Bukefalos 28 år!

Ert värsta misstag i jobbet

Eller den gången en livrädd katt försvann upp i ventilationen...

Shit, hur lyckades den med det, och ännu viktigare - hur fick ni ut den? :p

Kom på en sak som inte jag varit inblandad i, men en katt lyckades på något sätt komma los och ut ur djursjukhuset och försvann (jag tror faktiskt inte att det var ett personalmisstag utan mer en ägare som inte kom med katten i en bur). Efter två år stod den plötsligt på djursjukhusets parkering och kunde fångas in. Två år! Helt makalöst. Djursjukhuset ligger i ett industriområde ett stenkast från E4:an. Visserligen ett naturreservat på andra sidan 70-vägen men ändå.
 
Shit, hur lyckades den med det, och ännu viktigare - hur fick ni ut den? :p

Kom på en sak som inte jag varit inblandad i, men en katt lyckades på något sätt komma los och ut ur djursjukhuset och försvann (jag tror faktiskt inte att det var ett personalmisstag utan mer en ägare som inte kom med katten i en bur). Efter två år stod den plötsligt på djursjukhusets parkering och kunde fångas in. Två år! Helt makalöst. Djursjukhuset ligger i ett industriområde ett stenkast från E4:an. Visserligen ett naturreservat på andra sidan 70-vägen men ändå.

På mitt gamla slakteri försvann en livrädd tjur upp på höloftet en gång :idea:. Som tur var hände detta före min tid :angel:!
 
Har också tappat häst. På stort, fancy dressyrstall i Tyskland. Var där och provjobbade och en häst exploderade på väg ut i hagen. Hann precis få tag i den innan chefen Herr X (samma man som talade om för mig att halmen skulle läggas i räta rader i boxarna :p )dök upp bakom husknuten.
 
Usch, vågar knappt skriva om mitt enda egentliga misstag. Provjobbade som personlig assistent åt en liten pojke som aldrig skulle klara sig till vuxen ålder så det hela var väldigt känsligt. Sondmatade honom men fick tydligen inte fast pipen efteråt ordentligt så han fick mat över hela sig. Jag skulle tvätta av honom men föräldrarna var hemma, ryckte honom ifrån mig och badade honom. Jag fick inte vara kvar ...
 
Har också tappat häst. På stort, fancy dressyrstall i Tyskland. Var där och provjobbade och en häst exploderade på väg ut i hagen. Hann precis få tag i den innan chefen Herr X (samma man som talade om för mig att halmen skulle läggas i räta rader i boxarna :p )dök upp bakom husknuten.
Halmen i räta rader? Hur gör man då ?
 
Halmen i räta rader? Hur gör man då ?

Det du! ;)
Jag nickade mest och sen när han gått så strödde jag som vanligt. De mockade även spånboxar med grepar - alltså inte spångrepar utan såna här, och då tänkte jag att jag kan nog strö en box ska du se.
500104138_1.jpg


Blev erbjuden jobbet sen så det var nog ingen katastrof att halmen inte låg i räta rader...
 
Tog över anaesthesin för ett kejsarsnitt. När valparna plockas ut börjar tiken vakna. Panik utbryter, hittar inget fel någonstans. Någon kommer springande med injecerbart sömnmedel (ursäkta inkorrekta ord-vet inte vad det heter på svenska), tiken somnar. Efter ett tag vaknar hon igen! Hittar då felet-personen innan mig hade inte kopplat ihop anaesthesi-maskinen korrekt. Gasen och syret gick ut i rummet istället för till hunden..
Efter det kollar jag var enda smådetalj på maskinen när jag börjar. Även om operationen varat en timme och djuret fortfarande sover.
 
Kanske inte värsta men när man arbetar med framkallning av foto och negativen fastnar i maskinen, försökte att lösa det genom att snurra tillbaka det (det gör man i blindo, eller gjorde på den tiden iaf, satt in händerna i tygstycken och lokaliserade problemet i den mörka maskinen utan att se något i den). Inser sedan att det går inte att rädda de. De går sedan vidare till kemikaliebadet och efter det rätt ut i "bildmaskinen", de är helt förstörda.

Och det var bröllopsfoton från Hawaii. Kul att be om ursäkt för det och så får paret filmrullar som plåster på såren...
På samma tema, när jag hade screentryckeriet igång hade jag laddat reprokameran med dyr specialfilm som skulle långtidsexponeras (fanns mycket "kul" lösningar på den tiden) och efter halva exponeringstiden slocknade strömmen. :confused: Elverket hade stängt strömmen för att göra nåt i transformatorn utan att meddela i förväg och när exponeringen väl började så gick det inte att återuppta det eftersom filmen "blödde" åt alla håll och blev till grå sörja. :banghead: Dessutom var det sista arket, beställningsvara och torsdag eftermiddag. Kunden skulle ha det hela tryckt och klart nästa eftermiddag till en mässa så det sket sig kapitalt. :arghh: Det stod elverket dyrt för dom fick pröjsa eftersom det stod i leveransavtalet att planerade elavbrott MÅSTE meddelas 2 dar innan men det behövdes advokat för att få dom att ge sig. Då var både jag och kunden förbannade, vi hjälptes åt att klippa och klistra till midnatt för då var upplagan med montermaterial färdigt, sen käkade vi och han sov över och så kunde han tuffa vidare till mässan på förmiddagen. Det är nog första gången i världshistorien att en direktör för ett halvstort företag står till midnatt och trycker montermaterial samt sover över på tryckeriet. :laugh:
 
Shit, hur lyckades den med det, och ännu viktigare - hur fick ni ut den? :p

Kom på en sak som inte jag varit inblandad i, men en katt lyckades på något sätt komma los och ut ur djursjukhuset och försvann (jag tror faktiskt inte att det var ett personalmisstag utan mer en ägare som inte kom med katten i en bur). Efter två år stod den plötsligt på djursjukhusets parkering och kunde fångas in. Två år! Helt makalöst. Djursjukhuset ligger i ett industriområde ett stenkast från E4:an. Visserligen ett naturreservat på andra sidan 70-vägen men ändå.
Livrädd vildkatt som rymde när vi försökte få ner den i tvångsburen. Locket i änden på ventilatoinsröret hade släppt och katten förvann in i röret. Som tur var fanns det ett hål till längre upp så vi kunde peta med en pinne så katten kom ner igen.
Pulsen var dock rätt hög om vi säger så...
 
Jag har inte gjort något allvarligt fel, men jag glömde att räkna hur många fraktsedlar jag skrev ut till våra Norge Bring orders. Eller ja, ingen sa åt mig att jag skulle göra det, så vi fick lasta av alla paket och räkna allt för att kunna skicka det medens lastbilschauffören som skulle hämta paketen stod och väntade. Ingen skada skedd som tur var.
 
Livrädd vildkatt som rymde när vi försökte få ner den i tvångsburen. Locket i änden på ventilatoinsröret hade släppt och katten förvann in i röret. Som tur var fanns det ett hål till längre upp så vi kunde peta med en pinne så katten kom ner igen.
Pulsen var dock rätt hög om vi säger så...

Gud det förstår jag verkligen! Lös, arg katt brukar inte vara kul även utan öppen ventilation :p
 
Shit, hur lyckades den med det, och ännu viktigare - hur fick ni ut den? :p

Kom på en sak som inte jag varit inblandad i, men en katt lyckades på något sätt komma los och ut ur djursjukhuset och försvann (jag tror faktiskt inte att det var ett personalmisstag utan mer en ägare som inte kom med katten i en bur). Efter två år stod den plötsligt på djursjukhusets parkering och kunde fångas in. Två år! Helt makalöst. Djursjukhuset ligger i ett industriområde ett stenkast från E4:an. Visserligen ett naturreservat på andra sidan 70-vägen men ändå.

Jag tog med en av pappas katter till veterinären i en trådback en gång :angel: (metal nätad back utan lock som farsan använde för att transportera metal grejer för jobb i). Kommer ej ihåg vad jag hade för lock men hans katter åkte aldrig transport så var sjukt rädd att den skulle smita (hans katter åkte in för kastration, sen var de aldrig till veterinär innan de avlivades hemma vid 20 och 22 års ålder förutom den gången jag tog med den ena in för kontroll vi 22 års ålder utan egentlig anledning :o)
 
Tog över anaesthesin för ett kejsarsnitt. När valparna plockas ut börjar tiken vakna. Panik utbryter, hittar inget fel någonstans. Någon kommer springande med injecerbart sömnmedel (ursäkta inkorrekta ord-vet inte vad det heter på svenska), tiken somnar. Efter ett tag vaknar hon igen! Hittar då felet-personen innan mig hade inte kopplat ihop anaesthesi-maskinen korrekt. Gasen och syret gick ut i rummet istället för till hunden..
Efter det kollar jag var enda smådetalj på maskinen när jag börjar. Även om operationen varat en timme och djuret fortfarande sover.
Vad hade ni för narkosgas? Jag tycker isofluranet verkligen luktar skarpt, brukar känns snabbt om det är läckage.
 
Kanske inte så jätteallvarliga misstag men....

- Skulle mocka ett antal boxar. Hade en sån där stor skottkärra modell XXL som är stor nog att man själv kan sitta i den. Orkade inte springa ut och tömma mellan varje box, så kör ut den först när den är helt full. I det stallet var det ingen klassisk gödselstack, utan en nedsänkt container. Så man fick stå uppe på en "platå" och tippa ner i containern då. And guess what? Såklart ramlar jag ner i containern. Och får hela kärran med innehåll över mig. :grin: Som grädden på moset är detta kl. 08.30 en regnig morgon i början av november. :yuck:
- Skulle borsta typ 10 skitiga ponnyer. Detta är senare på eftermiddagen, och jag är ganska trött. Nickar till med hakan på korset på aktuell häst. Blir dock väckt bokstavligen 30 s senare av att undertecknad häst sliter tag i min knut och skakar om hela huvudet på mig :rofl:
- Skulle göra färdigt te i termosar och sedan märka upp efter vilken smak det var i (alltså typ apelsin, earl grey osv. osv.). Det vart inte ett enda rätt på de. Folk fick visst lukta och gissa själva......:cool:
 
Har krockat en av jobbets bilar rätt duktigt.
Det var väldigt mycket talare än jag trodde när jag körde utryckning och plötsligt stod vi "parkerade" på ett mycket olämpligt sätt i en rondell. Som tur väl är var det mitt i natten och det enda som skadades var bilen (rätt rejält).

Detta gav mig en jäkla näsbränna och efter det tänker jag till en gång extra innan jag trampar på gasen.

Sådant man lär sig av tror jag, sambon har vart med när det smällt ganska ordentligt 2 gånger. Ena gången stod det i tidningen, då hade dom dumt nog parkerat i väggen på ett parkeringshus. Dock har han de gångerna suttit som passagerare.
 
Sådant man lär sig av tror jag, sambon har vart med när det smällt ganska ordentligt 2 gånger. Ena gången stod det i tidningen, då hade dom dumt nog parkerat i väggen på ett parkeringshus. Dock har han de gångerna suttit som passagerare.

Verkligen! Det är ganska nyttigt - så länge det går bra. Tufft att sitta bredvid och inse att det kommer gå på röven...
 
Pinsammaste jag gjort är nog att hångla med chefen, när jag hade något på g med hans son. Detta var dock väldigt många år sedan och jag skäms fortfarande över det.

Men jag har inte haft jobb som jag kunnat förstöra så speciellt mycket. Eller det ska vara när jag råkade skicka ut en häst till värmning i fel huvudlag. Detta upptäcktes dock ganska fort, fick en rejäl avhyvling av dåvarande chef. Tror det var vår vet. som såg det, kan tillägga att detta var Habo oaks.

Egentligen inget jag gjorde fel, men skämdes länge.
Fick ett blodsockerfall när jag jobbade på en korvmoj, frågade om jag fick ta lunch lite innan och om jag kunde få lite potatismos och korv pga. blodsockret (hade då haft diabetes i 1år). Min tanke var alltså att betala för detta så fort allt stabiliserat sig.
Medan jag åt fick jag ett papper på en direktuppsägning, det muntliga var att "vi kan inte ha en person som måste äta hela tiden och du har diabetes" Fick sedan en massa nedvärderande ord om min diabetes hur jag har förstört mitt liv med socker osv. har aldrig tidigare (eller senare) mått så dåligt över att ha diabetes. tog lång tid innan jag vågade berätta för någon om det. Delade rum med en tjej första året på gymnasiet, vi bodde ihop i 1år hon fick aldrig veta att jag har diabetes.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 280
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 918
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 424
Senast: Blyger
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 169
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp