Fågelungar på gång!

Sv: Fågelungar på gång!

Hehe, Bilder när det kläcks eller hur?


Jag har Duvor som har 4 ägg som ska bli Duvungar!:D
 
Sv: Fågelungar på gång!

Haha! Det kommer strax fler, jag lovar. :) Har inte hunnit vara online pga mitt jobb hela veckan, segt. :D

Ungarna är ca 3 v gamla nu, den brokiga ser helfräck ut.
 
Sv: Fågelungar på gång!

Unge nr 1, 23 dagar gammal. Brokig.

11556166.jpg


11556167.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

Unge nr 3, 17 dagar gammal. Normaltecknad grön.

11556169.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

Den siste är ju bara en vanlig ljusgrön normaltecknad, fast inte helt fullfjädrad. :D
 
Sv: Fågelungar på gång!

Jag har ju sålt båda de två första (lutino, honor) men den här gången SKA jag behålla den ena! Behåller den brokiga, det är en osannolik tur att få ut en danskbrokig (recessivt anlag) ur två normaltecknade föräldrar. Enligt upplysta källor ska det dessutom vara en hona. :love:

Har fått lära mig att honorna föder man upp själv, hanarna köper man in utifrån.
 
Sv: Fågelungar på gång!

den ser fortfarande helfrän ut :D just nu iaf ;)

nu när jag tittar efter är det ju hela 4 dagar sedan de senaste bilderna kom in.......
 
Sv: Fågelungar på gång!

Det kommer! Ska se om jag hinner idag, jobbar långa dagar. Men ibland kommer en liten lucka...

Ska ev köpa en hane till ikväll! En helgrå.
 
Sv: Fågelungar på gång!

Nya bilder, från igår!

Unge nr 1, brokig. Den är 30 dagar idag och hade hoppat ur boet och satt på en pinne i buren i morse, när jag sa godmorgon till fåglarna! :love:

11829355.jpg


11829356.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

Unge nr 2, lutino (rödögd gul). 25 dagar gammal idag.

11829357.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

Unge nr 3, 23 dagar gammal. Normaltecknad grön.

11829358.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

Och sist men inte minst, den nya hanen som jag köpte igår kväll! Grå normaltecknad. Han blev kär i min grågrönbrokiga hona så fort han såg henne. :D

11829359.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

det är nu jag får sån lust att bara köpa en gård på landet och ha en massa katter, hundar, fåglar och alla andra djur jag kan komma på

:love:

tycker fortfarande bäst om den gröna, fast den brokiga är rätt frän den också :bump:
 
Sv: Fågelungar på gång!

Haha! Undulater gör ju sig bäst i flock dessutom, så jag misstänker att mitt bestånd kommer att utökas med tiden. Jag behåller nog både den brokiga och lutinon tror jag.
 

Liknande trådar

Hemmet Plockade fram ett par byxor som legat ihopvikta i garderoben länge och de är helt fulla av små prickar på sidan som varit inåt och nu är...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Catsu
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 119
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Googlar ihjäl mig men hittar inget. Vet någon här om vinterkräk/calici överlever på ytor i minusgrader? Min inhyrda kom hit under...
Svar
16
· Visningar
1 517
Senast: Humla
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 811
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp