Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Lilleknodd2 ÄL ca 31/10, BIM 14/11. Fjärde försöket, andra barnet
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Hedblomster, ÄL ca 23/10, BIM ca 8/11. Försök 7, första barnet (4e försöket efter X).
- Superstar, beräknad första ÄL efter uttag av spiral 30/10 BIM 13/11. Försök 1 med barn nr 2.
- Zvinto - ÄL ca 1/11, BIM runt 16/11. Försök 10, andra barnet.
- nattljus, ÄL ca 1/11, BIM ca 15/11 första försöket, första barnet
- Ingela_S - ÄL ca 9/11, BIM ca 19/11 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
-KarinStarfighter, Äl ca 6/11, BIM ca 20/11. 10e försöker. Inga barn.

Uppdaterat listan och väntar på att få en tid för genomgång av våra prover som är lämnade.
 
Började med ÄL tester för två dagar sen. Cykeldag 14 idag och ÄL enligt app, men bara svagt streck på stickan igår. Ska testa om ett par timmar igen. Ingen ÄL än så länge alltså, trots att det kändes som att det var på g häromdagen.
Förhoppningsvis har min kropp lurat mig innan och vi helt enkelt missat ÄL, och att det tar sig nu ;)
 
Beräknad ÄL i morgon och igår kväll började det mola på utav bara attans, vilket fortsatt idag. Tempen fortsätter sjunka och monitorn står på hög. Så få se om den slår om i morgon nu då. Positivt överraskad av boragon faktiskt. Mycket jämnare temp och även lägre. Hoppas nu att det blir något som stannar!
 
Idag är känslan lite såhär
course-he-gets-all-moody-introspective.gif
 
Idag är känslan lite såhär
course-he-gets-all-moody-introspective.gif

Känner igen det där.:turd:

Vi har lite halvt om halvt bestämt oss för att skaffa hund i samband med en ev föräldraledighet och skulle jag plussa närmaste tiden hade det passar så himla bra att ta hem en typ imorgon. Har sett ett par omplaceringar ute som i alla fall på pappret låter så himla passande som har försvunnit igen lika fort som de dykt upp så nu sitter jag och tittar på hundar på tv och vill typ bara grina för att jag aldrig kommer få en hund... Vadå projicering liksom :angel:
 
Känner igen det där.:turd:

Vi har lite halvt om halvt bestämt oss för att skaffa hund i samband med en ev föräldraledighet och skulle jag plussa närmaste tiden hade det passar så himla bra att ta hem en typ imorgon. Har sett ett par omplaceringar ute som i alla fall på pappret låter så himla passande som har försvunnit igen lika fort som de dykt upp så nu sitter jag och tittar på hundar på tv och vill typ bara grina för att jag aldrig kommer få en hund... Vadå projicering liksom :angel:
Men :( Då är det ju TVÅ saker du vill ha men inte får! Man kan ju grina för mindre :(
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Lilleknodd2 ÄL ca 31/10, BIM 14/11. Fjärde försöket, andra barnet
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Hedblomster, ÄL ca 23/10, BIM ca 8/11. Försök 7, första barnet (4e försöket efter X).
- Superstar, beräknad första ÄL efter uttag av spiral 30/10 BIM 13/11. Försök 1 med barn nr 2.
- Zvinto - ÄL ca 1/11, BIM runt 16/11. Försök 10, andra barnet.
- nattljus, ÄL ca 1/11, BIM ca 15/11 första försöket, första barnet
- Ingela_S - ÄL ca 9/11, BIM ca 19/11 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
-KarinStarfighter, Äl ca 6/11, BIM ca 20/11. 10e försöker. Inga barn.
- maybebaby - ÄL ca 29/10, BIM ca 12/11. 2:a försöket, första barnet.

Följt tråden i smyg, men hoppar nu in här i tråden! Nu är sambon å jag igång och så får vi se när det kan bli en liten knodd. :) Nästa år blir jag 30 och sambon 35. Har varit tillsammans i 8 år så nu tänkte vi att det var dags!

Det sjuka är att jag känner mig gravid... Senaste mensen kom 2 dagar tidigt (min mens är som en klocka) plus att det inte var lika riklig blödning och annorlunda färg. Brukar få sjukt ont i ryggen vid mens, aldrig mensvärk, men denna gång hade jag som molande mensvärk. Så jag blev lite fundersam. Gjorde gravtest när mensen var slut som va negativt. Har däremot fortsatt molande värk såsom mensvärk, konstigt ont i halsen och återkommande illamående.. Är jag skengravid eller?? :p Känns ju inte troligt att vara gravid när testet va negativt. Aja, får se hur jag gör - om jag tar gravtest slutet av veckan eller väntar till BIM. Om man nu är gravid så kan man ju stå ut med värk, halsont och illamående -men är jag inte det så är det ju sjukt ovärt! :devil:
 
Mensvärk.... en dag för tidigt dock. Brukar alltid komma exakt 14 dagar efter när jag beräknar äl, men det är ju inte alltid så lätt att avgöra.
 
-Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Lilleknodd2 ÄL ca 31/10, BIM 14/11. Fjärde försöket, andra barnet
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
- Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Superstar, beräknad första ÄL efter uttag av spiral 30/10 BIM 13/11. Försök 1 med barn nr 2.
- Zvinto - ÄL ca 1/11, BIM runt 16/11. Försök 10, andra barnet.
- nattljus, ÄL ca 1/11, BIM ca 15/11 första försöket, första barnet
- Ingela_S - ÄL ca 9/11, BIM ca 19/11 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hedblomster, ÄL ca 17/11, BIM ca 1/12. Försök 8, första barnet (5e försöket efter X).
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
- iebm: ÄL ca 25/10, BIM ca 8/11, 3:e försöket, 2:a barnet
-KarinStarfighter, Äl ca 6/11, BIM ca 20/11. 10e försöker. Inga barn.
- maybebaby - ÄL ca 29/10, BIM ca 12/11. 2:a försöket, första barnet.
 
Helt blankt var det inte, men väldigt svagt.
Första cykeln med ÄL test så vet inte riktigt hur det funkar. Men var ägglossningen igår då, eller idag? :confused:

Jag började fota mina stickor, tycker det börjar bli tydligt över typ 5 dagar hur det ökar och sen minskar, inta alltid en prickar in test precis på ÄL heller om en inte testar typ flera gånger om dagen (försöker undvika :cautious:) men stegringen börjar bli lätt att följa nu när jag gjort det ett par gånger :)
 
Helt blankt var det inte, men väldigt svagt.
Första cykeln med ÄL test så vet inte riktigt hur det funkar. Men var ägglossningen igår då, eller idag? :confused:
Tycker det är så svårt att veta. Men testet känner ju av lh-ökningen inför att ägget ska släppa. Så när testet är positivt sker ägglossningen inom 24-48 timmar typ. När testet är negativt igen borde ägget alltså ha släppt, om jag förstått rätt. Men ja, det är svårt det där! Brukar räkna att ägglossning sker dagen efter jag fått positivt test. Ibland hinner jag inte få ett 100% positivt test men då förstår jag att det skett strax efter mitt starkaste test och att jag missat att testa just då.
 
Haft lite molvärk i dag trots att det nästan är en vecka kvar till BIM. Sjuk i huvudet som jag blir i väntans tider funderar jag såklart på om det kan vara tecken på något. :p Det har ju gått mer än sex dagar sedan beräknad ÄL och jag är sååå sugen på att ta ett tidigt test, men jag kan inte riktigt motivera kostnaden när jag har vanliga test hemma. Usch, denna ständiga väntan. :crazy:
 
Kära nån vad det har värkt över höger äggstock. Kändes riktigt rejält tis-tors, men idag har det äntligen släppt. Brukar känna av ÄL, men definitivt inte på den här nivån.. Räknar med att ägget äntligen släppt nu, så får jag räkna med BIM till den 18:e istället. Nu återstår bara 2 veckors olidlig väntan. :cool:;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 837
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 374
· Visningar
187 613
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 455
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 394
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp