Bukefalos 28 år!

Fågelungar på gång!

Sv: Fågelungar på gång!

är det inte lite ungt å häcka innan året fyllda?
vänta till våren istället!!!

sen... DJURAFFÄREN??? :eek: sälj privat så du har koll på att den får bra hem!!!!!

spännande med kull 2 nu!!!!
 
Sv: Fågelungar på gång!

Det "unga" paret lär bli ett fyllda innan de häckar i höst, så du behöver inte oroa dig. Den normala häcktiden för undulater är från oktober ungefär. Efter sommarens förnöjelser och ruggningar.

Japp, jag säljer till djuraffären i det här fallet. Helt utan att skämmas. Man kan aldrig garantera hemmet oavsett om man säljer privat eller till djuraffär. Och det är en bra djuraffär som följer bestämmelserna och dessutom är rädda om sina djur.
 
Sv: Fågelungar på gång!

tolkade det som att det var UNGEN som skulle få häcka efter sommaren.. å DET tycker jag är för tidigt... ett år är ju ok...
 
Sv: Fågelungar på gång!

Nu har första ungen i kull 2 kläckts, ur ägg nr 3! (De två första äggen som honan la var ju obefruktade vid genomlysningen). :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Tja, de ser ut som ägg i allmänhet. Hur menar du?
 
Sv: Fågelungar på gång!

Har för mig att jag skrivit om resultatet lite längre upp i tråden? Men jag berättar gärna igen.

Nr 1 o 2 var tomma. Nr 3 o 4 var jag osäker på, men nu har ju nr 3 kläckts! Nr 5 o 6 var jag ganska säker på. Vi får helt enkelt se hur många som kläcks. Jag numrerade ju äggen allteftersom honan la dem (med blyertspenna).
 
Sv: Fågelungar på gång!

Ingen aning. Dröjer lite innan det syns. Lovar att uppdatera!
 
Sv: Fågelungar på gång!

Misstänker starkt att ägg nr 4 inte kommer att kläckas. Det ägget har fattats en pytteskärva skal ända från början. Hinnan har varit intakt hela tiden och jag försökte laga "hålet" med äggvita när jag upptäckte det som nylagt. Det finns en unge där inne, men jag är rädd för att den har dött någon gång under tiden pga "hålet". Det borde kläckts igår, eller möjligtvis idag, så jag låter det ligga någon dag till för säkerhets skull.

Håll tummarna för ägg nr 5 o 6! :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Idag kläcktes unge nr 2 ur det femte ägget. I övermorgon bör ägg nr 6 kläckas och sen blir det inte mer den här gången! Ska bli spännande att se vilka färger den här lilla kullen får. :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Nejdå, jag glömmer inte bort er! :)

I förrgår kläcktes unge nr 2 = ägg nr 5.

Samtidigt tog jag bort ägg nr 4, som ju hade ett litet hål i själva skalet. Även om hinnan var intakt så hade det inte blivit något i ägget. Ägget var ju mörkt vid genomlysningen och jag kontrollerade såklart det genom att öppna det. Det var som utrunnen, stelnad äggula i större delen av ägget.

Återkommer!
 
Sv: Fågelungar på gång!

Och igår kläcktes unge nr 3 ur ägg nr 6. Så nu är alla de befruktade äggen lyckligt kläckta och de stolta föräldrarna tar väl hand om sina små. :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Foto på kull 2.

Nr 1 född den 30/5.
Nr 2 född den 3/6.
Nr 3 född den 5/6.

10870196.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hemmet Plockade fram ett par byxor som legat ihopvikta i garderoben länge och de är helt fulla av små prickar på sidan som varit inåt och nu är...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: Catsu
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
803
Senast: Efwa
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
21
· Visningar
708
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
356
· Visningar
13 094
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp