Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Vad som hänt med det brända fåret vet vi ju inget om, kan ju även tänkas vara en olyckshändelse där ägaren dömdes för undelåtenhet att göra något.
PL

Så kan det ju förvisso vara, men att jämföra med Silvers fall är ju ändå helt galet, Det var ju avsiktligt och definitivt ingen underlåtenhet, jag tycker åklagarens resonemang är felaktigt.
 
Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Om någon avsiktligt bränt fåret kan det vara jämförbart men där vet vi ju inget, det var just därför jag inte tog upp fåret i inlägg 618.
PL
 
Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Intressant är ju också om dessa fall var före eller efter höjningen av maxstraffet.
PL
 
Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Det var ett år innan, kan dock inte säga när det höjdes.
PL

Ett år innan höjningen?! Och varför jämför man då detta fall med fall som inte ens har med nuvarande straffskala att göra? Man måste ju för f-n jämföra med fall som ägt rum efter att maxstraffet höjdes... allt annat känns ju ganska ovidkommande :crazy:
 
Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Nej maxstraffet var ett år innan det höjdes till två! Jag skrev ju att jag inte visste när, läs o begrunda innan du hetsar upp dig.
PL
 
Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Tolkade det som att fallet vi pratade om var ett år innan höjningen. Det var ju bara jättebra att det inte var så:)
Jag är inte speciellt upphetsad, jag bakar arabhäst-pepparkakor :laugh:

Så maxstraffet var 1 år, men ingen har dömts till det? Och sedan höjde man till 2 år för att inte använda det heller..? Märkligt isf.
 
Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Jag har bett min advokat reda ut begreppen, men de är inte insatta i djurfrågor. Vart ska jag vända mig?? Deckerman?? All hjälp mottages med tacksamhet!!
 
Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Jag har pratat med henne tidigare, men hon är mkt svår att nå då hon är mestadels utomlands. Jag ska se om jag kan trolla fram hennes email.
 
Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Man ser ju ibland annonser om hästjurister/-advokater i Ridsport och andra hästtidninger. Att kolla där är ju ett tips. Men självklart är det bästa att få någon personligt rekommenderad, det kanske går att fråga i forumet "hästverksam". Där yrkesfolk håller till borde ju någon ha/haft kontakt med någon advokat? Eller bland vanligt folk i "hästmänniska"?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp