ta ledigt för att åka dit när det enda jag inbillar mig kommer hända är att vi i bästa fall får boka in några nya tider detta århundrade :arghh:

Inser ju såklart att jag måste dit för att vi nån gång ska komma igång med processen, men just nu är jag fanimej både jävligt skeptisk till att någonting kommer hända någonsin i vårdväg och samtidigt jävligt rädd inför att hamna i den karusellen som drar igång om saker faktiskt börjar hända. :turd:
 
Privat med landstingsavtal kostar som hos landstinget.
Jo jag vet, men stället "i närheten" (10 mil) som jag hittade har i infon på sin sida att det gäller om man uppfyller kraven i sitt landsting vilket jag inte gör än pga X i maj och ska väl ha gått ett år sen dess. Så jag tänkte mer helt privatbetalande för att kunna börja tidigare.
 
Jo jag vet, men stället "i närheten" (10 mil) som jag hittade har i infon på sin sida att det gäller om man uppfyller kraven i sitt landsting vilket jag inte gör än pga X i maj och ska väl ha gått ett år sen dess. Så jag tänkte mer helt privatbetalande för att kunna börja tidigare.

Mitt X mitt under utredning och väntan på ivf påverkade ingenting.
 
Mitt X mitt under utredning och väntan på ivf påverkade ingenting.
Ok vad bra! Verkar vara lite olika bud. Pratade med en tjej som försökt i två år innan X men när de några månader senare bokade tid för utredning blev de hemskickade för att "räkningen" börjar om då X räknas som att uppnå graviditet. Ska ringa och höra mig för i mars ändå men är rädd att bli avsnäst.
 
Nu är jag inte alls hemma i denna tråd (annat än att jag slaviskt följer den sedan länge..) men som en som växlat klinik/administration/forskning osv under ett par års tid; man kan alltid ändra sig. Får du dessutom ha kvar kliniken på viss del tappar du inget. Vill du bli kliniker igen när du är färdig med ev föräldraledighet så blir du det. Kanske inte direkt men om ett tag. Jag har suttit med samma farhågor/tankar och är just nu mest kliniskt verksam ett tag, för jag var sugen på det igen. Det löste sig.

Hade möte med chefen i veckan. Sa att jag kan tänka mig koordinatorstjänsten för det team där jag jobbar idag, men inte för det andra teamet. Isf blir det typ 30% administration och resterande del kliniskt. Känner inte att jag vill släppa det kliniska helt. Han skulle fundera över lösningar och återkomma.
 
Ett halvår efter att vi sökte hjälp har vi äntligen blivit kallade för ett första besök för utredning, och jag har verkligen ingen lust att gå dit överhuvudtaget :cautious: Inbillar mig att besöket kommer innebära typ att vi får säga hej, de ställer lite frågor och sedan får vi vänta hundra år till på att något ska hända. Har precis fått nytt jobb, en timma från sjukhuset och just nu känns det bara som slöseri med tid att ta ledigt för att åka dit när det enda jag inbillar mig kommer hända är att vi i bästa fall får boka in några nya tider detta århundrade :arghh:

Inser ju såklart att jag måste dit för att vi nån gång ska komma igång med processen, men just nu är jag fanimej både jävligt skeptisk till att någonting kommer hända någonsin i vårdväg och samtidigt jävligt rädd inför att hamna i den karusellen som drar igång om saker faktiskt börjar hända. :turd:
Segt, men det finns kanske inte så mkt att göra än att gå dit på först besöket och sen försöka få till så ”få” besök som möjligt. Tänker att många kliniker har en mall som de går efter och som kan vara svår att påverka. Jobbade också långt från hemorten innan och det var ett helsike att få till läkartider.
 
Segt, men det finns kanske inte så mkt att göra än att gå dit på först besöket och sen försöka få till så ”få” besök som möjligt. Tänker att många kliniker har en mall som de går efter och som kan vara svår att påverka. Jobbade också långt från hemorten innan och det var ett helsike att få till läkartider.

Nej det är ju egentligen inte mycket att göra något åt. Lite drygt att behöva ordna ledigt för läkarbesök i princip det första jag gör på nya jobbet bara, och jag misstänker ju tyvärr att det lär bli några stycken :cautious: Har egentligen två andra helt oberoende problem, varav ett förmodligen kommer kräva operation, som jag borde till sjukhuset för. Men det känns svårt att motivera sjutton läkartider i halvtimmen för nya chefen, och jag vill ju helst hinna vara på jobbet också! :banghead:
 
- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
-KarinStarfighter, Äl ca 19 jan. BIM ca 8 feb. 13e försöket. Inga barn.
- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-LaMirage - ÄL ca 9/2, BIM 26/1. Ett barn sen innan, 5e försöket.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...

Jag tog ett tidigt test i lördags som visade svagt men tydligt positivt. Nytt test idag på BIM som var ett starkt och tydligt +. Så jag smyger ut, tackar för dessa månader och hoppas att ni snabbt kommer efter. Jag har lärt mig massor under tiden här, om väntan och hopp och besvikelse. Jag har varit otroligt besviken på min kropp men känner nu en otrolig tacksamhet och fascination över den. Håller tummarna för mig själv för att jag slipper komma tillbaka och för er här att ni snart "slipper ut". :heart
 
Suck. Det här börjar bli så tröttsamt. Ska ha mens imorgon. Köpte ett storpack gravtest på Tradera för ett tag sedan och har gjort av med typ sju stycken hittills denna cykel?! Inte bra för mig, haha... Det har i alla fall varit toknegativt så idag skippade jag det. Önskar att mensen kunde starta tidigare så jag blir av med den men den går ju som klockan.

Någon som vet mellan tumme och pekfinger vad en utredning kostar privat? Lär få vänta tills hösten på en tid hos landstinget eftersom jag hade X i maj och under sommaren antar jag att inget händer. Vet inte om jag orkar vänta till hösten, orkar egentligen inte vänta en dag till. Men man måste ju, så.
Vi betalade 4000 för utredning, sen 1200 för ett extra blodprov som de rekommenderade (nk-celler, dvs immunförsvaret).
Så drygt 5000 för utredning innan vi kunde sätta igång.
 
Ett halvår efter att vi sökte hjälp har vi äntligen blivit kallade för ett första besök för utredning, och jag har verkligen ingen lust att gå dit överhuvudtaget :cautious: Inbillar mig att besöket kommer innebära typ att vi får säga hej, de ställer lite frågor och sedan får vi vänta hundra år till på att något ska hända. Har precis fått nytt jobb, en timma från sjukhuset och just nu känns det bara som slöseri med tid att ta ledigt för att åka dit när det enda jag inbillar mig kommer hända är att vi i bästa fall får boka in några nya tider detta århundrade :arghh:

Inser ju såklart att jag måste dit för att vi nån gång ska komma igång med processen, men just nu är jag fanimej både jävligt skeptisk till att någonting kommer hända någonsin i vårdväg och samtidigt jävligt rädd inför att hamna i den karusellen som drar igång om saker faktiskt börjar hända. :turd:
Jobbar 10 mil åt ena hållet, har ivf-kliniken 7 mil åt andra hållet ;). Allt går, men visst är det tufft.
Kände mig också lättad och nervös på samma gång när vi började utredning. En känsla av "äntligen" och samtidigt en rädsla för vad de ev skulle finns och, framförallt, en rädsla för att det ändå inte finns nån garanti.
 
- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
-KarinStarfighter, Äl ca 19 jan. BIM ca 8 feb. 13e försöket. Inga barn.
- Zvinto - ÄL mellan 31/1-2/2, BIM runt 15-17/2. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 6/2, BIM ca 18/2. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-LaMirage - ÄL ca 9/2, BIM 26/1. Ett barn sen innan, 5e försöket.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- Septemberbebis - MF 13/1, ÄL 24/1 (?), BIM 8/2. 2:a barnet
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...

Jag tog ett tidigt test i lördags som visade svagt men tydligt positivt. Nytt test idag på BIM som var ett starkt och tydligt +. Så jag smyger ut, tackar för dessa månader och hoppas att ni snabbt kommer efter. Jag har lärt mig massor under tiden här, om väntan och hopp och besvikelse. Jag har varit otroligt besviken på min kropp men känner nu en otrolig tacksamhet och fascination över den. Håller tummarna för mig själv för att jag slipper komma tillbaka och för er här att ni snart "slipper ut". :heart
Grattis :banana:
Håller tummarna
 
Jag tog ett tidigt test i lördags som visade svagt men tydligt positivt. Nytt test idag på BIM som var ett starkt och tydligt +. Så jag smyger ut, tackar för dessa månader och hoppas att ni snabbt kommer efter. Jag har lärt mig massor under tiden här, om väntan och hopp och besvikelse. Jag har varit otroligt besviken på min kropp men känner nu en otrolig tacksamhet och fascination över den. Håller tummarna för mig själv för att jag slipper komma tillbaka och för er här att ni snart "slipper ut". :heart

Stort grattis!!
 
Ett halvår efter att vi sökte hjälp har vi äntligen blivit kallade för ett första besök för utredning, och jag har verkligen ingen lust att gå dit överhuvudtaget :cautious: Inbillar mig att besöket kommer innebära typ att vi får säga hej, de ställer lite frågor och sedan får vi vänta hundra år till på att något ska hända. Har precis fått nytt jobb, en timma från sjukhuset och just nu känns det bara som slöseri med tid att ta ledigt för att åka dit när det enda jag inbillar mig kommer hända är att vi i bästa fall får boka in några nya tider detta århundrade :arghh:

Inser ju såklart att jag måste dit för att vi nån gång ska komma igång med processen, men just nu är jag fanimej både jävligt skeptisk till att någonting kommer hända någonsin i vårdväg och samtidigt jävligt rädd inför att hamna i den karusellen som drar igång om saker faktiskt börjar hända. :turd:

Det verkar fungera lite olika i olika landsting, vi fick lämna alla prover innan vi fick ett första besök, så jag räknar kallt med att de åtminstone har lite provsvar att dela med sig av imorgon. I övrigt känner jag som du, nervös över vad som kommer att hända sen. Jag är helt övertygad om att det är mig det är fel på. :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 660
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 922
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 380
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 857
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp