Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

kl-

Längesedan man var aktiv här, många nya och mkt att läsa ikapp.. :D :p

Fishy: Polar är verkligen fin! *Avis*

Senaste från idag på FF, som p.g.a galoppen inte har gått över en bom sedan i somras. Gick sitt sista löp för säsongen (förhoppningsvis föralltid..:grin:) för två veckor sedan. Idag stod det sockerbitar framme, så kunde inte hålla mig från att gå över dem några gånger ;)

fullskrmsinfngning-2011-11-13-191144-bmp_174828811.jpg



Film:
http://www.youtube.com/watch?v=rM3njM-AAX0
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

kl

Rapport från gårdagens dressyrätvling! Superspänd häst, livsfarliga pelargonier, jag sitter som en smörklick i en het stekpanna i sadeln eftersom den inte ger mig något stöd, hade hellre ridit barbacka typ... Men slutade ändå på 61,7% i LB:1 och fick fina kommentarer av domaren, trotts att jag tyckte ritten såg haffsig ut :crazy:

Film

Samma sak i LA:1 men där tyckte jag att vi fick till en bättre bakbensaktivitet, speciellt på slutet där bakbenen körde ett alldeles eget program ovan mark :grin: 3 bakutsparkar drog ner poängen lite, men i vårt livs första LA slutade vi ändå på 54,2% och fina komentarer där oxå, där domaren beklagade bakutsparkarna och den ngt oroliga formen. Jag är iaf jättenöjd! :D

Film
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Jessica har lagt upp filmen på fb, så nu ligger den i fullblodstråden där, men den är upplagd på fb direkt, så jag kan inte länka hit den här så du kan se den RJ. Du får titta senare. :p
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Äntligen får jag vara med i denna tråd! Idag var vi nämligen och hämtade ett 11-årigt fullblodssto! Jag ska ha henne på foder ett par månader för senare köp, men är redan kär i henne! :love:
Hon är e: Mango Express och ue: Fools Home om jag inte minns fel! Ska ha henne till lite allt möjligt, lite småtävlingar osv.
Återkommer med bilder imorgon! :D
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Tänkte hänga med på denna tråd :D Så får vell presentera min lilla prins:love:
Promotion f:02 e: Prince Of Birds u: Basirah Rose.
img_5744_174518328.jpg

img_5755_159475178.jpg

img_5912_159489065.jpg

Var bara tvungen att lägga upp den sista, beskriver väldigt mycket hur han är som häst :grin:
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Välkomna bägge två!

Ser framemot bilder nollfemelva!

alp: Goding! Sista bilden är ju för skön! :D
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Här kommer det bilder! Dock ville sessan inte stå still, så bilderna blev därefter. Men bättre än inget, eller hur? :D

dsc_0028_175413488.jpg


dsc_0046_175413625.jpg


dsc_0051_175413715.jpg


Här ser man hennes pojkvän i bakgrunden, han vaktar henne som en hök! :D
dsc_0086_175413903.jpg


Det var dock inte lika kul att det första man märker när man tar in hästen är att hon har tappat en sko.. Typiskt!
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Haha, min tanke också! Har ju lite det där "löpstirriga" i blicken, om ni fattar vad jag menar. :p
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Jag vet inte så jättemycket om hennes historia, men gått löp har hon i alla fall. Men det var ett tag sen. Hon är inte så mycket tävlad i varken hopp eller dressyr vad jag har förstått, men hon är utbildad ungefär LB inom båda disciplinerna! Hon hade visst gått på ridskola, men hon hoppade 'för bra' för att gå lektion..! :D
Hon är himla rolig att rida i alla fall, även om hon kan bli lite het och studsig ibland. Men snäll som ett lamm är hon, gör inget dumt.
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Ja haha, hon är lite på tårna ibland. Dessutom har hon gått och blivit kär - så fotografering utanför hagen där hennes pojkvän stod och gnäggade var väl inte så populärt haha! :D
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Vad fin hon var, verkligen vaket intryck :).

alp: Vilken snygging, kul med sista bilden :D.
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Ja, visst är hon fin :love: Ska bli spännande att se hur det går sen när jag börjar rida henne! Måste bara få på tappskorNA först :grin:
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Hon lät ganska lik min som också är lite småt het och studsig men som är hur snäll som helst.
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Låter ju som en riktigt trevlig häst på den beskrivningen! :-)
 
Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Om man har en "halv" fullblodis får man vara med ändå :D ?

Har en valack på 17 år e. National Zenith xx
men står reggad som Svenska halvblod. Sen ser man kanske inte precis att han har fullblod i sig...eller? :angel:

Blandat020.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Innan jag åkte till veckans ridlektion på ridskolan så tänkte jag att jag förstod att jag inte kunde hoppas på att få rida på Ägrim...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
826
Senast: cassiopeja
·
I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 283
Senast: izadora
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 184
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att hyra ut hus
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp