Bukefalos 28 år!

Farmen 2018

Min ordning
1) Helena. Hon kanske rent fysiskt har befunnit sig kortast tid på farmen, men hon har gått den hårdaste vägen dit med först skogen + stuga med Linda och sen torpet. Hon är dessutom både otroligt duktig och har inte betett sig som ett rövhål en enda gång.
2) Stefan. Han är duktig och han fattar att det här är ett spel och ingen är där för att skaffa nya bästisar. Utan för att vinna. Jag gillade inte honom först men i takt med att Robert sjunkit som en sten har jag börjat gilla Stefan mer och mer. Förutom bråket med Robert har han för det mesta låtit bli att gå in i bråken mellan övriga deltagare också.
3) Robert/Alexandra. Tycker faktiskt de här två har så mycket dåliga sidor båda två att de kommer på samma plats. Robert är för mycket och han var skitjobbig sista veckan som storbonde. Alexandra har varit elak i stort sett genom hela programmet. Men största anledningen till att jag låter Alexandra komma på delad plats med Robert (annars hade hon kommit ett hopp längre ner) är att hon har bara sympati från Mulle och Stella. Hon är ofarligare att ha kvar för dem som kommer högre upp på listan än vad Robert är.
4) J-p. Kommentar överflödig. Vinner han är det en fullkomlig katastrof.
 
Nu börjar det kännas som att det finns risks för att Alexandra eller JP vinner farmen. Iså fall är det programmet dött för mig och kommer inte ha lust att kolla mer. Ingen rättvisa alls.
Synd att Robert åkte ut, hade hellre sett att Alexandra åkte :turd:
 
Jag tyckte faktiskt det var skönt att Robert åkte ut. Som någon annan skrev har han bara blivit värre och värre. Frågan är hur mycket Alexandra lärde sig på att panikplugga med Stefan, hon kunde det nu men hur mycket som fastnade i huvudet? Helena och Stefan är grymt pålästa, kommer det en kunskapstävling imorgon tror jag trots allt att Alexandra eller J-p åker.

Frågan är när deras besök kommer? För någon form av besök borde det ju bli med tanke på det Vincent sa om lakanen? Helena borde ha en stor chans om det ska röstas nu när Robert är borta, så bara hon klarar sig fram till dess.
 
Jag tyckte faktiskt det var skönt att Robert åkte ut. Som någon annan skrev har han bara blivit värre och värre. Frågan är hur mycket Alexandra lärde sig på att panikplugga med Stefan, hon kunde det nu men hur mycket som fastnade i huvudet? Helena och Stefan är grymt pålästa, kommer det en kunskapstävling imorgon tror jag trots allt att Alexandra eller J-p åker.

Frågan är när deras besök kommer? För någon form av besök borde det ju bli med tanke på det Vincent sa om lakanen? Helena borde ha en stor chans om det ska röstas nu när Robert är borta, så bara hon klarar sig fram till dess.

Jag tror det kommer besök nu, och delar ut sina amuletter. Sen den som har flest efter det går direkt vidare ett steg. De andra tre tävlar och en åker ut. Sen är det 3 kvar i semi som är tävling och sen final. Eller om amuletterna ger en direkt finalplats kanske...

Jag hoppas verkligen på Helena! Och annars Stefan, som faktiskt verkar va en schysst tävlingsinriktad person som dock har skurit sig rejält med Robban men det har ju inte varit öppet bråk utan de har väl undvikit varann så gott det går vilket känns som det kloka man kan göra som fiender på en liten farm. Resten har ju Stefan inte alls haft problem med. Och ja ibland passar inte två personer ihop så är det ju!
 
Jag tror det kommer besök nu, och delar ut sina amuletter. Sen den som har flest efter det går direkt vidare ett steg. De andra tre tävlar och en åker ut. Sen är det 3 kvar i semi som är tävling och sen final. Eller om amuletterna ger en direkt finalplats kanske...

Jag hoppas verkligen på Helena! Och annars Stefan, som faktiskt verkar va en schysst tävlingsinriktad person som dock har skurit sig rejält med Robban men det har ju inte varit öppet bråk utan de har väl undvikit varann så gott det går vilket känns som det kloka man kan göra som fiender på en liten farm. Resten har ju Stefan inte alls haft problem med. Och ja ibland passar inte två personer ihop så är det ju!
Jag hoppas finalen blir mellan Stefan och Helena. Blir den mellan Alex och JP så tror jag jag stänger av TVn. Jag kan inte med deras mobbing och i synnerhet JPs attityd med total förnekelse när det gäller mobbning.
 
Riktigt trist att Robert fick åka tycker jag. Nu får jag heja på Helena. Stefan hade riktig otäck blick idag. Usch. Jag håller nog JP snäppet högre än Stefan. JP har i allafall bjudit på många skratt och lurat skiten ur hela farmen och halva Sverige. Men någon farmare Det blir han aldrig.
Stefan ger mig bara kalla kårar med sin mördande blick.
 
Riktigt trist att Robert fick åka tycker jag. Nu får jag heja på Helena. Stefan hade riktig otäck blick idag. Usch. Jag håller nog JP snäppet högre än Stefan. JP har i allafall bjudit på många skratt och lurat skiten ur hela farmen och halva Sverige. Men någon farmare Det blir han aldrig.
Stefan ger mig bara kalla kårar med sin mördande blick.
Problemet är att JP i mina ögon inte bjuder på sig själv utan på andra. Skratten är allt som oftast på bekostnad av andra.
 
Jag tror det kommer besök nu, och delar ut sina amuletter. Sen den som har flest efter det går direkt vidare ett steg. De andra tre tävlar och en åker ut. Sen är det 3 kvar i semi som är tävling och sen final. Eller om amuletterna ger en direkt finalplats kanske...

Jag hoppas verkligen på Helena! Och annars Stefan, som faktiskt verkar va en schysst tävlingsinriktad person som dock har skurit sig rejält med Robban men det har ju inte varit öppet bråk utan de har väl undvikit varann så gott det går vilket känns som det kloka man kan göra som fiender på en liten farm. Resten har ju Stefan inte alls haft problem med. Och ja ibland passar inte två personer ihop så är det ju!

Jag hoppas du har rätt. Med tanke på att det har skurit sig rejält mellan Stefan, Robert och Dee, plus att Helena garanterat kommer få Robins amulett, så tror jag hon får flest. Stefan är inte tillräckligt populär bland de andra farmarna och Alexandra/J-p kommer ju bara få från sin gamla klick. Är båda kvar kommer ju bara en få också och då tror jag det blir Alexandra.

Hoppas, hoppas det blir så. Då kanske Helena går direkt till final och Stefan borde ha en stor chans att få ut resterande genom att tävla. :up:
 
Riktigt trist att Robert fick åka tycker jag. Nu får jag heja på Helena. Stefan hade riktig otäck blick idag. Usch. Jag håller nog JP snäppet högre än Stefan. JP har i allafall bjudit på många skratt och lurat skiten ur hela farmen och halva Sverige. Men någon farmare Det blir han aldrig.
Stefan ger mig bara kalla kårar med sin mördande blick.
Ja! Håller helt med dig om Stefans blick! Den är riktigt otäck! Har tänkt på det varje gång jag ser honom i rutan. Han ser ut som en död fisk i ögonen. Brrrr! :nailbiting:
 

Liknande trådar

Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 256
Senast: lil-sis
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 027
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
497
Senast: dobbis
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
33
· Visningar
1 396
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp