Få bort päls från sängkläder

Fast spelar det någon roll att det är katthår på sängkläderna om de ändå sover där? Alternativet jag kan tänka mig är att tvätta halv maskin och extra sköljning för att få bort så mycket som möjligt.

Själv har jag en svart hund, en brun hund, en vit katt och en svartsköldpadda, det är hår överallt utom så mycket på kläderna om jag kan undvika. :)
Jag är allergisk. Det blir värre när det är päls i hela sängen. Det går inte stänga dem ute, då vrålar de hela natten.
 
Jag är allergisk. Det blir värre när det är päls i hela sängen. Det går inte stänga dem ute, då vrålar de hela natten.
Skulle de inte sluta efter några dagar? Om de ändå är tre och de får en mysig korg eller ngt. Menar eftersom du är allergisk.

Annars är väl antagligen håren som är på tvättade lakan tvättade från allergener?

Varning, jag har inga djur men efter att ha läst tråden tänkte jag att du kanske kan dammsuga lakanen innan du tvättar dem? Dvs innan du bäddar ur?
 
Jag är allergisk. Det blir värre när det är päls i hela sängen. Det går inte stänga dem ute, då vrålar de hela natten.
Om det är nytvättat borde det kanske inte vara så stort problem när det är nybäddat, men annars är det nog daglig dammsugning som gäller eller att du byter örngott varje dag?
 
Skulle de inte sluta efter några dagar? Om de ändå är två och de får en mysig korg eller ngt. Menar eftersom du är allergisk.

Annars är väl antagligen håren som är på tvättade lakan tvättade från allergener?
Jag upplever mer problem ju mer päls det är i sängen, oavsett tvättat eller ej. Kanske inbillning, men det är min upplevelse.

Det hjälper inte att de är tre. De slutar inte efter några dagar. Har provat en vecka utan resultat
 
Jag upplever mer problem ju mer päls det är i sängen, oavsett tvättat eller ej. Kanske inbillning, men det är min upplevelse.

Det hjälper inte att de är tre. De slutar inte efter några dagar. Har provat en vecka utan resultat
Vänja katterna med att bada varje vecka?
 
Jag upplever mer problem ju mer päls det är i sängen, oavsett tvättat eller ej. Kanske inbillning, men det är min upplevelse.

Det hjälper inte att de är tre. De slutar inte efter några dagar. Har provat en vecka utan resultat
Borsta katterna med en sådan där borste de gör reklam för på internet, den verkar pälsa av dem ganska väl.
 
Jag upplever mer problem ju mer päls det är i sängen, oavsett tvättat eller ej. Kanske inbillning, men det är min upplevelse.

Det hjälper inte att de är tre. De slutar inte efter några dagar. Har provat en vecka utan resultat
Om du skulle lära in en ny katt så har jag ett tips från en urgammal bok om hunduppfostran :) (från tidigt 1900-tal)
den började med att konstatera att hunden ska sova i köket, inte sängen, sedan konstaterade den att valpar är för små för att sova själva. Så husse fick dra ut en madrass i köket första tiden :p
 
Vilken av dem? ;)
Inte den blekaste, jag har ju inte katter (allergisk...) så har inte noterat vad de heter. Men det svämmade över ett tag om en borste som verkade ta mycket päls och såg lite ut som en tangle teaser o ngn som var som en handske. Poängen var typ att katterna älskar det och se så mycket päls som fastnar. (som bonus får du massor av päls i näsan när du borstar :p)

  1. Brush, brush, brush. In order to reduce shedding, help your cat out by brushing them daily. Cats naturally self-groom, but they can benefit from regular brushing. Choose the right comb or brush for the length and density of your cat’s fur, so you can avoid pulling the fur or making the experience uncomfortable. Brushing helps eliminate excess fur and increases the bond you share with your furry one.
Fanns en miljard borstar för att få bort hår, från svinborst för att få bort allergener till allt möjligt. :D

If you've got a short-haired kitty, the Mars Boar Bristle Cat Hair Brush is a great option. With a charmingly old-fashioned varnished birchwood handle and natural boar bristles, this high-quality German-made brush is perfect for grooming your kitty. The notably soft bristles are tolerated by even the pickiest felines. With gentle strokes, you can decrease the amount of shedding throughout your home and reduce allergens—all while helping your cat achieve a healthy, shiny coat.

(bara måste sluta googla på saker som jag verkligen inte behöver veta :rofl: )
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
849
Senast: Hoarfrost
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 848
Senast: kamomillo
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 186
Senast: hastflicka
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 070
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp