Bukefalos 28 år!

Ett år och två månader och nu har jag gått in i mörkret

Då så behöver man få vård NU!
Var den nu kan stå att finna.
Du jag kan lova dig den finns här. Den är dessutom rätt bra. Och man får den fort. Men man måste, precis som i Sverige öppna munnen och säga att man behöver den. Hon behöver i princip bara lyfta luren, slå 112 och säga hon mår uruselt och har självmordstankar så får hon vård.

Jag hade ungefär 1000% mindre problem, hade "bara" ett jobb som tog slut på mig. Jag gick till min Husläkare och sa det. Blev direkt sjukskriven och fick frågan om jag ville ha psykolog kontakt. Nu tackade jag nej till det eftersom jag inte var så illa ute, jag hade dessutom redan ett annat jobb på gång. Men svårt att få vård är det sista det är här eftersom vi i princip betalar för den själv genom vår sjukförsäkring. Det snålas inte på den eftersom den inte belastar någon kommun eller landstingsbudget.
 
Ja, jag läste en artikel i tidningen om vilka hinder som gör det svårt att få jobb. Över 50 år, check, ensamstående med minderårigt barn, check. dåliga språkkunskaper, check, invandrare, check, dålig hälsa check...om man hade minst 4 av dessa saker så var man väldigt svårplacerad.

Och du har en massa kryss i de där tråkiga rutorna.
MEN DU HAR ETT HELTIDSJOBB!

Du är superbra!
 
Husläkare kan jag komma till samma dag som jag ringer, det är inget problem. Det är psykolog som är svårt. Jag har ringt till alla i närområdet (flera gånger) och alla har haft mycket lång kö. Nu verkar det som om jag kanske kan få en öppning hos den jag ska till imorgon. Har träffat honom en gång tidigare på en reservtid och han var bra. Han har också lång kö, men han vill gärna hjälpa mig trots att han egentligen inte har tid. Med lite tur kan jag kanske få fler tillfällen hos honom. Egentligen ville jag få tider till hans fru, men hon hade ännu längre kö.
 
Husläkare kan jag komma till samma dag som jag ringer, det är inget problem. Det är psykolog som är svårt. Jag har ringt till alla i närområdet (flera gånger) och alla har haft mycket lång kö. Nu verkar det som om jag kanske kan få en öppning hos den jag ska till imorgon. Har träffat honom en gång tidigare på en reservtid och han var bra. Han har också lång kö, men han vill gärna hjälpa mig trots att han egentligen inte har tid. Med lite tur kan jag kanske få fler tillfällen hos honom. Egentligen ville jag få tider till hans fru, men hon hade ännu längre kö.
Bra! Hejja dig, Alazzi, fortsätt sätta en fot framför den andra, tillslut kommer man ut ur den där jävla tunneln.
 
Husläkare kan jag komma till samma dag som jag ringer, det är inget problem. Det är psykolog som är svårt. Jag har ringt till alla i närområdet (flera gånger) och alla har haft mycket lång kö. Nu verkar det som om jag kanske kan få en öppning hos den jag ska till imorgon. Har träffat honom en gång tidigare på en reservtid och han var bra. Han har också lång kö, men han vill gärna hjälpa mig trots att han egentligen inte har tid. Med lite tur kan jag kanske få fler tillfällen hos honom. Egentligen ville jag få tider till hans fru, men hon hade ännu längre kö.

Men då kan du ju börja där , och förhoppningsvis finns det andra tider framöver. Jag tror det är bra att du tar det som finns just nu, du verkar behöva få prata av dig en hel del och veta att någon lyssnar. Jag hoppas det blir bra för dig, lycka till imorgon!
 
Husläkare kan jag komma till samma dag som jag ringer, det är inget problem. Det är psykolog som är svårt. Jag har ringt till alla i närområdet (flera gånger) och alla har haft mycket lång kö. Nu verkar det som om jag kanske kan få en öppning hos den jag ska till imorgon. Har träffat honom en gång tidigare på en reservtid och han var bra. Han har också lång kö, men han vill gärna hjälpa mig trots att han egentligen inte har tid. Med lite tur kan jag kanske få fler tillfällen hos honom. Egentligen ville jag få tider till hans fru, men hon hade ännu längre kö.

Du imponerar hela tiden. Har fixat heltidsjobb mot alla odds och titta så mycket du har tagit tag i redan. Och så har du orkat ligga på och övertyga om att du behöver hjälp och fixat in dig själv hos psykolog. Du är ingen liten hjälplös fågelunge, fina starka du! Klappa dig själv, du gör ett toppenjobb!

Att du blir trött, ledsen, varken vet ut eller in ibland är inte konstigt men det kommer gå bra för dig! Du har så mycket kraft. Vi finns här, du är inte ensam.
 
Han har ju knappast ansvar för att se till att hon kan utvandra. Han har ansvar att betala underhåll och det gör han.
Han har ansvar för att se till att mamman till hans barn och den kvinna som fortfarande är hans fru inte går under.
För Dotterns skull.
Barnet skulle ju aldrig förlåta sin far någonsin annars.
 
Tyvärr så är det ju så i det här fallet.
Jag önskar att alla kunde vara snälla mot varandra.
Det skulle bli så mycket bättre då.

Visst vore det mycket bättre, men nu är det inte så. Det har dessutom inte att göra med min kommentar, utan där menar jag att du ofta i dina råd utgår från din situation och din upplevelse (vilket är helt naturligt, det gör nog alla) och förutsätter att den och dina reaktioner gäller för alla (vilket alla inte gör).

Alla blir inte lyckliga av att vara busschaufför bara för att du upplever det som ett toppenyrke.

Alla har inte problem med att bo i Stenhagen i Uppsala bara för att du vet några personer där som du betraktar som stolpskott och som skulle vara problem för dig (ja, du har påstått något dylikt med hänvisning till att dessa människor är problem för alla!).

Alla upplever inte psykvården i Sverige som föredömlig och lätt att komma intill bara för att du gör det.

Alla svenska medborgare kan inte få vård pronto i Sverige bara för att du kan det.

Alla upplever det garanterat inte oproblematiskt att flytta till ett annat land där de har ett av sina pass, även om du tycker att det borde vara så.

Bara för att man ställer upp för varandra i din utökade familj är det inte så för alla som av olika anledningar har band till människor de inte längre lever tillsammans med.

Jag fattar att du verkligen vill hjälpa, men att utan reflektioner utgå ifrån att alla reagerar/tänker/känner/upplever/you name it som du gör eller tycker att man borde göra är gör bara att diskussionen låses. För din situation, handlande, reaktion mm är inte facit. Det är en individs situation, handlande, reaktion mm.

Beträffande TS så har hon ju möte med sin psykolog idag. Förhoppningsvis blir det bra och kan ge en fortsättning, men även om det inte blir så för dagen med sig det viktiga att första steget är taget.
 
Jag var visserligen den som lämnade men i övrigt så kan jag säga nu i efterhand att du inte kommer att må bättre innan du blir fri ekonomiskt från honom. Det går hur bra som helst att leva både på och under existensminimum.Jag flydde från Sverige för att komma ifrån barnens pappa. Det var ingen dans på rosor. Så tips från en som varit i din sits. Skilj dig, sälj häst och bil. Sätt dig i en etta med din dotter. Inte förrän då kommer du att bli fri. Och då har du en möjlighet att böra må bra igen.
 
Jag skulle så gärna vilja ta med dig upp i fjällen. Att långsamt röra sig genom ett storslaget landskap är en lisa för själen där stress och sorg rinner bort.
Jag hoppas att du snart frå må bättre så att du kan njuta av livet. Du är så värd det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 561
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 853
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 179
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Sommartoffel
  • Mindre kombi?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp