Bukefalos 28 år!

Fågelungar på gång!

Sv: Fågelungar på gång!

Visst gör de. :)

Här kommer nytagna bilder från idag. Nr 1 är 17 dagar och nr 2 är 15 dagar gammal. Nr 1 står framför nr 2 på båda bilderna. Bilderna blev rätt suddiga eftersom ungarna inte ville vara stilla. :p

9384616.jpg


9384617.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

Nästa gång jag fotar får jag nog lägga med en tändsticksask eller något, som jämförelse. Men det är ett par riktigt bastanta och runda ungar. Det måste ju bli mer mat till varje när de bara är två om det. :D
 
Sv: Fågelungar på gång!

Eftersom de är lutino så är de rödögda. Lutino är gul rödögd och albino är vit rödögd. Många konstiga färger och teckningar hos undulater. :D

Idag är de 21 och 19 dagar gamla. Ska ta fler foto senare i em. :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Det bidde inga foto, har inte hunnit ännu. Förhoppningsvis kanske imorgon! Men de har vuxit såklart och är så himla söta och mysiga nu. :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Oj jag har alldeles glömt bort att uppdatera. Lovar att återkomma så fort jag hinner! :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Du har kanske någon inställning på din dator som blockerar bilder?
 
Sv: Fågelungar på gång!

Imorse hördes ett jädrans liv från undulaterna så jag gick in i fågelrummet för att kolla. Då sitter den äldsta ungen i hålet och kikar ut! De är fullfjädrade nu och lär hoppa ur boet när som helst. Jag ska fortfarande behålla den äldsta. :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Imorse hördes ett jädrans liv från undulaterna så jag gick in i fågelrummet för att kolla. Då sitter den äldsta ungen i hålet och kikar ut! De är fullfjädrade nu och lär hoppa ur boet när som helst. Jag ska fortfarande behålla den äldsta. :)

tänker inte prata med dig så länge du inte lägger ut kort :mad:

:p
 
Sv: Fågelungar på gång!

Taskmörtar! :D Lessen, men jag hinner inte med Buke just nu... Ska försöka få in nåt före helgen i alla fall. :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Och igår hittade jag ett nytt litet ägg i holken! :) Den här gången märker jag dem (med blyertspenna).
 

Liknande trådar

Hemmet Plockade fram ett par byxor som legat ihopvikta i garderoben länge och de är helt fulla av små prickar på sidan som varit inåt och nu är...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Catsu
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
906
Senast: Efwa
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Hundhälsa Vi har en katt som kommer in med småfåglar var och varannan dag. Idag syntes det tydligt att hon hade haft en fågel inne (fjädrar...
Svar
17
· Visningar
940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp