En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Girasol Trist att de inte lyssnar bättre, borde inte du som betalar själv få bestämma en del över metoden också? Även om det inte är den metoden som används normalt i Sverige? Så länge de inte är skadligt för dig så borde du ju kunna få bestämma lite tycker jag....
 
Alltså åh vad jag älskar min fästman! Vi pratade lite kort om mitt kommande gynbesök, och han som inte vet så mycket frågade lite om allting. Jag beskrev att jag har äggblåsor, men de är väldigt små. Han kommenterade på sitt vanliga humorspäckade sätt:
"Jag har större ägg än vad du har! Har du sagt det åt dem? Säg att jag har två jättestora ägg!"
(på finska använder man i talspråk främst ordet ägg om testiklarna)

Sen skrattade vi så vi grät. Han sade att han tänker kissa i muggen första gången han ska lämna spermaprov (på skoj alltså) :D
 
Nej, jag vill egentligen vänta till måndag med äggplockning och återföring onsdag alt fredag nästa vecka. men det är inte gängse metod i Sverige tyvärr. Ska ta sista sprutan för den här gången om en halvtimme, den sk ägglossningssprutan. Ska be att få ett ordentligt samtal på onsdag eller fredag beroende på när de hinner.
När det är du som betalar så borde du ha mer att säga till om. (Inom vissa gränser givetvis).

Din klinik verkar ju väldigt oflexibelt och inte det minsta mån om kunderna :mad:
 
Alltså åh vad jag älskar min fästman! Vi pratade lite kort om mitt kommande gynbesök, och han som inte vet så mycket frågade lite om allting. Jag beskrev att jag har äggblåsor, men de är väldigt små. Han kommenterade på sitt vanliga humorspäckade sätt:
"Jag har större ägg än vad du har! Har du sagt det åt dem? Säg att jag har två jättestora ägg!"
(på finska använder man i talspråk främst ordet ägg om testiklarna)

Sen skrattade vi så vi grät. Han sade att han tänker kissa i muggen första gången han ska lämna spermaprov (på skoj alltså) :D
Mycket humor är det viktigaste när barnalstrandet krånglar. Så länge man kan skämta om eländet så brukar allt vara lättare :D
 
När det är du som betalar så borde du ha mer att säga till om. (Inom vissa gränser givetvis).

Din klinik verkar ju väldigt oflexibelt och inte det minsta mån om kunderna :mad:

Ja tyvärr är inte vi de enda som tycker så av vad jag förstod på läkaren på hemorten, flera patienter som klagat.
 
Idag är det gyn igen. Får mina labbsvar och kollar med vul ifall vi hittar ledande äggblåsor. Är sjukt nervös, men egentligen bara för spolningen som gjorde så jävulskt ont senast.

För övrigt känns det som om äl är på gång trots att jag är på dag 12. Men bättre tidig äl än ingen äl! Hoppas dock på att spolningen inte fuckar up allt nu, för jag har nämligen pippat hela veckan! :D
 
Sådär ja! Spydde inte ens, för allt gick superfort och smärtfritt.

1. Fri passage i både hö och vä tuba!
2. Labbsvaren ok!
3. Ledande äggblåsa och antagligen äl på midsommar (stora blåsor på båda sidor!)
4. Äl-sekret
5. Fin, tjock slemhinna
6. Pregnylinjektion på recept att ta efter samlag på äl.(har redan hämtat ut en ampull)
7. Om ingen äl börjas Clomifen i augusti.
8. Remiss till spermaprov och ny follikelkontroll ifall ingen graviditet efter denna och nästa äl.

Vi försöker alltså nu, och sedan spontant i augusti. Om inget händer då är det alltså Clomifen och spermaprov som gäller.

Shit vilken gyn!
 
Jo om han vill, men det har inte varit någon panik ännu. Just nu har det ju sett ut som att det är mig problemet ligger hos, så vi satsar på mig nu. Sen om det inte funkar nu med Pregnyl så blir det spermaprov. Annars är det ju dumt att äta clomifen.

Har en burk hemma.
 
Jo om han vill, men det har inte varit någon panik ännu. Just nu har det ju sett ut som att det är mig problemet ligger hos, så vi satsar på mig nu. Sen om det inte funkar nu med Pregnyl så blir det spermaprov. Annars är det ju dumt att äta clomifen.

Har en burk hemma.

Oki. Verkar skumt dock att köra mediciner och grejer på dig men inte kolla hans simmare som är så snabbt gjort.
 
Jo det hade vi fått göra vid första besöket. Nu hade jag ju så tydliga problem att det var det jag ville kolla upp först. Att stimulera är dock väldigt onödigt innan vi kollat sperman.
 
Det är ju inte en vanlig fertilitetsundersökning, utan jag har gått till gyn och bett om att bli kollad för de olika sakerna. Så just nu är det enbart jag som är klient där, inte min man. Även om han givetvis är välkommen när som helst (därav remissen).
 
Jo om han vill, men det har inte varit någon panik ännu. Just nu har det ju sett ut som att det är mig problemet ligger hos, så vi satsar på mig nu. Sen om det inte funkar nu med Pregnyl så blir det spermaprov. Annars är det ju dumt att äta clomifen.

Har en burk hemma.
Det är ju aldrig fel att kolla av spermierna. Kan ju vara bra att veta vad som funkar och inte bara det dom krånglar :)

Nu när ni (framför allt du än så länge) ändå har kollat så mycket så kanske det är lika bra att kolla det sista ändå också? Ett spermaprov är ju så enkelt i förhållande till dina tester.

(Det är ju mest jag som tycker att killarna gott skall få lida lite de också :D:D)

Jag bara älskar din gynmottagning :love:. Tänk om all sjukvård var så snabb och smidig :)
 
Pregnyl används för behandling av kvinnor som har nedsatt fruktsamhet för att stimulera ägglossning, förbereda folliklarna vid assisterad befruktning och som stöd i lutealfasen (första 2 veckorna efter ägglossningen)

Från FASS.
 
Och jag som skititi äl-stickorna nu har EN kvar. Och nu fick jag order om att testa och bara ha sex vid positivt resultat, vara en dag utan sex, och sen ha sex igen. Och före positivt test var det sexförbud.

Och idag ska jag resa bort, imorgon blir det kryssning. i fyrapersonershytt... Så nu ska jag hitta på nåt vettigt sätt att frakta och förvara pregnyl i. Det ska nämligen förvaras i kylskåp:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 822
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 423
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 941
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp