En tråd om té

Börjar undra om det finns té med godissmak.... :3

Jag föredrar hellre socker. Honung går också bra, jag vet inte riktigt varför jag föredrar socker. Hm.
Du kan hitta tekannor på Tradera/Ebat, en massa bra saker där!


Granatäpple och hallon & grädde låter otroligt gott. Ska hålla utkik efter dessa två nu. :)

Jag har oftast varken honung eller socker i teet men om jag har något av det blir det vanligen honung. Att du föredrar socker kan kanske bero på att honung påverkar smaken mer(tycker jag, olika honung smakar ju också olika jämfört med varandra) medan socker mest sötar teet, du kanske föredrar det därför?

Jag tror jag sett te med smak av gräddkola. :D
 
@bettysmatte , vad är det för färg? Har för mig att jag brukar gilla teer med rabarber. Ioförsig är jag mer skeptisk till vanilj smakar lite konstgjort ibland tycker jag ( gillar ju det röda jag skrev om tidigare men det är riktig vanilj i så det är ju helt logiskt att jag inte tycker det smakar konstgjort, )
 
Någon här som har tips om lite finare/roligare te på påse? Tänkte ge min tetokiga mamma i julklapp,köpa en jättefin telåda och fylla med lite olika påsar,men känns så tråkigt att bara köra på liptons vanliga....
 
@Fibusen Urk för Lipton :p, Twinings ska det vara :D!
Skämt å sido. Jag skulle nog satsa på typ FairTrade-teer som Four O'clock eller mer exklusiva sorter som Kusmi. Ett tips är också att kolla små affärer som säljer te (såklart;)), men också typ ost/choklad/chark-butiker för där kan man hitta allt möjligt skoj!
 
Någon här som har tips om lite finare/roligare te på påse? Tänkte ge min tetokiga mamma i julklapp,köpa en jättefin telåda och fylla med lite olika påsar,men känns så tråkigt att bara köra på liptons vanliga....

Tebutiker har ofta te på påse också och hälsokostsffärer kan ha lite annorlunda sort
 
Buke skickade innan jag tänkt. @Fibusen

Tebutiker har ofta te på påse också och hälsokostsffärer kan ha ganska mycket iblandlite annorlunda sorter jämfört med mataffärer.
 
Någon här som har tips om lite finare/roligare te på påse? Tänkte ge min tetokiga mamma i julklapp,köpa en jättefin telåda och fylla med lite olika påsar,men känns så tråkigt att bara köra på liptons vanliga....

Finns massa skojiga webbshoppar för te. Gillar hon brittiska teer finns det att beställa därifrån, gott och kul. Eftersom det är inom EU blir det ingen tull heller.
 
Någon här som har tips om lite finare/roligare te på påse? Tänkte ge min tetokiga mamma i julklapp,köpa en jättefin telåda och fylla med lite olika påsar,men känns så tråkigt att bara köra på liptons vanliga....

Om hon gillar rooibos så rekommenderar jag det jag skrev om tidigare också det är påste. Det tror jag är köpt i vanlig matbutik(vet inte vilken inte jag som köpt coop kanske) det är av märket khoisan tea och heter ROOIBOS VANILJ TE , vet inte prisklass men det är kravmärkt och det är äkta vaniljbitar i så det är nog inte jättebilligt.
 
Jag har oftast varken honung eller socker i teet men om jag har något av det blir det vanligen honung. Att du föredrar socker kan kanske bero på att honung påverkar smaken mer(tycker jag, olika honung smakar ju också olika jämfört med varandra) medan socker mest sötar teet, du kanske föredrar det därför?

Jag tror jag sett te med smak av gräddkola. :D

Ja, antagligen. ^^

Har också sett den sortens te, och har grönt te med smak utav cupcakes. Det var mitt favorit te ett tag. ^^

Med chilibitar i? Måste vara bra för förkylning.
Skulle gärna testa det. ^^
Någon här som har tips om lite finare/roligare te på påse? Tänkte ge min tetokiga mamma i julklapp,köpa en jättefin telåda och fylla med lite olika påsar,men känns så tråkigt att bara köra på liptons vanliga....

Köpt lös te istället! Det ser prydligare och elegantare ut. ^^
Men om du vill ha tepåsar, kolla online eller en tebutik. Det brukar finnas fina sorter och förpackningar där. :)
 
Ja, antagligen. ^^

Har också sett den sortens te, och har grönt te med smak utav cupcakes. Det var mitt favorit te ett tag. ^^


Med chilibitar i? Måste vara bra för förkylning.
Skulle gärna testa det. ^^


Köpt lös te istället! Det ser prydligare och elegantare ut. ^^
Men om du vill ha tepåsar, kolla online eller en tebutik. Det brukar finnas fina sorter och förpackningar där. :)

Oj cupcakes te har jag inte hört talas om förut, kan du beskriva smaken? har svårt att föreställa mig vad det smakar. :)
 
Min favorit heter "Rimfrost" det är svart te med smak av nougat.
Har ett chokladte som är gott med. Jag dricker alltid med honung i, tror att det gör mig friskare (nuvarande förkylningen förstör den tesen)
 
Min favorit heter "Rimfrost" det är svart te med smak av nougat.
Har ett chokladte som är gott med. Jag dricker alltid med honung i, tror att det gör mig friskare (nuvarande förkylningen förstör den tesen)

Är osäker men jag tror en del av nyttigheten i honung försvinner vid höga temperaturer minns inte hur höga kan ha varit 60 grader. Så det kan vara bra att låta teet svalna lite innan du läger i honungen(om jag minns rätt:p)
 
Min favorit heter "Rimfrost" det är svart te med smak av nougat.
Har ett chokladte som är gott med. Jag dricker alltid med honung i, tror att det gör mig friskare (nuvarande förkylningen förstör den tesen)
Det måste jag prova, älskar nougat :)
Någon som har tips på ett "höstigt" te? Nått choklad kanel eller liknande. Som passar bra nu när det är lite ruggigt ute :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 883
Senast: jemeni
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 926
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp