Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis @Miks

Ja man skulle väl önska att man kunde se så nyktert på det hela hela tiden! Nu blev det väl så att det blev så uppenbart för oss mellan plus och missfall att vi verkligen ville ha barn just nu. Och få ett kvitto på att kroppen förhoppningsvis kommer igång igen!
 
@lil-sis @Miks

Ja man skulle väl önska att man kunde se så nyktert på det hela hela tiden! Nu blev det väl så att det blev så uppenbart för oss mellan plus och missfall att vi verkligen ville ha barn just nu. Och få ett kvitto på att kroppen förhoppningsvis kommer igång igen!

Jag skulle vilja säga att det går i perioder.

Imorgon är dagen då mitt utomkveds skulle haft BF. Det var skitjobbigt för två veckor sedan men idag inte alls.

Igår skulle vi midsommarnuppa lite men VI har visst fått svamp, tur att det inte var ÄL på G :crazy:

Ibland känns det som att "kosmos" inte tycker det här med barn är något för mig :p
 
Ojojoj... Idag när jag testade såg jag "tydligt" en skugga över var "+ sträcket " är. (inte sett de andra dagarna) Den försvann dock efter 5-6 minuter. Efter 15 min så är där ett tunt rött streck. DOCK är testet bara giltigt i 10 min. Men det blir spännande de närmsta dagarna ;-)

BIM idag om cyklen är jämn (vilket jag iofs inte tror) men är bara äl + 8 eller 9 idag. :-)
Kan nog tyvärr konstatera att där var något fel med detta testet. Inte sett tillstymelse till något streck varken idag eller igår.
Inga graviditetstecken heller.
Och jag tror inte jag är gravid, då jag tror vi var alldeles för tidiga med gymmandet.

MEEEN trots detta så fick jag huxflux för en timme sedan känslan "jag är gravid". Det är en känsla jag aldrig haft för, så får se om den är sann eller bara är kroppen som luras.
Än finns ju chansen, äl +10 (eller 11) samt BIM + 3 idag :)
 
Kan nog tyvärr konstatera att där var något fel med detta testet. Inte sett tillstymelse till något streck varken idag eller igår.
Inga graviditetstecken heller.
Och jag tror inte jag är gravid, då jag tror vi var alldeles för tidiga med gymmandet.

MEEEN trots detta så fick jag huxflux för en timme sedan känslan "jag är gravid". Det är en känsla jag aldrig haft för, så får se om den är sann eller bara är kroppen som luras.
Än finns ju chansen, äl +10 (eller 11) samt BIM + 3 idag :)
Håller tummarna för dig
 
Håller tummarna för dig
Detta är lite "läskigt" faktiskt. Har flera gånger nu under em kommit på mig själv med att gå runt och le och tänka "jag är gravid :D", för att i nästa sekund komma på "nä just det ja, jag har inte fått något plus ännu... "
Luras kroppen såhär är det fan inte snällt....:meh:
 
@vilse Det är ju fortfarande inte jättemånga dagar sedan ägglossning så än finns det ju hopp. Jag plussade på ÄL +12.

Brukar du ha 7 dagar mellan ägglossning och mens i vanliga fall?

Mvh Miks
 
Det är väl ödets ironi eller något men det är ju inte klokt vad folk har dålig timing med sina frågor :p

Vi har innan varit ganska "förskonade" med frågor om när vi ska skaffa barn, kanske framför allt eftersom väldigt få i våra kompiskretsar har barn. Men nu under en vecka efter att jag fick missfall har 3 personer frågat! Två dagar efteråt, när vi inte ens visste om det var missfall eller inte, fick jag frågan "och när kommer det en bebis då?". Snacka om (såklart väldigt omedvetet) slag i magen..

Nu har jag svarat i stil med att vi får se och det känns inte så prioriterat just nu och bla bla bla. Jag bryr mig inte om att det inte är i närheten av sant, som man frågar får man svar. Men det känns ju onekligen för en själv när det inte är i närheten av så det är..
 
@vilse Det är ju fortfarande inte jättemånga dagar sedan ägglossning så än finns det ju hopp. Jag plussade på ÄL +12.

Brukar du ha 7 dagar mellan ägglossning och mens i vanliga fall?

Mvh Miks
Vet inte, var första gången jag testade med äl förrra månaden, då hade jag 9 dagar mellan (dag 10 fick jag mens).
Denna gången kom äl 1-2 dagar senare än förra månaden, men såg nu att appen inte räknade om beräknad mens då. Så då är det BIM eller BIM+1 idag.
Dock, så tror jag inte jag haft så kort cykel varje gång... Så när BIM är struntar jag egentligen i nu. Räknar bara från äl. :)
Med sonen plussade jag på äl +9, men hade aldrig denna känslan av att jag var gravid...
Fortsättning följer :p
 
Åhhh! Jag blir knäpp på detta!!
Testade just, men glömde bort testet... kollade 3-4 minuter för sent, och då var där en tunn tunn skugga igen. O_o
Frågan är då, är det pga graviditet - eller för att testet legat för länge? Hmm..

Om man köper test på apoteket eller liknande - vilka ska man satsa på? Vilka tar lägst hormoner? :p
 
Blir ju bara mer och mer spännande ju!

Jag har använt Apotekets egna. Alltså från det Apoteket som var det ursprungliga Apoteket innan alla andra apotek kom till :D

Mvh Miks
 
@Girasol Hur gick det igår? Hoppas verkligen att du fick tillbaka en liten!

Mvh Miks

Jodå det gick bra, av 25 ägg blev 16 befruktade, tre höll riktigt bra kvalitet så det blev ett till frysen och två skvalpar runt i min livmoder :). Resten höll inte måttet för frysning så de kasserades.

Har sedan dess sovit bort mer än halva helgen :/ såå trött, men antar det är crinonet som orsakar det. Har dessutom jätteont i magen -vilket jag haft båda gångerna innan också, lite överstimulering mao. Annars är det fint :)
 
Då skulle man ju bara kunna hobby-nuppa! Det är mycket roligare än avels-nuppa! Tycker iaf :D

Mvh Miks

Det är stor skillnad! Vi har ju inte behövt bry oss om avelsnuppa och det är himla skönt, inga måsten, bara glädje.
Fast å andra sidan är inte ivf glädje någonstans, plånboken gråter, kroppen har konstanta hormonrejs de luxe och i tid och otid ska man upp i gynstolen typ.. Men förhoppningsvis är vi klara med det framöver :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 898
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 490
Senast: Milosari
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 041
Senast: mamman
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 200
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp