Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Det blir säkert jättebra! Håller tummarna!!!!!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

kl

Mars

em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3

April

AMK ÄL 20/3 BIM 7/4
lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4
Rosen-knoppen ÄL 1/4 BIM 15/4 (app)
Rhinos äl enl app 3/4 BIM 17/4
floggingmolly äl c:a 5/4 BIM 20/4
Miks ÄL 12/4 BIM 28/4
Mois ÄL 29/4 BIM 16/5 (app)


Min cykel är lite hoppig. inte extremt, men appen kan inte riktigt få grepp om den... jag kollar med stickor just nu, skulle haft äl igår enligt app men den verkar hålla sig långt bort ;)
Har dock börjat få lite flytningar, så det borde vara ett tecken, tänker jag.

Efter min antibiotikabehandling mot vaginos är mitt liv fantastiskt mycket bättre, jag har nog gått med det länge utan att tro att det var något, så jag hade vant mig.
Fick knasig mens förra månaden också, men jag gissar att det var pga att jag precis tagit ut spiralen.

Sååå, nu kör vi igen. Har lugnat mig lite vad gäller "hur ska jag berätta det här då?" och bara bestämt mig för att det är tamejf*n ingen annans business. Mannen sprigner runt och frågar varenda dag vad "äggstickorna" visat, han är rätt taggad ;) Och vi tränar ofta och mycket :p
Har BIM söndagen den 20/4, då vi är i Tyskland och kör BMW på Nürnburgring :banana: Så jag tar nog bestämt med mig ett gravtest ner dit :D (Här planerar vi hej vilt!)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Har du fått något besked om hur lång tid det kan tänkas ta hos dig?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Vad spännande! Klart du ska ta med dig ett test, kommer inte mensen så blir man ju så otålig!!

Jag har BIM i maj och den helgen ska jag ha besök av en kompis. Vi dricker alltid vin när vi ses. Vid förra graviditeten så hälsade hon på när jag var precis nyplussad. Vore konstigt om det blev så denna gången med. Vi ses liksom inte särskilt ofta.
Känns bra att om det är så att mensen kommer då i maj så har jag något extra roligt att se fram emot den helgen.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Nä.
Det är tre månader (1-3...) mellan de fyra besöken man måste gå på innan remiss till kirurgen.

Det betyder minst 24 månader innan IVF-start och jag är inte säker på att jag har så lång tid på mig.
Förra året var mina menscykler 35dgr, nu är de nere på 28.

Vi har bara gått igenom informationen och det sprutar redan tårar :eek:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Huvudet högt! Du fixar det här!

Mvh Miks
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

kl

Mars

em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3

April

AMK ÄL 20/3 BIM 7/4
lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4
Rosen-knoppen ÄL 1/4 BIM 15/4 (app)
Rhinos äl enl app 3/4 BIM 17/4
floggingmolly äl c:a 5/4 BIM 20/4
Miks ÄL 12/4 BIM 28/4
Mois ÄL 29/4 BIM 16/5 (app)


Min cykel är lite hoppig. inte extremt, men appen kan inte riktigt få grepp om den... jag kollar med stickor just nu, skulle haft äl igår enligt app men den verkar hålla sig långt bort ;)
Har dock börjat få lite flytningar, så det borde vara ett tecken, tänker jag.

Efter min antibiotikabehandling mot vaginos är mitt liv fantastiskt mycket bättre, jag har nog gått med det länge utan att tro att det var något, så jag hade vant mig.
Fick knasig mens förra månaden också, men jag gissar att det var pga att jag precis tagit ut spiralen.

Sååå, nu kör vi igen. Har lugnat mig lite vad gäller "hur ska jag berätta det här då?" och bara bestämt mig för att det är tamejf*n ingen annans business. Mannen sprigner runt och frågar varenda dag vad "äggstickorna" visat, han är rätt taggad ;) Och vi tränar ofta och mycket :p
Har BIM söndagen den 20/4, då vi är i Tyskland och kör BMW på Nürnburgring :banana: Så jag tar nog bestämt med mig ett gravtest ner dit :D (Här planerar vi hej vilt!)

Låter spännande (med allt :D)!!!!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Nä.
Det är tre månader (1-3...) mellan de fyra besöken man måste gå på innan remiss till kirurgen.

Det betyder minst 24 månader innan IVF-start och jag är inte säker på att jag har så lång tid på mig.
Förra året var mina menscykler 35dgr, nu är de nere på 28.

Vi har bara gått igenom informationen och det sprutar redan tårar :eek:

28 dagar är genomsnitt. Dessutom kan din övervikt påverka den. Fett är tyvärr väldigt bra på att lagra hormoner.

Vad är det som är så hemskt att du blir så ledsen :(
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

*KL*

Har fortfarande inte fått någon mens sen missfallet. Undrar när den tänkt komma. Men det kan väl dröja ett par veckor till, har ju bara gått drygt 4 veckor nu om man räknar från dagen jag cytotec. Började ju blöda några dagar innan det.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Tidsramen.
Op tidigast om 12 månader och sen vänta 12 månader till innan IVF :crazy:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Två år!!! :eek:

Är dom medvetna att din tid rinner iväg?

Ta kontakt med fertilitetskliniken och tala om läget. Jag vet att man gjort undantag ibland. Svarar dom nej så hör med andra kliniker.

Skriv dig hos din mamma och få det snabbare på så sätt.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag har mailat fertilitetskliniken och förklarat läget och vad SSK sade idag. Läkaren vi hade verkar ju bra så jag hoppas att han kan göra något.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag är så himla imponerad av dig lil-sis. Du kämpar på och du har hela tiden en positiv och glad ton i tråden trots dina motgångar. All eloge och styrka till dig och jag hoppas så innerligt att tiden kan förkortas för dig så att du inte behöver vänta två år! Tycker redan du har väntat länge nog.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Sköterskan har redan lämnat mitt brev vidare till läkaren :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Hejja, snabba ryck av sköterskan. Hoppas det ger resultat också. :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag är så himla imponerad av dig lil-sis. Du kämpar på och du har hela tiden en positiv och glad ton i tråden trots dina motgångar. All eloge och styrka till dig och jag hoppas så innerligt att tiden kan förkortas för dig så att du inte behöver vänta två år! Tycker redan du har väntat länge nog.

Jag är i grunden optimist.

Men alla dagar är inte bra dagar och jag är förstås bitter ibland också. Men det tjänar ju ingenting till i längden. Så de dagarna jag mår dåligt gör jag det ordentligt och sen släpper jag det.

Skulle bli galen annars!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Du är verkligen stark du! Själv har jag lite svårt att orka just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: orkide
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
387
· Visningar
23 882
Senast: Gimlan
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
965
Senast: Queen
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp