Fälttävlans-EM

Alltså nej jag tänker inte joina allt beröm för Rosalind Canter, hennes terräng var inte ett nöje att se, den hästen behövde alldeles för mkt spö och drivning för att göra det till en njutbar ritt att titta på. Men det verkar ha fallit bort i berömmet över vinsten?
 
Svt tackade för ett långt och välformulerat mejl och beröm till LC/MW. I övrigt väntad respons med "vi tar med oss dina synpunkter men har stort förtroende för våra experter/kommentatorer som är uppskattade och omtyckta av vår publik - men alla kan inte tycka om alla (etc)" Och de har en löpande dialog med kommentatorer och experter för att leverera den bästa tänkbara upplevelsen och lite sånt. Jaja, droppen urholkar möjligen stenen någon gång?
Vi är ju många som föreslagit att Gunilla Byström ska bytas ut men det verkar dessvärre inte hjälpa. Själv försöker jag verkligen att se dressyr på svensk tv, kommentatorerna drar ner upplevelsen något enormt. Som avelsnörd har jag dessutom retat mig på att de inte säger sådant som att Zack är en framgångsrik avelshingst, och som dessutom haft med en son i samma mästerskap som han själv gick. Man blir bara frustrerad och förbannad över att det är så uselt.
 
Vi är ju många som föreslagit att Gunilla Byström ska bytas ut men det verkar dessvärre inte hjälpa. Själv försöker jag verkligen att se dressyr på svensk tv, kommentatorerna drar ner upplevelsen något enormt. Som avelsnörd har jag dessutom retat mig på att de inte säger sådant som att Zack är en framgångsrik avelshingst, och som dessutom haft med en son i samma mästerskap som han själv gick. Man blir bara frustrerad och förbannad över att det är så uselt.

"Vi väljer kommentatorer och experter baserat på deras kunskap, engagemang och expertis inom sporten."

Nej engagemanget lyser sedan länge med sin frånvaro i vad som levereras där, känns mer som någon som tar ett gammalt manus och upprepar samma saker som redan sagts under de senaste årens sändningar, och sedan slött sitter av tiden på jobbet för att få gå hem och casha in lönen.
 
Alltså nej jag tänker inte joina allt beröm för Rosalind Canter, hennes terräng var inte ett nöje att se, den hästen behövde alldeles för mkt spö och drivning för att göra det till en njutbar ritt att titta på. Men det verkar ha fallit bort i berömmet över vinsten?
Blandar du inte ihop henne med Laura Collett? Canter kan inte jag minnas att hon drev hårt. Men Collett var hård och Lars C kritiserade henne rätt hårt. Canters häst såg superfräsch ut i mål.
 
Det var rena cirkusen vilken sändning en hamnade i. Tror Henrik Jonsson var med i alla sändningar, minns inte riktigt vem som var dressyrexpert? Minns däremot att jag hittade funktionen att lyssna på de brittiska experterna istället, dom gillade jag!

Var det inte Peter Markne? Jag tyckte han var skitbra! Inte heller rädd för att ge kritik. Linda Heed kommenterade hoppning och Lasse C fälttävlan.
 
Var det inte Peter Markne? Jag tyckte han var skitbra! Inte heller rädd för att ge kritik. Linda Heed kommenterade hoppning och Lasse C fälttävlan.
Håller med! Det gick att se alla grenar med svenska kommentatorer utan att bli frustrerad och irriterad.
 
Var det inte Peter Markne? Jag tyckte han var skitbra! Inte heller rädd för att ge kritik. Linda Heed kommenterade hoppning och Lasse C fälttävlan.
Var det verkligen Pether då? Honom brukar jag gilla att lyssna på just för att han inte är så, hmm, diplomatisk😅.
 
Det jag kommer ihåg mest från Markne var när han sa "söt tjej" till en av ryttarna under ritten... Men har för mig att jag tyckte han var helt okej ändå.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Vendela bröt båda benen i en ridolycka 2021. Efter det slutade hon rida fälttävlan och satsade istället helhjärtat på dressyren. Nu är...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan 2024!
Svar
0
· Visningar
82
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det klart med vilka ryttare som åker till EM i fälttävlan för junior och young rider den 13-17 september.
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter EM i fälttävlan är igång i Haras du Pin, Frankrike. Här är allt du behöver veta!
Svar
0
· Visningar
511
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp