Bukefalos 28 år!

Farmen 2013 - tråden

Sv: Farmen 2013 - tråden

Gud vad tragiskt att jag har sett vartenda avsnitt :D

Tack och lov har jag missat ett par avsnitt. För varje gång jag alls ser marias nedågående mungipor och falska leenden och hör hennes gnälliga röst eller ser AKs lika nedåtgående mungipor och falska leenden och hör hennes hesa röst förbannar jag varenda minut jag suttit och tittat på programmet. Ändå fortsätter jag. Det är tamefaen skittragiskt. :(
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Kl

Är det bara jag som börjar tycka uppdragen känns tråkiga?

Jag fattar inte riktigt hur man inte lyckas hinna med allt, vad gör dem om dagarna? Så stort djurbestånd tex har de ju inte..att rensa landet ska ta max en dag, likaså veden :angel:
En person hade klarat av att ta hand om djuren/dag också.

Jag hoppas Maria åker, tycker det verkar som att hon tappat gnistan totalt.
Tyckte hon var helt okej förut men nu börjar det vara lite för mycket gnällande och av vad man ser tycker inte jag heller att hon gör så mycket mer än att fundera eller gå omkring med hunden (som jag aldrig fattat varför den får vara med ens)
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Håller med. Det hade varit en annan sak om hunden hade varit ett av djuren som de ska ta hand om, typ som katterna (som jag antar bara är där för trevnadens skull), men det är hennes egen hund och det som stör mig mest med hunden/Maria var när Stefan sa att han hade fått höra att hunden är en fullvärdig farmare som är lika viktig som människorna som är där (nej, det är den INTE, ingen av de andra har fått ta med sig ett djur eller något hemifrån, varför ska hon ha det då?), samt att hon antingen smiter undan arbetsuppgifter för att ta hand om hunden eller kräver att någon annan ska gå ut och rasta hennes hund.

AK kan vara apjobbig att lyssna på också, men jag tycker hon har ett visst underhållningsvärde och hon verkar i alla fall glad och positiv övervägande delen av tiden, så jag ser mycket hellre att hon blir kvar ikväll. Vad tror ni om grenen? Jag gissar på repet, men det skulle kunna bli husförhöret också om AK har pluggat i smyg...
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Jag tror också på repet ikväll och jag hoppas verkligen att AK drar ut Maria ur tävlingen!!
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

KL

weeeei forsta tavlingen tyckte jag som det var riktigt drag i :D (for att vara lite vitsig). Riktigt roligt att dem faktist fick kampa lite, och det var ovisst vem som skulle vinna nastan till slutet. tycker att nastan alla andra ggr sa har det varit valdigt tydligt snabbt vem som kommer att vinna.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

*kl

Å vad härligt, äntligen är Maria borta. Må dom nu inte låta henne komma tillbaka av någon korkad anledning (dom har ju tex inte satt in nån ersättare för Paul.)
Men jag tyckte allt att Maria var ful som vanligt. Hon satt ju mest på arshlet med foten mot pålen. Klart som tusan att det blir jobbigt att dra henne då.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

*kl

Å vad härligt, äntligen är Maria borta. Må dom nu inte låta henne komma tillbaka av någon korkad anledning (dom har ju tex inte satt in nån ersättare för Paul.)
Men jag tyckte allt att Maria var ful som vanligt. Hon satt ju mest på arshlet med foten mot pålen. Klart som tusan att det blir jobbigt att dra henne då.

Men det ger ju ingen fördel, hon kunde ju inte sätta nån spik i sin egen påle därifrån
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Jag kallar det för att vara smart och förhindra att AK fick sin spik på plats. Sen som Korven sa så gör det ju inte att hon får sina spikar på plats, då måste hon ändå bort från pålen.

Jag hoppas Maria är en så schysst människa att hon väljer AK som storbonde, det vore allt en bra vän om hon inte väljer henne :grin:
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Haha jag kommer ihåg Naken-Janne, hur länge låg han inte med fötterna mot pålen? :p

Åke - jag funderade också på det där med handskar, jag hade aldrig gjort det utan dem!
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Var det inte någon som sa att Paul inte skulle ersättas? Vore ju just snyggt om Maria kommer tillbaka för en sån grej, när både Sanna och Martin hade haft chansen annars som ersättare till Paul (vilket hade varit personer jag tusen gånger hellre hade sett komma tillbaka än Maria). Det blev i alla fall jubel i soffan här hemma när AK stod som vinnare.

Undrar också hur Maria kommer agera gällande nästa veckas storbonde. Känns som om hon sitter lite på två stolar, då dels AK har varit hennes närmaste vän där, och när hon dels har "ingått en pakt" med Jannikke och Erik, där det verkar vara sagt att Jannikke ska bli storbonde? Stefan tror jag inte att hon sätter som storbonde, honom verkar hon bara vilja ha bort, men hon skulle kunna göra en undanmanöver och sätta Erik istället, för att slippa välja mellan tjejerna?
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

*kl*

Nå vad säger ni slet dom slut på hästen innan pausen?
Jag såg en avslappnad häst som dock var svettig, men vem blir inte det av att dra tungt i sommarvärme?
 

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: TinyWiny
·
IT & mobiler Hej. Om jag är vän med ngn på FB och Messenger men valt att inte följa hen, om jag då ångrar mig och trycker på "följ"får personen då en...
Svar
6
· Visningar
204
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 324
Senast: skogaliten
·
Tjatter Har ni fyndat något? Jag lämnade in 15 plagg, tror jag det var och fick 10 kuponger. Hittade 8 plagg som fick följa med hem. Blev nöjd...
Svar
2
· Visningar
284
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Willes bilköpstråd
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp