Bukefalos 28 år!

Fälttävlansnewbies

Jag fick prova ergon och fick skänklarna alldeles för långt bak. Kunde knappt rida och jag rider oftast i alla möjliga, konstiga sadlar
 
Ergon är svår att rida i, passar ofta hästarna jättebra men svår att få skänklarna rätt i. Prova Amerigo istället.

Jag hade hoppats så på att det skulle vara en sadel jag fick balans i mtp deras marknadsföring men det är väl ngt jävla fel på mig.

Amerigo var bäst sist men då vägrade hästen gå. Men ska absolut testa igen :)
 
Jag hade hoppats så på att det skulle vara en sadel jag fick balans i mtp deras marknadsföring men det är väl ngt jävla fel på mig.

Amerigo var bäst sist men då vägrade hästen gå. Men ska absolut testa igen :)
Vill du, får du gärna prova min Meredith, jag använder den ju ändå inte så mkt för tillfället. :D
 
Om hästen vägrade gå så passade ju inte just den sadeln. Finns ju en uppsjö olika Amerigo. Eller så kanske en Albion skulle passa just er? Har du provat det?
 
Isåfall var stoppningen konstig på den DJ:n för de är inte svängda. Passar oftast till raka/normala hästar medan om du "klär av" vilken prestigebom som helst är den i grunden svängd. Connemarans ponny är rak.
 
Isåfall var stoppningen konstig på den DJ:n för de är inte svängda. Passar oftast till raka/normala hästar medan om du "klär av" vilken prestigebom som helst är den i grunden svängd. Connemarans ponny är rak.

En Versaille tror jag vi provat som var ok till hästen men jag höll seriöst på att trilla av :rofl:

Alltså jag hatar verkligen att prova sadlar.
 
Ffa så har jag liksom NOLL lust att bara prova i blindo. Hoppas utprovaden har många idéer nästa gång så vet jag åtm vilka jag ska kolla efter :D
 
Wii, var på terrängträning idag:D Ponnyplutt skötte sig kanon och det blir bättre när jag vågar rida på och lita på att han tar halvhalterna trotts högre tempo. Tog dock något varv att komma igång framåt då jag sista tiden tränat mycket dressyrgalopp, var på P&R i lördags:p
Hoppas hitta någon P&C eller jakt i höst som vi kan åka på!
 
Ska vara med på jakt i år ^_^ hade gett upp hoppet då min hästs rygg problem fortsätter.. har röntgen imorgon :(. Så ska ha med medryttarhästen som jag knappt vågar hoppa eller galoppera :angel: måste ju inte hoppa och blir hon för het så kan jag bryta :). Denna hästen är liksom värre än fuxen när det gäller att vilja ligga först, fuxen vill vara näst först, medryttarehästen vill ligga 20m före alla andra...
 
Starttiderna för helgen har kommit ut. Jag är glad jag inte är @Wilisia :rofl: Tur hon har två hästskötare med sig. 3 hästar på 14 starttider, hehe. O sen en till såklart men inte lika tajt t den. Men det går nog. Om det nu inte är så att hon måste stå i kö till hoppningen som förra gången, då kommer Tiger missa sin terrängtid!
 
På tisdag är det dags för terrängträning nr 2 för mig och ponnyhästen. Nytt ställe och en ny tränare. Det ska bli skitkul. Jag har fått med mig maken som ponnyhållare och lasthjälp så förhoppningsvis blir det filmat den här gången.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 410
Senast: Badger
·
Mat Jag tar inte i den drycken med tång så behöver lite assistans i julklappsköpet :D 150-200 kr ungefär. Trodde det stavades whiskey...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 047
Senast: _Elly_
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
619
Senast: gulakatten
·
Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 318
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp