En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick utslag på älstickor innan mens även fast jag inte var gravid. Så det behöver inte betyda något, tyvärr. Du har väl ish 5 dagar kvar till BIM? :)
Fyra dagar kvar. Kan uppenbarligen vara både utslag pga mens och utslag pga graviditet alltså. Så återstår att se med andra ord, som alltid :banghead::p
 
Om man har utslag på stickan pga mensen, då borde den ge utslag oavsett när du testar? Alltså hur tätt inpå testet innan?
Nej. Jag fick utslag några dagar innan äl, sen var det nästan blankt och sen gav de utslag igen är kring en vecka före mens. Någon dag före mens blev det blankt igen. Överlag väldigt få dagar under cykeln med blanka stickor.
 
Nej. Jag fick utslag några dagar innan äl, sen var det nästan blankt och sen gav de utslag igen är kring en vecka före mens. Någon dag före mens blev det blankt igen. Överlag väldigt få dagar under cykeln med blanka stickor.
Jag har ju haft helt blankt förutom en stegring under 3 dagar vid ÄL och nu idag.. jaja. Vi får vänta och se helt enkelt :angel:
 
Här är det BIM +2 med negativt gravtest i morse. Trodde att mensen kom vid lunchtid men det var bara en konstig flytning. Ingen mensvärk, som jag brukar få dagen innan eller samma dag som mensen.

Jag ska försöka hålla mig till helgen innan jag testar igen. Men det är ju sååå svårt! :arghh::crazy::meh:
 
Testade imorse, BIM -3.
Väldigt negativt så utslaget på ÄL stickan var nog bara pga kommande mens. Ska försöka vänta in BIM innan jag testar igen :(
 
Denna mensvärk :wtf: brukar bara ha det den dagen mensen brakar lös ordentligt och då håller det i ca 5 timmar bara. Nu har den tilltagit i styrka sedan i måndags. Är säkert bara förstoppad eller nåt :meh:
Väldigt oklart när ÄL har varit eller om jag ens haft nån den här gången. Tror BIM är nån gång mellan 14-20 nov :banghead: 14e enligt min normala cykel men 20e enligt mina högst otydliga ÄL-symtom den här gången
 
Trodde inte jag skulle känna av progesteronet i progesterall men det gör jag tydligen. Har snart använt det i en vecka och har jätteömma bröst och molvärk längst ner i magen. Trodde jag blivit knäpp först men efter att ha läst lite så förstod jag att det kan vara på grund av progesteron? :) Precis samma känsla som när jag blev gravid men det är så klart omöjligt nu så det måste bero på något annat.
 
BIM imorgon och blankt gravtest idag.
Kan dock vara så att BIM flyttades fram några dagar iochmed ägglossningens datum - så då är BIM på torsdag.
Oavsett så - inga förhoppningar denna gången.
 
Svaga streck på ÄLtesten sen start. Möjligtvis eventuellt liiiite starkare (mindre svagt) streck igårkväll till att idag, förmiddag, vara nästan obefintligt. Wtf?
 
Är så tröööööött på att försöka bli graviiiiid :wtf:

Har en känsla av att det kommer dröja väldigt länge och jag får panik av det. Så svårt att vara riktigt lycklig i livet när man tänker på det här varje dag. Den här månaden finns det dessutom risk att vi inte kan försöka pga skov i min sjukdom så kan inte ha sex... hoppas bara ägglossningen dröjer iaf en vecka till. Då kanske det går. Annars är jag inte långt ifrån att använda en spruta och inseminera!:idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 786
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 378
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 800
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp