Bukefalos 28 år!

Era värsta kommunslogans (spinoff på dåliga produktnamn och reklamer)

Men i Igelfors (låter ju inte så trevligt, tänker på blodiglar), finns både skola, dagis, affär, ett enklare fik, idrottsplats, bensinstation, avfallsåtervinning OCH, inte minst, en busshållplats! Dey går alltså både att sig dit och bort igen, utan egen transport.

Så ryktet om inga affärer, inget liv alls, är överdrivet.
Sant :). Skylten sitter där i alla fall.
 
Hittade detta http://kommunslogans.forts.se/kommun-a-o/

Vår var inte så kul heller...."med höga kusten"
Man ska nog vara lite källkritisk till en del som står på den sidan.
Och för att vara en slogan så ska den användas lite bredare än att det skrivs på en elller två vitsiga skyltar tycker jag.

"Kramfors med Höga Kusten" skrev de väl på sin turistinformationen bara för att mycket fler människor utanför Mellannorrland känner till Höga Kusten än Kramfors som plats. (När kommunen hade egen turistinfo, nu ska tydligen namnet "Höga Kusten" som ska användas för hela Ångermanland:cautious:)
 
Kan bidra med ett par österbottniska bidrag från kommunerna häromkring:

”Allt finns - mera ryms”
”Bra hemkommun” - undrar om de hade flera förslag om det här var den bästa?

Sen finns det nån slags gemensam slogan för området här, en stor ful gul boll utplacerad längs större vägar med texten ”här bor kvaliteten”. :confused:
Haha dendär kvalitetsbollen brukar jag skaka på huvudet åt då jag kör norrut😂
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 993
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 672
Senast: Lingon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 840
Senast: Luff
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 355
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp