Bukefalos 28 år!

Erfarenhet av blinkers?

Bison

Trådstartare
Stod och tittatde på dem idag ett tag men tänkte jag skulle kolla här först.

Min häst är inte tittig normalt sätt men på hoppbanan kan han vara lite misstänksam mot funktionärer, utsmyckning vid hinder och på väggar. Tappar lite fokus på hindren.
Funderar på om det kan hjälp med blinkers.

Vad har ni för erfarenheter?
 
Sv: Erfarenhet av blinkers?

Vilken typ av blinkers menar du?

Jag är ju numer nästan bara i galoppvärlden och där kör vi ju mest på mössan med kåpor så att säga. Dock så har vi ju på hästar som bara behöver lite uppskärpning kört med sidoludd.

Angående erfarenheter så är det väl så tråkigt att det är otroligt individuellt. Vi har vissa som inte förbättrats/ lugnats av blinkers och vi har vissa som verkligen förbäTtras och slappnar av med :)
 
Sv: Erfarenhet av blinkers?

Ingen idé om blinkers, men tycker att sånt här är relativt lätt att träna bort; man ber sina kompisar komma ut till hoppbanan en dag och bjuder dom på fika och så får hästen ta den tid den behöver tills den inte tycker folk vid hinder är läskigt. Man kan be dem byta kläder, ta med sig paraplyn, ja bara att använda fantasin :)
 
Sv: Erfarenhet av blinkers?

Hästen är 14 år och har tävlat i tio år upp till 130 cm, tror inte det går över. Det är absolut inte extremt på ngt sätt men mina usla tävlingsnerver kan nog smitta av sig en hel del.

Supercassie > eftersom jag vill tävla hoppning med dem är utbudet ganska begränsat. De jag tittat på kommer från dyon.
 
Sv: Erfarenhet av blinkers?

Det är tyvärr så att det nåste vara speciella mått för att vara godkända i hoppning. De får inte vara större än de som dyon har!
 
Sv: Erfarenhet av blinkers?

Det vet jag. Därför jag skrev att utbudet blir begränsat eftersom jag ska tävla med dem.
 
Sv: Erfarenhet av blinkers?

Stod och tittatde på dem idag ett tag men tänkte jag skulle kolla här först.

Min häst är inte tittig normalt sätt men på hoppbanan kan han vara lite misstänksam mot funktionärer, utsmyckning vid hinder och på väggar. Tappar lite fokus på hindren.
Funderar på om det kan hjälp med blinkers.

Vad har ni för erfarenheter?

Du kan väl prova med ludd och se om det blir skillnad? Är ju svårt att träna på tävling, men du kanske kan prova under tävlingslika former?

Jag körde luddblinkers på en som var allmänt övertaggad och tittig efter en lång vila. Fungerade fint. (Hästen är normalt hyfsat tittig, och han blev som "vanligt" med luddblinkers, men det där överdrivna försvann, och han fokuserade bättre)
 
Sv: Erfarenhet av blinkers?

Bildgooglade dyons blinkers. Det ser ju ut som du skulle ha mer hjälp av sidoludd än såna, de var verkligen små :)
 
Sv: Erfarenhet av blinkers?

Jag tror att de håller maxmått. Begränsningen gäller även ludd.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 695
Senast: MML
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 523
Senast: cewe
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp