En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tilltagande mensvärk just nattetid och i övrigt pms-humör. Gissar på att det inte blir positivt den här testdagen heller...
 
Ruvardag 5 och svagt positivt. Ändå kan jag inte låta bli att tro det blir kemisk graviditet igen. Eller missfall. Jag menar, varför skulle vi lyckas den här gången? Kommer vi nånsin bli föräldrar?
 
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Zvinto - ÄL ca 6/9, BIM runt 21/9. Försök 8, andra barnet
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
- hemlig - FET2 15/9, officiell testdag 28/9 (BIM 25/9)
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 9/9. BIM ca 23/9. Andrabarnet. Tredje försöket
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet

Vinkelina. Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)



Vet inte om jag hittade senaste listan
 
På den positiva sidan börjar äl-testen ge utslag och det känns bra att få en ordentlig kurva för äl dokumenterad. Har dessutom blivit av med en jobbig UVI, så att ta tillvara på ÄL känns inte så himla motigt ;)

På den negativa sidan fick jag precis svar om att vi blir kallade för utredning TIDIGAST i december. Bröt ihop lite, det är liksom fyra månader efter det att jag äntligen fick tummen ur att gå vidare med problemen alls. Hade liksom hoppats att vara på väg någonstans nu...:down: hoppas att det hinner ta sig innan dess, men det blir mer och mer panikkänslor för varje månad som går :(
 
Jag gjorde ett inlägg för ett tag sedan att vi står i startgroparna för barn nr 2. Har nu bokat tid för uttagning av spiralen i oktober, tänkte lägga till mig på listan efter det. Jag hoppas att vi alla får följas åt i en årstidstråd snart :heart

Och, ni som ev vet vem jag är, självklart ska kännedomen om min bebisverkstad stanna på buke ett tag till :cool: Tack!
 
På den positiva sidan börjar äl-testen ge utslag och det känns bra att få en ordentlig kurva för äl dokumenterad. Har dessutom blivit av med en jobbig UVI, så att ta tillvara på ÄL känns inte så himla motigt ;)

På den negativa sidan fick jag precis svar om att vi blir kallade för utredning TIDIGAST i december. Bröt ihop lite, det är liksom fyra månader efter det att jag äntligen fick tummen ur att gå vidare med problemen alls. Hade liksom hoppats att vara på väg någonstans nu...:down: hoppas att det hinner ta sig innan dess, men det blir mer och mer panikkänslor för varje månad som går :(
Alltså denna väntan :(.
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Zvinto - ÄL ca 6/9, BIM runt 21/9. Försök 8, andra barnet
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
- hemlig - FET2 15/9, officiell testdag 28/9 (BIM 25/9)
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 9/9. BIM ca 23/9. Andrabarnet. Tredje försöket
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet

Vinkelina. Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)

Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.


Skrev in mej i listan igen, 3 året i rad:)
 
Hej hopp

Har läst runt litegrann här nu några dagar och dags att presentera mej kanske.
Har egentligen inte direkt försökt bli gravid men efter att ja diskuterat med pojkvännen om att vi båda vill ha barn (han har två sen tidigare) så har man börjat fundera mer och mer. Jag använder natural cycles sen ett halvår men den har inte riktigt hittat min ÄL och min cykel har varierat mellan 25-30 dagar. Nu är jag på CD 23 idag och har haft två väldigt små blödningar söndags och igår och tanken har slått mej att jag kanske är gravid! Men man blir ju nästan knäpp ju mer man tänker på det, till slut känns de som man kanske bara inbillar sej alla symtom man plötsligt känner :confused: gjorde ett gravtest idag som va neg. Mensen borde komma på söndag eller måndag. Fortsättning följer :grin:
 
Äntligen börjar det närma sig ägglossning!

phpGbUYis35291.jpg
 
Alltså denna väntan :(.

Man kan ju bli knäpp för mindre :cautious:

Ett par vänner har dessutom kläckt att de får tillökning i mars, hade ju varit sååå kul att kunna vara föräldraledig tillsammans med någon. Men i den här takten kanske de skaffar en till lagom till våran första så att jag får sällskap ändå :angel::laugh:
 
Man kan ju bli knäpp för mindre :cautious:

Ett par vänner har dessutom kläckt att de får tillökning i mars, hade ju varit sååå kul att kunna vara föräldraledig tillsammans med någon. Men i den här takten kanske de skaffar en till lagom till våran första så att jag får sällskap ändå :angel::laugh:
Tänkte så med en kompis. Vi blev gravida med två veckors mellanrum sen. De fick sin andra, vi fick MF v.10.
Ska sluta vara så positiv nu :angel:.
 
Verkar bli en till kemisk.. testen pendlar mellan väldigt svagt och i princip blankt och har gjort i ett par dagar. Så mensen kommer nog som den ska imorgon. Blä! Har glömt skicka iväg kuvertet med hälsodeklarationen. Tror dock inte att de bryr sig om alla kemiska graviditeter, utan låter oss fortsätta ett par månader till innan vi får hjälp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 422
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp