En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
- Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket
- Ingela_S - ÄL ca 15/7, BIM ca 27/7. Försök 10, inga barn sen tidigare.
- Zvinto - ÄL förhoppningsvis runt 20/7, BIM runt 23-24/7. Försök 6, andra barnet
-KarinStarfighter. Äl runt 21/7. BIM runt 2/8. 6:e försöket.
- Whirlie ÄL 15/7, BIM 8/8. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- KattenKorven ÄL 27/7 BIM 10/8 försök 2, andra barnet

- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
- hemlig - väntar på FET1 efter IVF i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2016[/QUOTE]
 
Måste varit en redig ägglossning nu i helgen. Har ömma bröst, vilket jag aldrig har annars. Tempen fortsätter bara uppåt än så länge. Jag är lite fascinerad över att min kurva än så länge liknar gravidkurvan med sonen. Det är säkerligen bara en slump, men som sagt lite fascinerande ändå.
 
Varit galet skengravid senaste veckan.. Men också varit rätt säker på att jag inte är gravid. Den otåliga delen av mig har tagit över och jag har testat typ varje dag :p
Idag kom mensen och det kändes faktiskt inte så jobbigt son jag trodde det skulle göra. Har räknat med att det kan ta några månader.
Nästan ÄL 25/7 nån får gärna skriva in mig på listan då jag inte vet hur man gör via telefonen.
 
- Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket
- Ingela_S - ÄL ca 15/7, BIM ca 27/7. Försök 10, inga barn sen tidigare.
- Zvinto - ÄL förhoppningsvis runt 20/7, BIM runt 23-24/7. Försök 6, andra barnet
-KarinStarfighter. Äl runt 21/7. BIM runt 2/8. 6:e försöket.
- Whirlie ÄL 25/7, BIM 8/8. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Justonemore ÄL 25/8, BIM 8/8
- KattenKorven ÄL 27/7 BIM 10/8 försök 2, andra barnet

- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
- hemlig - väntar på FET1 efter IVF i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2016
 
Och tydligen ska min donator resa bort så missar ÄL den 25/7 :cry:
Trist!
Kan ni inte köra innan han åker bort, och hoppas att de lever? Tänker om allt det "kostar" er är lite tid, och ev material (har ingen aning om vad man använder, om det är engångs eller flergångs eller så) så är det väl bara att "spruta på"? Eller är materialet en stor kostnad? Spermier kan ju leva 5 dagar i livmodern.

Jag har lagt till dig. Vet inte om du vill ha ytterligare information.
 
Om möjligheten finns hade jag testat innan donatorn åker bort, så länge han inte är borta i flera veckor såklart men reser han några dagar innan ÄL hade jag kört :) skadar ju inte att chansa i alla fall!

Donatorn åker bort den 20/7 och jag har ÄL den 25/7 så känns lite väl långt emellan :meh:
Visst kan det ta sig men känns roligare att försöka ineminera när det är lite större chans :)
 
Trist!
Kan ni inte köra innan han åker bort, och hoppas att de lever? Tänker om allt det "kostar" er är lite tid, och ev material (har ingen aning om vad man använder, om det är engångs eller flergångs eller så) så är det väl bara att "spruta på"? Eller är materialet en stor kostnad? Spermier kan ju leva 5 dagar i livmodern.

Jag har lagt till dig. Vet inte om du vill ha ytterligare information.

Det kostar inget egentligen då det är kopp och spruta som kan använda flera ggr. Dock behöver jag köpa en ny spruta då den nuvarande inte har så bekväm passform :angel:

Blir exakt 5 dagar om vi kör en insemineringen innan han åker, känns lite ovärt tyvärr. Så liten chans att det tar sig..
 
Det kostar inget egentligen då det är kopp och spruta som kan använda flera ggr. Dock behöver jag köpa en ny spruta då den nuvarande inte har så bekväm passform :angel:

Blir exakt 5 dagar om vi kör en insemineringen innan han åker, känns lite ovärt tyvärr. Så liten chans att det tar sig..

Men det är ju inte säkert att ägglossningen är den 25:e, så det är ju bara att testa och se om det tar sig.
 
Alltså, det här med chans för att det ska ta sig. Vad finns det för ngt som faktiskt ökar chanserna?

Sex 3 ggr/v sa de när vi var på ivf-utredning.

Sedan har jag hört från flera håll att det ökar chansen om även kvinnan får orgasm innan/i samband med. Vill minnas det som från trovärdig källa.

Dock tror jag inte på kudde under rumpan och benen i vädret efteråt. Det tror jag är en myt!
 
Måste varit en redig ägglossning nu i helgen. Har ömma bröst, vilket jag aldrig har annars. Tempen fortsätter bara uppåt än så länge. Jag är lite fascinerad över att min kurva än så länge liknar gravidkurvan med sonen. Det är säkerligen bara en slump, men som sagt lite fascinerande ändå.

Du trampar också? Jag har fortsatt kolla min temp även om jag använder ÄL-stickor. Börjar ana ett mönster nu efter ett antal månader: en eller två dagar innan utslag på sticka så dippar tempen.
 
Du trampar också? Jag har fortsatt kolla min temp även om jag använder ÄL-stickor. Börjar ana ett mönster nu efter ett antal månader: en eller två dagar innan utslag på sticka så dippar tempen.

Japp, jag tempar. Gjorde det även när vi försökte med sonen, så jag har tempat sen årsskiftet nu. Jag använder ÄL-test ibland mest som komplement. I vanliga fall kan tempen variera lite lätt efter ÄL, men nu är den ovanligt stabil och uppåtgående.

En "normalkuvra" för mig, men egentligen med 14 dagars lutealfas
35762075741_1a244f1e19_z.jpg


Gravidkurvan med sonen
35762075761_d5e5311966_z.jpg


Nuvarande kurvan
35762075581_e130540c5b_z.jpg
 
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket
- Ingela_S - ÄL ca 15/7, BIM ca 27/7. Försök 10, inga barn sen tidigare.
- Nejlica -ÄL ca 15/7 BIM ca 28/7, första barnet
- Zvinto - ÄL förhoppningsvis runt 20/7, BIM runt 23-24/7. Försök 6, andra barnet
-KarinStarfighter. Äl runt 21/7. BIM runt 2/8. 6:e försöket.
- Whirlie ÄL 25/7, BIM 8/8. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Justonemore ÄL 25/8, BIM 8/8
- KattenKorven ÄL 27/7 BIM 10/8 försök 2, andra barnet

- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
- hemlig - väntar på FET1 efter IVF i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2016
 
Trots att mensen lyste med sin frånvaro (aldrig hänt förut, men klart det ska krångla nu :banghead:) börjar äl-stickorna visa stegring precis enligt schema. :up: Mycket tydligare nu än förra månaden (som var första jag testade) så antagligen hade jag väl ingen äl då :down:

Så nu gör vi vårt bästa för att tillverka bebis här:angel: :laugh:
 
Trots att mensen lyste med sin frånvaro (aldrig hänt förut, men klart det ska krångla nu :banghead:) börjar äl-stickorna visa stegring precis enligt schema. :up: Mycket tydligare nu än förra månaden (som var första jag testade) så antagligen hade jag väl ingen äl då :down:

Så nu gör vi vårt bästa för att tillverka bebis här:angel: :laugh:
Vilken dag i cykeln är du på?

Har du haft en ägglossning men ingen mens? I så fall - är du säker på att äl-testet inte ger utslag för graviditet?
 
Japp, jag tempar. Gjorde det även när vi försökte med sonen, så jag har tempat sen årsskiftet nu. Jag använder ÄL-test ibland mest som komplement. I vanliga fall kan tempen variera lite lätt efter ÄL, men nu är den ovanligt stabil och uppåtgående.

En "normalkuvra" för mig, men egentligen med 14 dagars lutealfas
35762075741_1a244f1e19_z.jpg


Gravidkurvan med sonen
35762075761_d5e5311966_z.jpg


Nuvarande kurvan
35762075581_e130540c5b_z.jpg
Den nuvarande kurvan ser ju mer ut som graviditetskurvan än äl-kurvan. Säääker på att du inte är gravid??
 
Vilken dag i cykeln är du på?

Har du haft en ägglossning men ingen mens? I så fall - är du säker på att äl-testet inte ger utslag för graviditet?

Dag 58 någonting... Fick aldrig något klart positivt äl-test förra månaden men tolkade de svaga strecken som att det kanske var på gång och att jag missade att testa precis rätt tid. Nu i efterhand gissar jag att jag helt enkelt aldtig hade någon äl. Tagit ett par negativa grav-test så det är jag ganska säker på och äl nu skulle stämma precis med att förra cykeln bara blev överhoppad (?). Dessutom orde äl-testen gett utslag för länge sen vid grav, så jag fortsätter väl glatt att kissa på stickor, förundras över kroppens komplexitet och hoppas på det bästa :p
 
Snart dags för ägglossning nr 2 och därmed försök nr 1 efter operationen! Äl-testet visar nästan positivt, borde bli positivt imorgon. Brukar ju känna av min ägglossning väldigt tydligt med ont i magen osv men känner inget än. Blir så orolig att min annars regelbundna ägglossning ska förändras efter operationen... Men å andra sidan kände jag av ägglossning väldigt kraftigt bara 2 veckor efter op så hoppas det fortsätter så.

Skulle så gärna vilja bli gravid nu på första försöket men vet ju att det antagligen inte blir så... Igår började jag gråta och vägrade titta på bilder som sambon visade på sin kompis nyfödda dotter som han hade hälsat på. Så omoget, känner mig så töntig. Försöker hålla modet uppe men det är svårt. Trots att jag lägger energi på mitt nya jobb som jag hittills trivs jättebra på, och letar sommarstuga med sambon som jag ser så mycket fram emot att ha, så smyger sig tankarna på hela tiden.

Uppdaterar listan:
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket
- Ingela_S - ÄL ca 15/7, BIM ca 27/7. Försök 10, inga barn sen tidigare.
- Nejlica -ÄL ca 15/7 BIM ca 28/7, första barnet
- Hedblomster - ÄL ca 16/7, BIM ca 31/7. Försök 4, första barnet (första försöket efter X).
- Zvinto - ÄL förhoppningsvis runt 20/7, BIM runt 23-24/7. Försök 6, andra barnet
-KarinStarfighter. Äl runt 21/7. BIM runt 2/8. 6:e försöket.
- Whirlie ÄL 25/7, BIM 8/8. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Justonemore ÄL 25/8, BIM 8/8
- KattenKorven ÄL 27/7 BIM 10/8 försök 2, andra barnet

- hemlig - väntar på FET1 efter IVF i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2016
 
Snart dags för ägglossning nr 2 och därmed försök nr 1 efter operationen! Äl-testet visar nästan positivt, borde bli positivt imorgon. Brukar ju känna av min ägglossning väldigt tydligt med ont i magen osv men känner inget än. Blir så orolig att min annars regelbundna ägglossning ska förändras efter operationen... Men å andra sidan kände jag av ägglossning väldigt kraftigt bara 2 veckor efter op så hoppas det fortsätter så.

Skulle så gärna vilja bli gravid nu på första försöket men vet ju att det antagligen inte blir så... Igår började jag gråta och vägrade titta på bilder som sambon visade på sin kompis nyfödda dotter som han hade hälsat på. Så omoget, känner mig så töntig. Försöker hålla modet uppe men det är svårt. Trots att jag lägger energi på mitt nya jobb som jag hittills trivs jättebra på, och letar sommarstuga med sambon som jag ser så mycket fram emot att ha, så smyger sig tankarna på hela tiden.

Uppdaterar listan:
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket
- Ingela_S - ÄL ca 15/7, BIM ca 27/7. Försök 10, inga barn sen tidigare.
- Nejlica -ÄL ca 15/7 BIM ca 28/7, första barnet
- Hedblomster - ÄL ca 16/7, BIM ca 31/7. Försök 4, första barnet (första försöket efter X).
- Zvinto - ÄL förhoppningsvis runt 20/7, BIM runt 23-24/7. Försök 6, andra barnet
-KarinStarfighter. Äl runt 21/7. BIM runt 2/8. 6:e försöket.
- Whirlie ÄL 25/7, BIM 8/8. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Justonemore ÄL 25/8, BIM 8/8
- KattenKorven ÄL 27/7 BIM 10/8 försök 2, andra barnet

- hemlig - väntar på FET1 efter IVF i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2016

Jag har inte behövt göra samma operation som dig men kan relatera i hur du känner. Nu har jag äntligen barn, men har längtat efter barn i hela mitt liv och innan han ens var påtänkt så hade jag tre kompisar, som jag umgicks rätt mkt med, som alla tre var gravida och skulle ha barn nästan samtidigt. Jag försökte hålla modet uppe och umgås med dom, men det gick inte till slut, jag pallade inte med för att jag var så ledsen för att jag inte var gravid. Kände mig skitfånig men grät bara efter att vi umgåtts och kände mig typ "ensammast i hela världen", trots att jag hade (fortfarande har) sambo och vi letade hus och till slut köpte. Det tog för mycket energi helt enkelt trots att jag borde varit glad för deras skull...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 404
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp