Bukefalos 28 år!

Falska anmälningar

Sv: Falska anmälningar

Det kommer troligen att bli inloggning för att kunna anmäla via internet. Tråkigt.

Ang ip-nummer har jag inte fått något besked ännu.
 
Sv: Falska anmälningar

tänk vad en del kan göra bara för att förstöra för andra:mad:.
personligen tycker jag att man kan anmäla som vanligt. via post alltså. här har vi ju nackdelen med internet.:mad:
men jag hoppas att du inte behövde betala nåt alls:o .
det löser sig, som allt annat men jag hoppas att ni får tag i de som är skyldiga:crazy:
 
Sv: Falska anmälningar

Visst, men det lär ju inte vara gratis med en sådan uppbyggnad och varifrån kommer de pengarna tror du?
 
Sv: Falska anmälningar

Precis. Ska det läggas upp ett nytt register med pinkoder och koppla det till licenser så kan man ju ana vad det kostar.... Och i slutänden kommer det att läggas på anmälningsavgiften alt. licensen. Så sånt här trams förstör för oss alla i slutänden.

Ska jag lägga ut namnet på den som gjort det om jag får reda på det, så alla kan sparka på henne/honom?:devil:
*Skoja bara*
 
Sv: Falska anmälningar

Å andra sidan slipper de ju förhoppningsvis kostnaden för utredningen av alla falska anmälningar som vi har idag. Å tredje sidan så brukar ju ridsportförbundet vara duktiga på att ta betalt för allt som dom möjligen kan. :smirk: Var redovisas det vart licenspengarna går?
 
Sv: Falska anmälningar

fyfan vad hemskt.. jag hade hemsökt barnen och deras föräldrar en längre tid efter detta, om jag fick reda på vem det var vill säga..
:devil:
 
Sv: Falska anmälningar

Men kära någon :eek:

Det verkar vara den där välkända avundsjukan som spökar :smirk: Förjävligt!
 
Sv: Falska anmälningar

Hur mår din dotter ang. det här? Skriv till Ridsport när saken blivit utredd, så att alla andra lär sig och håller sig ifrån att hitta på såna här dumheter.


Förresten, har en fråga som inte alls handlar om det här. Men ni kanske har möjlighet att svara på. Mamma skickade in min ansökan till FEI pass för ett tag sedan och idag kom det. Men nu står det att jag är född 1998 på passet (1988 är rätt), vet inte om det är mamma som skrivit fel eller dom. Vad ska jag göra? Går det att bara skicka tillbaka och få ett "nytt"?
 
Sv: Falska anmälningar

Ja, de tyckte nog att jag var för kort för att vara 17 :angel:
Mamma ringde till ridsport och de skulle ringa tillbaka och de har de inte gjort, inte när jag var hemma iaf.
 
Sv: Falska anmälningar

karuso_00 skrev:
tänk vad en del kan göra bara för att förstöra för andra:mad:.
personligen tycker jag att man kan anmäla som vanligt. via post alltså. här har vi ju nackdelen med internet.:mad:
men jag hoppas att du inte behövde betala nåt alls:o .
det löser sig, som allt annat men jag hoppas att ni får tag i de som är skyldiga:crazy:

Fast för ett tiotal år sedan hade vår klubb problem med det. Då skickade några tjejer in blanketter i andras namn. Lite dyrare då(porto för tjejerna alltså men omöjligt att spåra. De skickade 4 blanketter i ett kuvert.) än med internet men det var inte bättre förr. :angel: Med internet kan du ju spåra iallafall. :idea:
 
Sv: Falska anmälningar

Lady_S skrev:
Varför är det tråkigt? Det skulle ju kännas mycket säkrare.

Fast ännu ett användarnamn och inloggningskod. :eek:

Samtidigt så ligger bevisbördan på klubben! Inte på "mej" som är anmäld. Det måste klubbarna och förbundet förstå. (Vissa sekretariat är ju lite fanatiska ang internet både vad gäller betalning och anmälan). Kanske dags för ett prej.fall?

TR behöver skrivas om till det moderna samhället ang det Snuffsan skriver om betalning och detta med anmälan. (fast det inte är ett nytt fenomen möjligen något vanligare)

Jmrf med ett förlag där du anmäler dej till en bokklubb. Där gör man en medveten chanstagning med internetanmälan. Om man ringer och säger att man aldrig beställt det man fått får förlaget skylla sej själv. (Fast man har ju omaket att ringa..)
 
Sv: Falska anmälningar

Lånar din knapp

Det har idag framkommit flera falska anmälningar är gjorda, skickade vid samma tillfälle. Jag kommer att ta det ännu en gång med Equipe på måndag.
 
Sv: Falska anmälningar

Hoppas det löser sig! Eller det kmr det ju att göra. (hoppas jag :P)

Hoppas dom/h*n har dåligt samvete!

(Ett gott samvete är oftast den bästa huvudkudden!)
 
Sv: Falska anmälningar

Equipe skjuter det framför sig och vill inte riktigt ta tag i det. Jag hoppas att det beror på tidsbrist och inte på ointresse. Den drabbade föreningen kommer nu att trycka på att vi vill ha svar på vem som gjort det här.
 
Sv: Falska anmälningar

Uppdatering: Equipe har nu fått fram ip till den första anmälningen. Vi vet även vart den ip:n hör hemma. Så jag kommer att gå vidare på det spåret.

Equipe ska även spåra de andra anmälningarna.
 
Sv: Falska anmälningar

vad bra att ni fått reda på vart anmälningarna kom från....
lycka till med de andra
 
Sv: Falska anmälningar

Tack.

Kan tillägga att om jag bara får fram ett namn kommer jag att göra en anmälan till diciplinnämnden.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 438
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
636
Senast: Hanna2021
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 199
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 220
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp