Bukefalos 28 år!

Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

Usha har också vatt med om fokl som gör så! FOLK JAG KÄNNER! Som kört Cross/Motorcyckel. kört skit fort och dånar jätte Mkt. Sen bara kör dom för bi och Vinkar :O Tur att mina hästar är 100% Trafiksäkra :D

ja jag blir så ARG! varför hålla på så liksom? Och chauffören måste ha sett händelsen men det var som om han la en tegelsten på gasen för att komma därifrån så fort som möjligt. Efter det fick jag jobba med hästen ute i trafiken i en månad för att hon skulle lugna ner sig när det kom en bil, att folk inte kan ta hänsyn!? Jag tar alltid hänsyn när jag är ute och går med en häst genom att gå in mot kanten så långt det går och ibland stannar jag till och med. Nu vågar jag inte gå på vägen utan att räcka ut handen för att be bilarna att sakta ner, vågar inte lita på några bilister.
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

Snälla, ALLA hästar är starka! Även en shettis. Du har inte en chans om hästen vill gå åt endera hållet, oavsett kedja eller inte. Men om hästen litar på dig och du inte är rädd eller osäker så kan den stanna kvar.:idea:
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

Snälla, ALLA hästar är starka! Även en shettis. Du har inte en chans om hästen vill gå åt endera hållet, oavsett kedja eller inte. Men om hästen litar på dig och du inte är rädd eller osäker så kan den stanna kvar.:idea:

precis! kunde inte sagt de bättre själv.
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

Med min shettishingst 12 år,brukar jag vara ute och jogga med utan grimskaft ( ibland grimma ).han följer mig vart jag än går :) fast han har jag haft i 10 nu också så vi känner varandra väl.:D
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

Med min shettishingst 12 år,brukar jag vara ute och jogga med utan grimskaft ( ibland grimma ).han följer mig vart jag än går :) fast han har jag haft i 10 nu också så vi känner varandra väl.:D

det måste ju vara jättekul! mitt ungsto skulle dock bara ställa sig och äta... suck.. men vi jobbar på det ;) både hon och jag skulle ebhöva lite extra motion :D
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

ja jag blir så ARG! varför hålla på så liksom? Och chauffören måste ha sett händelsen men det var som om han la en tegelsten på gasen för att komma därifrån så fort som möjligt. Efter det fick jag jobba med hästen ute i trafiken i en månad för att hon skulle lugna ner sig när det kom en bil, att folk inte kan ta hänsyn!? Jag tar alltid hänsyn när jag är ute och går med en häst genom att gå in mot kanten så långt det går och ibland stannar jag till och med. Nu vågar jag inte gå på vägen utan att räcka ut handen för att be bilarna att sakta ner, vågar inte lita på några bilister.


Nä Usha Man Blir Livrädd att vara på vägarna! Vad har folk för vett i huvudet? Oftast är det Unga som Ska vara "Tuffa" Och gör så :/ !
Innan hade vi en tjej inhyrd hos oss och när vi var ute och red så gick hon ut mitt i vägen om dom inte stanade, Det funkade jätte bra fast dom som körde blev ARGA! Haha kan dom ha! Fast jag skulle aldrig gå ut så, Då går jag hellre ner i diket. En del som kör för bi stannar ju nästan och stå stilla för att inte skrämma Hästarna :D De är bra!

Ha de bra Alla :D
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

Jag var ute och gick med mitt ungsto igår, en welsh mountain på 2,5 år som just fått sin första brunst och vi gick förbi en hingsthage. Jag kan säga dej att det var då inte lätt att hålla i den damen, det var knappt att jag kunde hålla i henne så visst kan jag förstå om det handlar om en c ponny, visst det är mycket häst men om man vet att man inte klarar av det tycker jag inte man ska ge sig ut på stora vägen förrän man är redo.
Nu klandrade jag mig själv och inte hästen när vi gick förbi hingsthagen. Hon kan ju inte hjälpa att hennes hormoner säger "kom å ta mej killar! kolla in mej!" Så idag jobbade vi på relationen och JAG skärpte till mig nått otroligt och helt plötsligt var hon sitt gamla jag igen.
Ja du kan skita i vad jag tycker men ja delar bara med mig av mina åsikter. Jag har själv en hingståring här hemma och han är STARK! Men tack vare att vi hade våra små diskussioner när han var liten så vet han att de inte e nån idé att sticka för jag släpper inte så han försöker inte ens.
Allt blir vad man gör det till och jag tror personligen att flera hästar blir mer okontrollbara om man har kedjegrimskaft, varför inte satsa på att bygga på relationen istället? Det är därifrån den sanna säkerheten kommer ifrån, visst kan det alltid hända oförutsägbara saker men som jags a innan, om såna saker händer tror jag inte hästen lugnar ner sig bara för att man har den i en kedja - tvärtom.


De där Med att skita i deej,De var inte deeej jag menade Det Står NI! Självklart har jag det aldrig hemma elr, nåt sånt men typ på tävling när jag ska lasta, Då vill hon te backs te kompisarna!! Och Hon litar på meej och jag på henne, Har haft henne i 3 år. Men det spelar ingen roll om jag hade haft henne i 20 år Hon hade vatt lika stark för de! Innan Tävlade jag en Haflinger åt en Tjej, Och hon var jätte stark . Det var typ bara "NU SKA JAG ÄTA HEJ DÅ!" Dom är Ruskigt Starka. Hon var tvungen att ha Kedja! Gick inte att ställa henne igången för då gick hon ditt hon ville innan man hade satt fast henne!

Ha De Bra :D
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

De där Med att skita i deej,De var inte deeej jag menade Det Står NI! Självklart har jag det aldrig hemma elr, nåt sånt men typ på tävling när jag ska lasta, Då vill hon te backs te kompisarna!! Och Hon litar på meej och jag på henne, Har haft henne i 3 år. Men det spelar ingen roll om jag hade haft henne i 20 år Hon hade vatt lika stark för de! Innan Tävlade jag en Haflinger åt en Tjej, Och hon var jätte stark . Det var typ bara "NU SKA JAG ÄTA HEJ DÅ!" Dom är Ruskigt Starka. Hon var tvungen att ha Kedja! Gick inte att ställa henne igången för då gick hon ditt hon ville innan man hade satt fast henne!

Ha De Bra :D

Min åsikt: Vilken häst som helst kan gå vart som helst när den vill med en människa. Det handlar inte om hur stark eller hur hungrig hästen är, utan om vem som är ledaren och om hästen litar på en eller ej. En mjuk och bestämd hand med mycket kunskap bakom kan få vilken häst som helst att göra vad man än kan önska!

Min häst har en förmåga att "fastna" i gräset på sommaren. Hon följer dock med snällt bara man får upp huvudet på henne, med VANLIG grimma och VANLIGT grimskaft. Skulle aldrig använda kedja för det. Kommer trots att vårt förhållande i det stora hela funkar bra att leta kurser mm i vår för att se om vi kan komma varandra närmare och få henne mer intresserad av mig. Jag vill att hon ska VÄLJA att vara med mig, inte för att hon måste!
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

Min åsikt: Vilken häst som helst kan gå vart som helst när den vill med en människa. Det handlar inte om hur stark eller hur hungrig hästen är, utan om vem som är ledaren och om hästen litar på en eller ej. En mjuk och bestämd hand med mycket kunskap bakom kan få vilken häst som helst att göra vad man än kan önska!

Min häst har en förmåga att "fastna" i gräset på sommaren. Hon följer dock med snällt bara man får upp huvudet på henne, med VANLIG grimma och VANLIGT grimskaft. Skulle aldrig använda kedja för det. Kommer trots att vårt förhållande i det stora hela funkar bra att leta kurser mm i vår för att se om vi kan komma varandra närmare och få henne mer intresserad av mig. Jag vill att hon ska VÄLJA att vara med mig, inte för att hon måste!

Okej de är ju upp te var och en! Men när jag var när jag var 10 år 4 År sen , så skulle jag Hålla henne då vi väntade på hennes Ägare Innan vi köpt henne. När ägaren kom så stod vi och pratade vid Hästtransporten Efterenstund när vi skulle börja lasta så stack hon med meeej. Jag hade verkligen ingen suck! jag hängde efter som en vante i 100km/H NÄ men Fort gick de.Te hagen skulle hon. Så då Fick Ägaren ta! Hon Är verkligen jätte stark Man klarart typ inte hålla henne! Fast då var jag minder!Nu är det JAG Som bestämer! När hon ska ut i Gången i bara Grimma. Så gruka hon vända när jag ska sätta fast grimskaften . så går hon in i sin Box. Efter Hänger jag Som en vante , Och försöker Stanna Henne.

Men jag ÄLSKAR Verkligen henne! Hon Gör allt för meeej:D

När jag har Kedje Grimmskaft på henne står jag ju Absolut inte och Rycker i henne! SKULLE ALDRIG GÖRA DE!
Ha De Bra!!
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

*delvis knapplån*

kan ni inte flytta över er diskution till den redan existerande tråden om kedja, istället för att diskutera kedja i en tråd där vi ska länka positiva hästfilmer?
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

*delvis knapplån*

kan ni inte flytta över er diskution till den redan existerande tråden om kedja, istället för att diskutera kedja i en tråd där vi ska länka positiva hästfilmer?

Förlåt! Tänkte inte på de. Men strunt samma Vi kommer ingen stans att sitta här och Tjaffsa!! Ha De Bra!!
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

*s*

Ja det är jag. :crazy:

Det är därför jag säger att jag kan kritiserar det i all oändlighet.
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

*s*

Ja det är jag. :crazy:

Det är därför jag säger att jag kan kritiserar det i all oändlighet.

Haha, tänkte skriva att jag ville höra vad du tyckte var fel ;) Men jag kan ju fråga i alla fall :d Jag såg nämligen inget... fel, alltså ;)
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

Han är för ouppmärksam. Han går och tjuvkikar på den som filmar och han går och tittar in annat.

Att han har bak öronen är inte ett tecken på att han är missnöjd utan för att han tar ansvaret för att ha uppsikt bakåt.
Detta för att han anser att han måste ta del av ansvaret att vaka, vilket han brukar överlåta till mig till 100% när vi umgåts mycket.

På filmen har vi inte umgåts så mycket på senaste, därför har jag förlorat lite ledarskapsrättigheterna.
 
Sv: Entuiasmerande filmsnuttar sökes!

*KL*

Egentligen en liten filmsnutt som jag gjorde i höstas på vårt arabsto född-04 som var till salu (är nu såld och har precis flyttat till sin nya ägare... :) ).

Inte så mycket problemlösning eller liknande, men jag tycker att Nieblina, 2,5 år, och vår dotter Helene, 12 år, är rätt söta tillsammans... :love:

Nieblina är inte mycket ledarskapstränad i egentlig bemärkelse. Bara uppväxt i en trygg och harmonisk samvaro med människor och andra hästar.

Nieblina i oktober 2006.

Carina på Silver Arabians
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 631
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 338
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 069
Senast: MiaMia
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 873
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp