Bukefalos 28 år!

Falska anmälningar

Sv: Falska anmälningar

Det tycker jag absolut att du ska göra. Även fast det är "på skoj" måste man visa andra att det inte är rätt, och att visa den som gjort det att det är inte roligt för den drabbade.
 
Sv: Falska anmälningar

Efteranmälningar till 11 Grand Prix klasser plus uppstallning av flera hästar är en massa pengar. Det är inte något skämt. Dessutom är det urkundsförfalskning eftersom de kryssat i och intygat att anmälan stämmer och är rätt gjord. Dessutom vet jag ju inte om det finns fler anmälningar.

Så visst går jag vidare med det hela.
 
Sv: Falska anmälningar

Nejnej, jag menade inte alls att det var nåt skämt, utan den ansvarige har väl trott det.. Eller ja, hur den personen nu tänkte.
Har du behövt betala detta?
 
Sv: Falska anmälningar

Nej, det har jag inte. Inte. Inte ännu. Men vem vet hur många räkningar som dyker upp.
 
Sv: Falska anmälningar

uppdaterar lite...

nu finns det en funktion för klubben i sina internetanmälningar att ta betalt innan anmälan är giltig.

borde ta bort dessa bekymmer.

än så länge har vi inte haft något likande i östergötland så vitt jag vet.
 
Sv: Falska anmälningar

Tja, Equipe tog fram ip-nummer på en av anmälningarna och den spårade vi till en skola i kommunen. Sen var equipe inte så sugna på att lägga tid på att ta fram ip på de övriga anmälningarna eller hjälpa mig vidare, så nu ska klubben som drabbats kräva av equipe att de ska fixa det här.

Jag tycker det är skit. Min dotter drabbas av ett system som inte är vattentätt och som förbundet inte tycker räcker. Också får vi inte mer hjälp att spåra de som gjort det.
 
Sv: Falska anmälningar

Måste väl ligga i Equipes intresse också att det inte kan missbrukas tycker man ju????
 
Senast ändrad:
Sv: Falska anmälningar

de borde göra om programen för man ska inte kunna göra så!!
 
Sv: Falska anmälningar

Fruktansvärt att det finns människor som gör detta!! Anmälan sitter verkligen på sin plats. Har aldrig hört på maken om fräckhet.:devil:
Vi har inte råkat ut för detta, men drabbats av andra tråkigheter.
Läs detta !!!!!
Tyvärr så verkar det finnas så många oseriösa personer, även de som säljer/köper hästar:devil: . Det är många som har råkat ut för en oseriös person som inte bryr sig varken om hästarna eller människorna och vad som händer efteråt. Personer som blvit lurade av denna. Personen är bara intresserad av att köpa billigt, sälja dyrt, struntar fullkomligt i konsekvenserna.:devil:
Vi är många som jobbar med att försöka att stoppa detta på något vis, bla genom polisanmälningar,genom att fösöka nå ut till allmänheten, distrikt och klubbar.
Kämpa på, ju fler vi är dessto starkare blir vi.
Hoppas att din dotter inte är allt för ledsen och kämpar vidare:) :) .
Har själv döttrar som tävlar.
Det är bra att man kan hjälpa varandra med tex information och råd.
 
Sv: Falska anmälningar

Snuffsan skrev:
Tack.

Kan tillägga att om jag bara får fram ett namn kommer jag att göra en anmälan till diciplinnämnden.

varför vänta på namn? man måste inte vänta på att man själv vet vem som begått ett brott? eller har jag fel?:crazy:
 
Sv: Falska anmälningar

Vad tråkigt. Inte roligt för din dotter att råka ut för något sådant. Hoppas att hon inte tar det personligt, kan vara lätt att göra i hennes ålder. Förmodligen är det någon/några avundsjuka som gör det.

Men samtidigt kan jag inte låta bli att fundera... Det är många trådar om orättvisor mot er... Den här med tävlingsanmälningarna, någon som använder er ridbana, det var någon om en konstig polisanmälan där dottern och din pappa var inblandad...

Har ni en ovän/fiende? För en och samma person brukar inte råka ut för så många olika orättvisor/brott.

Norrland
 
Sv: Falska anmälningar

norrland65 skrev:
Vad tråkigt. Inte roligt för din dotter att råka ut för något sådant. Hoppas att hon inte tar det personligt, kan vara lätt att göra i hennes ålder. Förmodligen är det någon/några avundsjuka som gör det.

Men samtidigt kan jag inte låta bli att fundera... Det är många trådar om orättvisor mot er... Den här med tävlingsanmälningarna, någon som använder er ridbana, det var någon om en konstig polisanmälan där dottern och din pappa var inblandad...

Har ni en ovän/fiende? För en och samma person brukar inte råka ut för så många olika orättvisor/brott.

Norrland

Jag svarar för Snuffsan som jag har fattat det, hon får gärna rätta mig om jag har fel, mellan de händelserna har nog inget samband, tävlinganmälningarns IP som kommit fram är ingen som bor i närheten av Snuffsan dvs bör inte vara den som använder ridbanan och händelsen med pappan och polisanmälan så var det väl pappans förvirrade gammla granne och det känns inte som att det skulle ha något samband med övriga händelser.
 
Sv: Falska anmälningar

Du har fattat så rätt så.
Pappa och hans förvirrade gamla granne bor flera mil ifrån oss. Det var alltså en senil dam som gjorde anmälan. Om du minns så var frågeställningen i tråden om man får bära sig åt hur som helst bara för att man är gammal.

Det ip-nr vi fått fram är till en skolor i det område där vår klubb finns. Vi bor inte själv på den orten. Jag har misstankar om att det är avundsjuka klubb"kamrater" men måste ju få fram ett ip nummer för att kunna bevisa det.

Vem som rider på banan vet jag fortfarande inte. Jag har dock fått reda på att det är fler här i byn med ridbanor som har samma problem. Så vi får se om vi kan ta någon på bar gärning.
 
Sv: Falska anmälningar

nicodemus skrev:
de borde göra om programen för man ska inte kunna göra så!!

problemet ligger inte i programmet utan i tävlingsanmälningen.
eller rättare sagt egentligen är problemet den som skickar falska anmälningar.
funktionen med att betala vid anmälan har inte kommit än men det är säkert ett sätt som tar bort dessa problem.

vid en polisanmälan borde polisen kunna begära in dessa uppgifter med IP nummer.
 
Sv: Falska anmälningar

Ursäkta språket men fy f*n vilka sk*tstövlar!!! skaffa egen ponny å tävla själv i stället för att anmäla andra!!!! Berätta hur dt går!!! Detta är förfärligt!!! Ska man behöva skaffa ngt lösenord för at få anmäla elr????:devil: :devil: :eek: :( :crazy: :devil: :devil: :confused:
 
Sv: Falska anmälningar

Anmäl det, vorde dumt annars. Vem gör något sådant här? Din dotter kanske ahr en ovän i skolan eller gjort något mot någon som vill hämnas. Men det är ett sjukt sätt att hämnas på! Människor kan vara bra dumma ibland. Men personen i fråga ska ju inte komma ifrån att betala hela sitt kalas.
 
Sv: Falska anmälningar

:mad: Anmäl det, vorde dumt annars. Vem gör något sådant här? Din dotter kanske ahr en ovän i skolan eller gjort något mot någon som vill hämnas. Men det är ett sjukt sätt:eek: att hämnas på! Människor kan vara bra dumma ibland. Men personen i fråga ska ju inte komma ifrån att betala hela sitt kalas.:angel:
 
Sv: Falska anmälningar

Det är ju helt sjukt! :eek:
Anmäl det hela till polisen!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 450
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
640
Senast: Hanna2021
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 227
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 241
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp