Falska anmälningar

Sv: Falska anmälningar

Ja, jag har pratat med M om det här och hon har satt J på att ta fram IP-nummer.
 
Sv: Falska anmälningar

USch så tråkigt. Hoppas du reder ut det här (det kommer du ju förstås) och att personerna i fråga får sitt straff. Anmäl det också till polisen!
Lycka till.
 
Sv: Falska anmälningar

För jävligt! Jag tycker verkligen ni skall polisanmäla + att jag hoppas att disciplinnämnden verkligen tar tag i detta. Risken finns ju iof att det är någon avundsjuk snorunge som gjort det så straffen lär väl inte bli så hårda. Det är bedrägeri, där både ni och klubbarna blir drabbade. Vet inte om man kan dra till med urkundsförfalskning också.

Jag tycker också att man borde ha en PIN-kod eller något när man anmäler sig, dagens system är uppenbarligen lite sårbart. Visserligen är det inget som hindrar "falskanmälningar" via vanlig post, men det är i alla fall lite mer bök för den som vill jävlas så det tror jag inte är lika stor risk som när någon sitter o leker på nätet.

Hoppas verkligen ni får tag på den skyldige.
 
Sv: Falska anmälningar

Det tråkiga med en inloggning är att det då måste byggas upp en hel databas med detta som ska kopplas till licensregistret osv. Gissa vad det kommer att kosta... Och gissa om de pengarna kommer att läggas på anmälningsavgifterna sen. :mad:
 
Sv: Falska anmälningar

Men det är ju sjukt. Anmäl på alla sätt du kan!
 
Sv: Falska anmälningar

Det har du helt rätt i men om "vi" har tur så de kan uppdagras omvem som ligger bar´kom dessa anmälningar som är gjorde mot din dotter OCH det blir någon stort straff för det extra konstaderna iallafall som arragörerna haft i samband med detta så kanske det kan bli en varningklocka att "så gör man inte det kostar för man åker dit på det".

Men en annan sak jag kom på så iallafall förut var det ju målsman som skulle skriva under anmälan för de under 18 år, nu är det ju inte så, vad händer då om en unge själv anmäler sig till en masssa tävlingar som de inte åker på och föräldrarna hävdar att de inte har godkänt den tävlingen, blir de ersättningskyldiga ändå för det är väl egentligen så att man fortfarande måste vara mydig för att anmälan ska gälla eller hur funkar det?
 
Sv: Falska anmälningar

*knapplån*

Nu är jag ännu mer övertygad om att det vi kommer göra vid nästa tävling är helt rätt. -Vi skriver direkt i proppen att utan anmälningsavgift på vårt konto så är anmälan inte giltlig. dvs. så fort anmälningstiden är ute så tar jag bort alla som inte betalt i tid! Lätt som en plätt om man använder sig av förhandsbetalning då.

Det blir ju inte lika lätt om man ska betala på plats men om man gör såhär så blir det ju inga problem. Det är ju knappast någon som vill betala för en annans anmälan!

malu
 
Sv: Falska anmälningar

I detta fallet var det gjort som en efteranmälan, så din metod hade inte hjälpt.

Det är lurigt att göra så med tanke på olika bankers tid att överföra pengar. Minns när nästan alla var efteranmälda till en allsvenska för två år sedan. Så gott som alla hade med kvitto från bankerna som bevisade att de betalt i tid, men eftersom föreningen inte hade pengarna på kontot en viss dag ville de ha efteranmälningsavgifter från alla.
 
Sv: Falska anmälningar

Usch, ditt andra stycke om minderårig som anmäler gör det ändå svårare ju. Har du pratat med förbundet om detta? Det pågår alltså en diskussion om säkerhet med internetanmälan där just nu.

Jag har varit i kontakt med Equipe idag, de har gott hopp om att få fram ett ip-nummer i nästa vecka. Just nu har de häcken full med bruksproven.
 
Sv: Falska anmälningar

Snuffsan skrev:
Usch, ditt andra stycke om minderårig som anmäler gör det ändå svårare ju. Har du pratat med förbundet om detta? Det pågår alltså en diskussion om säkerhet med internetanmälan där just nu.

Nej jag har inte pratat med förbundet om detta, jag kom på den tanken i samband med att jag skrev inlägget, jag vet inte om du har/kommer ha mer kontakt med förbundet isåfall kan du om du vill gärna ta upp frågan.
 
Sv: Falska anmälningar

Jag kommer att ha fortsatt kontakt med dem pga detta så jag kan nämna det också.
 
Sv: Falska anmälningar

Jävlar vad omoget :mad:
Hoppas ni får tag på den/de som gjorde det!
 
Sv: Falska anmälningar

hoppas att du/ni får tag på vem som gjort detta o den skall få stå tillsvars för vad den gjort....
 
Sv: Falska anmälningar

*Lånar knapp*

Vad omoget, hoppas det löser sig... Ridsportförbundet borde kanske ta lite lärdom via STC där man har inloggning när man anmäler, sparar så mycket administrativt arbete så det kostar bara 40 kronor att anmäla på internet, via telefon kostar det dubbel så mycket...
 
Sv: Falska anmälningar

F*n vad ruttet :mad: Helt otroligt vad idioter det finns :(
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 438
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
636
Senast: Hanna2021
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 199
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 220
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp