Bukefalos 28 år!

Ett år och två månader och nu har jag gått in i mörkret

Men hallå! Varför argumenterar ni om vad TS tycker om ditt och datt? Tycker hon busschaufför är nått hon vill så är ju IU:S kommentar om att det finns behov bara bra. Vill hon inte så ingen skada skedd.

Men det är trots allt TS som ska ta de beslut som är bäst för henne och de gynnas inte av små gräl mellan folk som alla vill väl, men har olika tankar om hur och varför.

TS, kämpa på för dej pch för din dotter. Det kommer lösa sig! Ett steg i taget en dag i taget.
 
Jag var hos terapeupten idag och det kommer att bli kämpigt, det förstår jag. Fick redan en hemläxa där jag ska berätta om mitt liv, på tyska :-( . Ibland hade jag svårt att förstå hans fackord, såna ord har jag inte lärt mig än. Jag har en ny tid inbokad och då börjar oron om jobbet direkt :-( jag kan inte hålla på och gå ofta till läkare heller som provanställd. Men han vill placera mig i en gruppterapi och kom med massor med frågor om vad jag förväntar mig av det hela. Svåra frågor :-( jag har inte tänkt så mycket än.
 
TS har jobbat många år som just busschaufför och upplever det som ett toppenyrke.
Och den här tråden handlar om henne.

Ja, jag har kört buss i Storstockholm och det kan jag gärna göra igen om jag bara får utbildningen fixad. Här i Tyskland var det extremt dyrt (ca 100.000:-) så det var inget alternativ även om jag skulle få ihop pengarna som behövs. Jag vill tillbaka till Sverige och om jag kan försörja mig som busschaufför så blir flytten enklare. När jag vet att jag har jobb.
 
Precis vad som behövs. Att TS kämpar.
Önskar henne styrka!

Ja, när jag satt där hos psykologen och han undrade över vad jag har problem med så bleknade liksom mina hjärnspöken. Men jag har dessa hjärnspöken i min vardag och det ställer till det för mig.

Han tyckte det verkade som om jag hade suttit i ett fängelse i 10 år, och den beskrivningen var väldigt klarsynt. Jag isolerade mig och vågade inget under 10 år. Och nu är jag ensam och måste klara av allt ensam.
 
Ja, när jag satt där hos psykologen och han undrade över vad jag har problem med så bleknade liksom mina hjärnspöken. Men jag har dessa hjärnspöken i min vardag och det ställer till det för mig.

Han tyckte det verkade som om jag hade suttit i ett fängelse i 10 år, och den beskrivningen var väldigt klarsynt. Jag isolerade mig och vågade inget under 10 år. Och nu är jag ensam och måste klara av allt ensam.
Säg allt till psykologen, inget är för litet och dumt eller för stort och svårt. Bara när man visar hela sig så kan de hjälpa en. Även om jag har fullförståelse för att det är jättesvårt (speciellt om man måste göra det på tyska!).
 
Det är svårt att sätta ord på saker och som sagt, ibland förstod jag inte riktigt vad han menade. Men de saker som han sade var väldigt tankeväckande, nu behöver jag tid att bearbeta allt inför nästa besök.
 
Det är svårt att sätta ord på saker och som sagt, ibland förstod jag inte riktigt vad han menade. Men de saker som han sade var väldigt tankeväckande, nu behöver jag tid att bearbeta allt inför nästa besök.
Du anar inte hur glad jag blir av att läsa det där!!

Du har startat resan mot att må bättre. Det kommer att vara jobbigt men det är värt varenda minut.
Heja!
 
I Sverige så är bristen så stor att arbetsförmedlingen utbildar.
Så det blir gratis.
Det borde vara lätt för dig då du ju redan har kört buss i många år.
Nja de utbildar bara de som är på väg att stämpla ut, har själv försökt få den utbildningen. Men eftersom TS redan har kört borde det gå att få en kortare variant??? Då BORDE dom ju vara intresserade av att hon får komma i arbete snabbt
 
Nja de utbildar bara de som är på väg att stämpla ut, har själv försökt få den utbildningen.
Det finns lösningar på det.
"Vi erbjuder en kostnadsfri bussförarutbildning, D-körkort med YKB. Utbildningen genomförs på Gamla Uppsala Buss två gånger per år och varar i ca 13 veckor. Under utbildningstiden så får man utbildningslön. Efter avklarad utbildning så går man in på en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader."
http://www.gub.se/gub/?page_id=147

Och med tidigare erfarenhet så är man nog tämligen attraktiv skulle jag vilja påstå.
 
Jag var hos terapeupten idag och det kommer att bli kämpigt, det förstår jag. Fick redan en hemläxa där jag ska berätta om mitt liv, på tyska :-( .
---
Men han vill placera mig i en gruppterapi och kom med massor med frågor om vad jag förväntar mig av det hela. Svåra frågor :-( jag har inte tänkt så mycket än.

Det är svåra frågor och det ska det vara, det handlar ju om ditt liv och inget mindre. Men just därför finns det inte heller någon mening med att komma fram till snabba och enkla svar. Du är på vandring...

Så när du funderar, börja där du befinner dig, tänk inte så stort att tanken svindlar. Du behöver inte ha alla svar idag och du behöver inte ens ha alla frågor idag.

Jag tror gruppterapi vore rent ut sagt toppen, förutom att det kan hjälpa dig må bättre kan det också ge dig lite nya kontakter och kanske minska känslan av att vara ensam. Vad tror du själv?
 
Det är svårt att sätta ord på saker och som sagt, ibland förstod jag inte riktigt vad han menade. Men de saker som han sade var väldigt tankeväckande, nu behöver jag tid att bearbeta allt inför nästa besök.

Det låter bra, och för mig är det där äntligen något konstruktivt från dig i den livssituation där du befinner dig! Du skriver inte hur det borde vara eller borde ha varit, i det inlägget, du skriver om här och nu - och antyder därmed en väg att komma vidare från här och nu.

Jag tänker mig att du också under livet med den där mannen, faktiskt har undvikit att sätta ord på saker och ting? Därför att om du hade gjort det, hade orden gjort att du hade sett - fått syn på - saker och mönster i ditt liv som hade varit väldigt obekväma att se?

Det du har skrivit här genom åren, som har snuddat mer eller mindre vid ditt ex, är ju inte saker som bidrar till att det är lätt att förstå att du faktiskt också saknar honom (vilket du ju skriver i den här tråden att du gör).
 
Jag håller med att TS borde ha guldläge på ett bussjobb, med tanke på tidigare erfarenhet. Och jobb är trots allt en stor tröskel att komma över. Vilket rimligen borde vara undanröjd med några kontakter med tänkbara arbetsgivare.

Att få bostad och ordna resten av tillvaron brukar gå betydligt smidigare med löfte om jobb/utbilning och en tydlig plan.

TS: jag tycker inte det verkar orimligt att börja planera för en flytt. I alla fall skissa upp hur det skulle kunna se ut, så du har något konkret att välja mellan (stanna kvar i Tyskland eller flytta till xxxx, bo yyy, jobba ppp).

Du hittar styrkan att klara detta, om du slår dig fri. Som det är nu låter du exet stjäla all styrka och energi, det utsläppet måste du stoppa för du klarar inte att både ta hand om din och dotterns tillvaro och slösa med kraft på honom. Släpp det nu. Han kommer inte tillbaka.
 
Här i Örebro söks det bussförare. Allmännyttan har fjantiga köer men är stor. Det som är bra är att man har näringslivsgaranti. Får du en tjänst får du en bostad. Dessa slumpas dock så att man kan ha väldig tur och få i det område där det är 40 års kö. Eller i ett där det är 3 år som är sämre men som har låga hyror och galet finalägenheter.
Jag har ett rum över som är halvfullt med lådor med tyg men de kan man ha på annat ställe och alazzi har rummet tills hon har ordnat allt.
Om nu Örebro är ett alternativ såklart. Men maken till bra stad har inte jag sett till tror jag. Litet men det finns det mesta.Jag har även jättebra kontakter inom häst här och massor med vännersom gillar att möta nyamänniskor.
 
Det ser redan ut att kunna finnas en grundplan, som ett alternativ för TS. Bara att veta att just Örebro har det ordnat på detta sätter är ju ett gigantiskt försprång.
 
Rent krasst så är kanske inte någon som är deprimerad och självmordsbenägen så lämplig att köra buss kan jag tycka..

Bättre att jobba på måendet först.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 556
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 853
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 179
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp