Bukefalos 28 år!

Equiterapeut?

T

trip

Jag bär på en liten dröm om att jobba med hästar inom sjukvård och hälsovård och har börjat titta på denna utbildning.
Utbildningen är förlagd i Katrineholm (tror jag det är?).
Själv så bor jag utanför Malmö med man och två barn... :crazy: (har stallchefsutbildning i botten)
Finns det någonstans där man kan plugga detta på distans?
Eller var ni andra tips på passande utbildningar inom detta område?:idea:
Alla tips mottages tacksamt!!:bump:
 
Sv: Equiterapeut?

trip skrev:
Jag bär på en liten dröm om att jobba med hästar inom sjukvård och hälsovård och har börjat titta på denna utbildning.
Utbildningen är förlagd i Katrineholm (tror jag det är?).
Själv så bor jag utanför Malmö med man och två barn... :crazy: (har stallchefsutbildning i botten)
Finns det någonstans där man kan plugga detta på distans?
Eller var ni andra tips på passande utbildningar inom detta område?:idea:
Alla tips mottages tacksamt!!:bump:


Hej!
jag beställde igår hem prospekt från ett företag som utbildade på distans... om jag bara kunde komma på vad det hette...
hittade det i en annan tråd här...

kom :bump: på det!
http://www.equicare.se
 
Sv: Equiterapeut?

Helt klart så ska jag också beställa hem detta prospekt.
1000-tack för tipset!!:bow:
 
Sv: Equiterapeut?

Vill bara påpeka att detta INTE är att jämföra med Equieterapeut.

Vi går 2år heltid på skolan - våra terapier är inte bara massage, utan viktigare - kiropraktik, akupunktur, laser och elektromedicin!
Detta gör att vi kan anpassa vår terapibehandling efter vad just denna individ behöver.
Dessutom är utbildningen i statlig regi.


:bump: :bump: :bump:
 
Sv: Equiterapeut?

Borkan skrev:
Vill bara påpeka att detta INTE är att jämföra med Equieterapeut.

Vi går 2år heltid på skolan - våra terapier är inte bara massage, utan viktigare - kiropraktik, akupunktur, laser och elektromedicin!
Detta gör att vi kan anpassa vår terapibehandling efter vad just denna individ behöver.
Dessutom är utbildningen i statlig regi.


:bump: :bump: :bump:

Var i kontakt med din skola för några veckor sedan. Då visste dom inte om den fortsatt skulle vara KY-utbildning. Har du hört nåt mer om det är klart eller?
 
Sv: Equiterapeut?

Jag är också jätteintresserad om nån vet nåt mer om utbildningens framtid!
 
Sv: Equiterapeut?

Nej, jag vet inte hur det kommer att bli i framtiden, det som KY säger är ju vad som gäller.

Jag vet iallafall att jag är glad att jag fått gå denna utbildning! SÅ mycket jag har lärt mig!!! :banana:
 
Sv: Equiterapeut?

Borkan skrev:
Vill bara påpeka att detta INTE är att jämföra med Equieterapeut.

Vi går 2år heltid på skolan - våra terapier är inte bara massage, utan viktigare - kiropraktik, akupunktur, laser och elektromedicin!
Detta gör att vi kan anpassa vår terapibehandling efter vad just denna individ behöver.
Dessutom är utbildningen i statlig regi.


:bump: :bump: :bump:

Kan du visa information om att utbildningen är i statlig regi? Jag hittar inget annat än att man kan låna till utbildningen på Ikano-banken. :confused:

Och vad jobbar en ET med om inte det du räknade upp ovan? Att utbildningen skiljer sig från massör-utbildningen håller jag med om till fullo.
 
Sv: Equiterapeut?

vad kostar denna lilla utbildning då?? jag skulle nog veckopendla dessa 2 år eller flytta.. Betyder denna utbildning mycket för dig borde din familj stå bakom dig och flytta med dig dessa 2 år och sedan om ni vill flytta tillbaks!

Så hade nog vi löst det iallafall
 
Sv: Equiterapeut?

Är djurvårdare ett alternativ? Verkar vara ett himla trevligt jobb där man blir tex veterinärassistent, kan jobba i djurambulans och sån't. Den finns i Skara vet jag, 40p tror jag.
 
Sv: Equiterapeut?

En kompis till mig går den och vad jag vet så är den CSN-berättigad, men om det är samma som att den är statlig vet i tusan...

//E
 
Sv: Equiterapeut?

Gå in på KY-myndigheten och sök på studier i Katrineholm - där står den med.
Den motsvarar 80 högskolepoäng.
Statlig= studielån/bidrag, kostar inget annat än material att gå på själva skolan, sen vad man har för omkostnader själv är ju en annan sak... :crazy:

Ghost:

Jag förstår inte vad du menar med: Vad jobbar en ET med om inte det du räknade upp ovan?

Jag räknade ju upp just vad en ET jobbar med och visade i och med det på skillnaden mellan en massör och en ET.
 
Sv: Equiterapeut?

I bland är man mer trög än vad som är lovligt. :o

Jag kopplade på något sätt ihop ditt svar som en fortsättning på diskussionen om Equicare. :crazy:
JAg får nog lära mig läsa eller sluta smygläsa på jobbet. ;)
 
Sv: Equiterapeut?

*svarar alla*
Ja, tack för bra tips och förslag.
Jag har sökt både djursjukvårdarutbildningen och equiterapeut utbildningen i Katrineholm. Familjen är helt med på noterna att "vi löser det" om jag skulle komma in.
Den här equicare-utbildningen verkar vara lite mer i stil med massage utbildning ala axelsson- dock- rätta mig gärna om jag har fel, kanske inte riktigt vad jag hade tänkt i första hand, men men.

Drömmen jag har är ju att kunna arbeta tillsammans med vet. och hovslagare för en ordentlig helhetssyn.
Vi får se vad som händer framöver.

Vet ni hur det är med djursjukvårdar/equiterapeut-utbildningar i danmark? Där finns väl vet. utbildning men någon som vet om det även finns sådana hära utbildningar?
Danmark är ju nära för oss!
 
Sv: Equiterapeut?

trip skrev:
Jag har sökt både djursjukvårdarutbildningen och equiterapeut utbildningen i Katrineholm. Familjen är helt med på noterna att "vi löser det" om jag skulle komma in.

Hittar ingen på HTU's hemsida om att man kan söka iår. Var hittade du info och ansökningsblanketter?

Mailade HTU för flera veckor sen om skolan ska fortsätta eller inte men har inte fått något svar. Någon som vet?

/Maria
 
Sv: Equiterapeut?

zorro83 skrev:
HEJ BORKAN!
en fråga till dig om utbildningen.
Är alla studier på svenska?

Först idag såg jag din fråga! :o

Vi har endast haft någon föreläsning på engelska och även anatomiboken är på engelska/latin men i övrigt har vi inte haft några andra språk inblandade.
Jag har inte haft svårt att hänga med trots att jag är kass på engelska.
Dock kan man ju behöva kunna läsa engelska när man gör ex examensarbete o dyl, mycket forskning är ju på "utländska" ;)
 
Sv: Equiterapeut?

Vad kul att det finns nån här som läser till ET! Är intresserad av den utbildningen, så jag passar på att ställa lite frågor till dig ;)

Vilka betyg krävdes för att komma in?
Hur ser arbetsmarknaden ut?
Har de som är utbildade jobb?
Kan man "leva på" att jobba som enbart ET?


Återkommer om jag kommer på fler frågor, jättetacksam om du skulle vilja svara!
 
Sv: Equiterapeut?

Min ridinstruktör ringde till HTU förra veckan och då sa de att de INTE skulle fortsätta vara en KY utbildning.Det är färför de inte uppdaterat hemsidan heller.
Jag blev jättebesviken.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Använder anonymt nick då ingen i min närhet vet om de här tankarna ännu. Mitt liv är egentligen är egentligen ganska bra men känner mig...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: chandelier
·
Skola & Jobb Nu står jag här vid ett väg-skäl i livet. Jag har i början av året brutit med Sambo och då fått ut slantar från vårt gemensamma boende...
2
Svar
27
· Visningar
1 896
Senast: Butros
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 186
Senast: Ramona
·
Relationer Jag behöver hjälp i att reda ut mina tankar kring en sak. Min man är oerhört snäll, omtänksam, osjälvisk och mån om att andra ska må...
Svar
16
· Visningar
2 187
Senast: pimy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp