Fälttävlans-EM

Får man straffpoäng om man är X antal sekunder snabbare än idealtiden eller är det bara om man är långsammare? Känns som att de flesta varit en bra bit över men jag kan ha missat lite också.
Mvh dressyrryttaren som kollar med skräckblandad förtjusning 🫣
 
Får man straffpoäng om man är X antal sekunder snabbare än idealtiden eller är det bara om man är långsammare? Känns som att de flesta varit en bra bit över men jag kan ha missat lite också.
Mvh dressyrryttaren som kollar med skräckblandad förtjusning 🫣
Inga straffpoäng om man rider snabbare än optimaltiden i stjärnklasser, gäller även nationellt här i Sverige. I debutant och lätt klass får man rida 15 sek snabbare än optimaltiden utan att få straffpoäng.
 
Någon gång hade de Viktoria Carlebäck men det kan ha varit årtionden sen.

Gunilla Fredriksson kommenterade mellan 2013-2017
Så Carlebäck torde varit innan dess för Lars C började vm 2018 tror jag
Lars C tror jag aldrig kommenterat ihop med Anna-Maria faktiskt
Viktoria kommenterade EM i Punchestown med Christer Ulfbåge och det var typ på 90-talet. :D
Nä, 2003 säger en snabb googling, Linda tog silver. :)
 
Gunilla Fredriksson kommenterade mellan 2013-2017
Så Carlebäck torde varit innan dess för Lars C började vm 2018 tror jag
Lars C tror jag aldrig kommenterat ihop med Anna-Maria faktiskt

Yes, det var Gunilla Fredriksson som var medskyldig till den bedrövliga kommentatorsinsatsen vid lagbronset 2017. Allt går att finna bevis på i Buke-arkivet! Det tycks ha tagit cirka sju minuter efter att Bukefalos tittare fattat resultatet tills de kommit ikapp för att underrätta omvärlden, något inofficiellt världsrekord i odugligt refererande. Kanske ändå att det kan ha medverkat till en förändring i form av den otroliga uppryckning som blivit på just fälttävlanskommenterandet.

https://www.bukefalos.se/threads/em-faelttaevlan.1444211/page-19
 
Fast jag är rätt säker på att Viktoria gjorde ett gästspel över nåt OS? Kanske det tom var London? Hon var fantastiskt bra! Rolig och kunnig!
Det kan hon absolut ha gjort, jag minns bara Punchestown för det var första gången och det har ju hittills inte varit aktuellt med en fast post iom att hon fortfarande är aktiv. :)
 
38 hästar tog sig igenom banan igår, 37 kommer till start idag. Karin Dockers Fletcha kommer inte till start idag.
 
@LenaH Alltså jag bara älskar det här inlägget från den gamla tråden: "Men kan SVT-reportern sluta säga Ostholt som om det handlade om en jävla hushållsost??" :rofl: Tror det var i denna veva som en viss AMF introducerades för ridsportpubliken.
Ja, jag insåg samma sak när jag fastnade i den tråden - det måste varit då hon dök upp!
VM i Tryon var ju året efter och då var jag snudd på självmordsbenägen när det äntligen var slut... :rofl:
 
Håller med om att det är bra kommentatorer i år, framförallt är det skönt med någon som faktiskt vågar ha lite åsikter! Stor skillnad från hoppningens Lotta Björe som mest aldrig säger någonting, även när det är riktigt dålig ridning som visas upp. Tror det "värsta" jag hört henne säga var något i stil med "ja, han har ju en lite speciell ridstil...". Medan Christensson bara "mm, hon viftar rätt mycket med spöet och jag kan ärligt talat tycka att det är en tveksam bild som inte är riktigt förenlig med det vi vill visa upp" och "det här är en häst som aldrig någonsin kommer att göra ett bra dressyrtest", osv...

Jag har alltid trott att bristen på kritik från kommentatorerna har berott på regler och instruktioner från SVT, men så verkar det ju inte vara.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Vendela bröt båda benen i en ridolycka 2021. Efter det slutade hon rida fälttävlan och satsade istället helhjärtat på dressyren. Nu är...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan 2024!
Svar
0
· Visningar
82
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det klart med vilka ryttare som åker till EM i fälttävlan för junior och young rider den 13-17 september.
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter EM i fälttävlan är igång i Haras du Pin, Frankrike. Här är allt du behöver veta!
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp