Sv: Färg

Ha ha...vilken tur att jag har en skimmel:D
Min dotter hade en mycket snygg turkos färg på sitt hår härom året. Det kanske kan funka?;)

Jag har i alla fall lyckats hitta en turkos funktionspiké och ett turkost schabrak som är i nästan exakt samma färg som tränset. Närmare kan man inte komma när det är olika material.
Och en turkos keps som det står Wiszca på. Ja ja, jag vet att det är jättefånigt men det bjuder jag på:D
 
Sv: Färg

Mycket smart! Varför färg på utrustningen när man kan färga hästen?! Tror det blir det nya.............
Attans då skulle man haft en skimmel, bruna blir svårare att färga.
// Linda

Vilken tur för mig. Jag har ju en skimmel :D
Och helt apråpå detta med att färga hästen så har jag varit med om att måla en skimmel till en zebra. Personen som skulle få nöjet att rida fyllde år och hans högsta önskan var att få rida på en zebra. Så vi trollade helt enkelt fram en :rofl: Det blev en riktig bra grej, faktiskt.
 
Sv: Färg

Då jag har ett svart-brunt travarsto försöker jag ha rött. Dock rider jag med läderträns så det är isf vojlock och min klädsel som är röd.

Fullblodet jag tävlade förut är fux och jag försökte även ha rött på honom när vi tävlade.
 
Sv: Färg

För den som tycker det är löjligt med färg så kan man faktiskt använda distansträns med deras funktioner ändå. Här är ett ljusbrunt betaflex.
20090419271.jpg


Finns ju även svart o mer bruna nyanser.

// Linda
 
Sv: Färg

KL

Neongult, då tanten är feg och vill synas av bilarna. Det passar så bra med reflexväst, brösta och täcke. :p

Mitt träns kommer snart hem, tillsammans med det som en gång skulle bli distanshästen (som nu blir sjukpensionär). Får ta ett kort på tränset då, på en ny pålle. Kanske CR 2012.

Hälsning Maja
 
Sv: Färg

Varför utgå från hästfärgen ,utgå från befintligt trens o sadel o kläder och färga om hästen.

När jag var i spanien på YRVM 01 fanns det en jättefin helt vit häst vars skötare hade färgat en liten bit av manen! Jätteläckert var det, en ganska tjock slinga som olika dagar hade olika färger. Rosa, grönt mm (han hade själv en slinga av samma färg i håret!!)
Hittade tyvärr inga kort på det men letar vidare.
Hästen vann hela tävlingen så de hade ju lite anledning att stå ut lite!!;)

/erika
 
Sv: Färg

underbar tråd :D har precis halkat in på distansen! :) red min första (förutom en 1milare på ponnyn för 100 år sen) i våras ! :) Björkviksritten, med Annelie Eriksson. och det Är ju så läckert med alla färger :love: var sugen på svart&rött :o har en skimmel, så tänkte att det skulel bli Skitsnyggt. hade även tänkt det som westernutstyrsel, men när jag klädde på pållen grejjerna så passade det inte alls :( så vi kör nog på blått istället!
 
Sv: Färg

Vi kör på blått. Kanske lite väl mkt förra året, får se om det blir fint blått träns och kanske förbygel i år, kanske då något mer diskret på klantpollens ben :D

_dsc7476_35872514.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färg

Trams, det kan aldrig bli för mycket.:D
Du skulle kunna ha lite mer samma blå färg själv.
// Linda
 
Sv: Färg

Trams, det kan aldrig bli för mycket.:D
Du skulle kunna ha lite mer samma blå färg själv.
// Linda

Indeed. Ryggar folk man möter i skogen tillbaka, då är det lagom :D :angel:


*kl*
Jag har hamnat i färg-dilemma: jag vill ha ett nytt träns. Och behöver en ny pad till den nedrans sadeln (faktum: tränset är egentligen "onödigt", paden är ett behov). Bah *ser plånboken gå upp i rök*...
Hursom, har funderingar på att lägga till nån färg till det neongröna. Dels för nöjes skull, dels för att..äscha, jag vet inte :p
Sadeln är brun, inte mörkbrun och inte heller "beige". Och det ska inte skära sig mot den, varpå det känns som att silver går bort. Förslaag! ;)

Såhär ser vi ut för tillfället
dsc_0054red_74512487.jpg


Fler bilder finnes här
 
Sv: Färg

*kl*

Jag har en arabhingst som är skimmel, kan man ha ett neonrosa träns på honom? Kanske inte är så manligt:angel: men jag såg en bild på en skimmel som hade ett sånt träns och det var så snyggt :D
 
Sv: Färg

hmm.. hur lägger man in bilderna? =S de funka inte riktigt=S
 
Sv: Färg

hmm.. hur lägger man in bilderna? =S de funka inte riktigt=S

Hihi. Om du högerklickar på bilden och välj egenskaper så får du rätt adress. Det måste sluta på tex jpg, gif eller btm..
Voila!

1254683701_resized.jpg


TEAM NORBERGS bilder alltså.

1250710199_resized.jpg




Ps. Jättefint! :)
 
Sv: Färg

hmm.. hur lägger man in bilderna? =S de funka inte riktigt=S


Jag tror att du länkat till själva albumet?
Du måste välja den enskilda bildens adress!

Är det denna bild du vill visa?

1250710199_resized.jpg


Och denna?

1254683701_resized.jpg


/Camilla
 
Sv: Färg

Hihi. Om du högerklickar på bilden och välj egenskaper så får du rätt adress. Det måste sluta på tex jpg, gif eller btm..
Voila!

1254683701_resized.jpg


TEAM NORBERGS bilder alltså.

1250710199_resized.jpg




Ps. Jättefint! :)




Ooops!;)
Vi hjälpte nog till samtidigt, men det tog lite längre tid för mig att posta!;)
/Camilla
 
Sv: Färg

Klart du kan ha det!

Fast jag såg babyrosa på runningbear, tyckte det var jättegulligt men tror inte Lillen skulle bli så glad om han tvingades ha det :rofl:

Vi rider i blått! :D
 
Sv: Färg

Babyrosa lät fint men Eks tycker nog att det är coolare med neonrosa :D fast jag har ju inte frågat honom:angel:
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 835
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
Svar
14
· Visningar
2 471
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 394
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 292
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp