Falska anmälningar

Sv: Falska anmälningar

Ridsporten har mycket att lära av STC:s och SG:s registerhållning. Det hade varit mycket intressant med motsvarande register för tävlingsresultat etc för ridhästarna och det skulle säkert kunna underlätta mycket, inte minst när det gäller avel och vid köp då man lätt kunde kolla upp olika meriter.
 
Sv: Falska anmälningar

Men ett sådant register måste väl vara dyrare än det som Ridsportförbundet håller? Och det funkar ju i trav och galopp, det finns mer pengar där. Vilka som skulle få stå för notan på vårat register är nog inte så svårt att lista ut...
 
Sv: Falska anmälningar

Ja det är väl mest ett önsketänkande. Jag har inte alls funderat på den aspekten med kostnader etc...
Hur som så visar ju denna tråd på fel och brister i ridsportens system, det är ju inte fel att då vidga sina vyer och titta på system som faktiskt fungerar och har högre säkerhet.
Allt kostar i dag...
 
Sv: Falska anmälningar

Nej, det håller jag med om. Vårt system för anmälning till tävling måste ändras anser jag. Och att ha ett system där man kan få (korrekta!) resultat på hästarna vore ju inte helt fel heller, men jag vill inte betala det som ryttare. Då ser jag hellre att den som nyttjar det betalar för tjänsten. Hur som så känns det som att prio ett måste vara att få till ett säkert system för anmälningarna, resultaten kommer i andra hand för mig.
 
Sv: Falska anmälningar

Till TS, hur har det gått? Har Equipe varit mer samarbetsvilliga? Har ni gjort någon anmälan?
 
Sv: Falska anmälningar

jag är också nyfiken, hur har det gått?
detta låter ju helt sjukt. Hoppas verkligen ni fått/får tag på den/de personer som roat sig med detta
 
Sv: Falska anmälningar

Jag måste säga att jag är förvånad över att det inte finns en inloggning till ett sådant system. Och i ärlighetens namn hur dyrt kan det vara..
Du loggar ju in överallt nu för tiden, här tillexempel, hotmail mfl och det är ju gratis.
En sådan här jättemiss borde ju vara Equipe:s ansvar att sådant inte inträffar.

Då skulle man ju alltså, rent logiskt kunna gå in och anmäla Briar till en lokaltävling??

Konstigt
 
Sv: Falska anmälningar

Hotmail? Har du sett hur mycket reklam det är på deras sidor? Hotmail omsätter nog mer pengar än man tror...

Men jo, rent logiskt så borde man kunna gå in och anmäla Briar till en lokal. Men då tror jag att arrangörerna skulle reagera. :D
 
Sv: Falska anmälningar

~ Knapplån ~
Kanske ett anmälninggssystem liknande travets skulle funka men då måste det ju finnas en fungerande databas på hästar & ryttare och det verkar inte fungera enligt dom flesta, och kan nog vara svårt att upprätta då det kan finnas "511" ponnyer som heter samma namn. (travarna har ju "unika" namn)

Hur är det med licensnummer? hästen får ett & det följer med hela livet och ryttaren har alltid samma eller?

Kan tillägga att vi betalar 40:- + moms när vi anmäler via internet & 80:- + moms om vi anmäler via telefon till en tävlingsdag. Detta kommer sedan på en sk avräkning som skrivs ut den 15:e varje månad, där alla kostnader & avdrag för vunna prispengar finns.
 
Senast ändrad:
Sv: Falska anmälningar

på lokal tävling det som man kan räkna lägsta nivån så behöver inte hästen någon licens alls, men ananrs så har hästen/ponnyn samma licensnummer hela livet, dock är det dubbla nummer, en häst har ett nummer och en ponny kan ha samma nummer.

Kan nog säga att om de kostnaderna skulle tillkomma utöver de som redan är så är det nog en del som lägger ner tävlandet helt, det är redan dyrt som det är idag, prispengarna minskar och finns knappt alls, du kan få betala 200 kr för en start och även om du vinner så får du inte en krona tillbaka (om du har tur får du startavgiften tillbaka eller någon krona mer, eller vaför inte en rosa ponnygrimma på storhäst tävlong, det förekommer. :crazy: ), nummera behöver man inte betala ut prispengar förrän på elitnivå (klubben får betala ut på lägre nivå men måste inte) och hur många är det egentligen som ligger på den nivån?

Vi får inte glömma att säkerligen 90% av oss som tävlar lever på helt andra saker än hästar så det är bara vår hobby liksom.
 
Sv: Falska anmälningar

Vi har fått kvitto på anmälan som gjorts via equipe,
Jag skulle själv aldrig få för mej att göra nåt såhär urdumt!:mad: men jag har faktiskt reagerat på att det är himla enkelt att anmäla nån annan via equipe eftersom man bara behöver kunna den tävlandes för och efternamn och inte licensnumret
 
Sv: Falska anmälningar

Jag skulle själv aldrig få för mej att göra nåt såhär urdumt!:mad: men jag har faktiskt reagerat på att det är himla enkelt att anmäla nån annan via equipe eftersom man bara behöver kunna den tävlandes för och efternamn och inte licensnumret

licensnumret är ju åxå lätt att få tag på, bara att söka på ridsport.se.....
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 424
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
632
Senast: Hanna2021
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 170
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp