Bukefalos 28 år!

N

Nelly_Muffin

Hejsan, jag är lite intresserad av får. Alla får som jag känner till är jobbiga som f*n för att dom rymmer hela tiden. Det verkar som att dom flesta har vanligt fårnät. Men vad ska man ha för att hålla dom inne?? Är det nån här som har får som inte rymmer? :D
Sen finns det ju superkraftiga och höga staket men jag antar att dom kostar otroligt mycket också..
 
Sv: Får!

Vi hade en eltråd längs med det vanliga nätet.
Det var när lilla Lambi tröttnade på baggen, och knuffade igenom honom. Minst en gång om dagen.
Det höll alla inne.
 
Sv: Får!

Det finns psykiska och fysiska stänge. Vi har olika hagar. På vintern går de i en hage med fårnät med eltråd längst upp och resten av året går de bakom två eller tre trådar. Fårtråden kan annars lamm trycka sig igenom och de stora kan hoppa över om de vill. De som rymmer väljer vi att inte spara så de vi har nu är inga rymmare. Har man en som rymmer hänger de andra med och det vill man inte att de ska lära sig...
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 241
Senast: nullo-modo
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 521
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 472
Senast: Hazel
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 615
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp