Bukefalos 28 år!

Farmor vet inte om sitt barnbarn, berätta?

Fast det finns DNA bevis i det här fallet.

Jo, men bara för att han bevisligen är far till barnet, så behöver det ju inte automatiskt betyda att han faktiskt vill/ville ha barnet? Jag menar, man kan ju inte tvinga någon till att ta ansvar (mer än att betala underhåll då kanske) eller ha kontakt med ett barn som man inte vill ha. Och det samma gäller ju farmodern - om kk:n lyckas övertyga henne om att han absolut inte vill ha någon kontakt med dig eller barnet, så kanske hon väljer att göra samma sak?

Nu hoppas jag ju också att det går åt precis andra hållet, och att både kk:n och farmodern väljer att ha kontakt. :) Men jag menar mest att det spelar ingen roll med DNA-bevisning, för kärlek och ömma känslor kan man liksom inte trolla fram med hjälp av ett papper. :)
 
Men kortfattat så skrev ju @vallhund att om farmodern börjar tveka på att kk är pappan, då finns det DNA-bevis. Tycker också att ditt svar till vallhund var lite "konstigt".

I det inlägg som Vallhund svarade på, så står det faktiskt inte ett ord om att farmodern skulle börja tveka på att kk:n är pappan, så varför det ens skulle tas upp att det finns DNA-bevisning var det som jag reagerade på. Att Vallhund tycker att det inlägget är ett inlägg "där skribenten inte verkar ha läst tråden", får ju stå för Vallhund, för jag tolkar det inlägget på ett helt annat sätt (och jag tänker dessutom i samma banor själv).
I min värld så är DNA-bevisning inte särskilt viktig längre, för det är bara en bit papper där det står vem som är far till barn. Fadern själv (och faderns släkt) behöver ju därmed inte automatiskt välja att vara en del av barnets liv. (Även om vi nu alla hoppas att de väljer det helt andra spåret. :) )

Du får tycka att mitt inlägg är "lite konstigt" allt du vill.
 
Jag kan försäkra @vallhund att jag läst hela tråden och var väl medveten om att det fanns dna-bevis, jag vet inte vad jag skrev som skulle ha indikerat något annorlunda och det får vara hens slutsatser. Jag vet också att kk har erkänt dottern. Däremot var min poäng att trots det, så kanske kk vill hålla det hemligt utåt och inte stå för det mot andra, och att han i så fall inte skulle vara den första som betedde sig så, tråkigt, men sant. Jag kan faktiskt inte förstå varför det skulle indikera att jag inte läst tråden.
 
Jo, men bara för att han bevisligen är far till barnet, så behöver det ju inte automatiskt betyda att han faktiskt vill/ville ha barnet? Jag menar, man kan ju inte tvinga någon till att ta ansvar (mer än att betala underhåll då kanske) eller ha kontakt med ett barn som man inte vill ha.

Det gäller en mamma också då förstås...? (Undrar rent allmänt nu).
 
Det gäller en mamma också då förstås...? (Undrar rent allmänt nu).
Jag vet en som har en familjehemsplacering (eventuellt två) som mamman inte ville ha. Bodde hos släktingar som sen av olika anledningar sagt ifrån så ja, det kan man väl säga att det gäller mammor med.
 
Ni vet när man tittat på en film, blivit nervös, spänd, förväntansfull och liksom har en stark känsla att det här slutar på ett bra sätt...
Och så slutat det typ med att alla dör!

Lite så känns det här nu. Skickade ett kort mejl till farmorn förra helgen, frågade om hennes semester varit bra och skickade med några bilder på dottern. Inte ett knyst til svar :(

När vi talades vid i telefon sa jag att jag kommer inte höra av mig utan väntar tills hon tar kontakt.. Tänkte inte riktigt på det när jag skickade mejlet så nu känner jag mig som en jobbig jäkel :cautious:

Jajja.. Jag gjorde det jag kunde.

Vill tacka alla som skivit, kommit med tips, tankar och stöttning. Ni är fantastiska :heart
 
Ni vet när man tittat på en film, blivit nervös, spänd, förväntansfull och liksom har en stark känsla att det här slutar på ett bra sätt...
Och så slutat det typ med att alla dör!

Lite så känns det här nu. Skickade ett kort mejl till farmorn förra helgen, frågade om hennes semester varit bra och skickade med några bilder på dottern. Inte ett knyst til svar :(

När vi talades vid i telefon sa jag att jag kommer inte höra av mig utan väntar tills hon tar kontakt.. Tänkte inte riktigt på det när jag skickade mejlet så nu känner jag mig som en jobbig jäkel :cautious:

Jajja.. Jag gjorde det jag kunde.

Vill tacka alla som skivit, kommit med tips, tankar och stöttning. Ni är fantastiska :heart

Men så fruktansvärt sorgligt :cry: Jag kan verkligen inte fatta hur någon kan vilja gå miste om att lära känna sitt barnbarn. Att få den ynnesten som det är att ta hand om den lilla/lille och skämma bort hur mycket som helst kan jag verkligen inte förstå hur någon kan tacka nej till :( Jag har haft mitt bonusbarnbarn här idag och då tänkte jag på dig och din dotter. Jag hoppades så att uppdateringen skulle vara positiv när jag såg att du hade skrivit. Men jag lovar, jag kommer alltid att vara din lilla dotters bukefarmor! Det är en titel jag är enormt stolt över :love:

En hel massa varma kramar till dig och din dotter :heart Du har gjort allt du har kunnat och det ska du vara stolt över.
 
Åh vad tråkigt :( jag som.klickade in här med hopp om glada nyheter. Fy vad trist! Hoppas att pappan åtminstone kan få för sig att vara förälder så småningom och att släkten kommer då.
 
Ni vet när man tittat på en film, blivit nervös, spänd, förväntansfull och liksom har en stark känsla att det här slutar på ett bra sätt...
Och så slutat det typ med att alla dör!

Lite så känns det här nu. Skickade ett kort mejl till farmorn förra helgen, frågade om hennes semester varit bra och skickade med några bilder på dottern. Inte ett knyst til svar :(

När vi talades vid i telefon sa jag att jag kommer inte höra av mig utan väntar tills hon tar kontakt.. Tänkte inte riktigt på det när jag skickade mejlet så nu känner jag mig som en jobbig jäkel :cautious:

Jajja.. Jag gjorde det jag kunde.

Vill tacka alla som skivit, kommit med tips, tankar och stöttning. Ni är fantastiska :heart

Men så tråkigt. Förstår inte hur farmodern tänker. Oavsett de vuxnas relationer så måste ju barnet komma först. Kan inte ens tänka tanken att ignorera ett barnbarn. Men det är klart - farmor har uppfostrat sin son... :(

Du har gjort ditt bästa! :bow:

Mvh Tibben
 
Ni vet när man tittat på en film, blivit nervös, spänd, förväntansfull och liksom har en stark känsla att det här slutar på ett bra sätt...
Och så slutat det typ med att alla dör!

Lite så känns det här nu. Skickade ett kort mejl till farmorn förra helgen, frågade om hennes semester varit bra och skickade med några bilder på dottern. Inte ett knyst til svar :(

När vi talades vid i telefon sa jag att jag kommer inte höra av mig utan väntar tills hon tar kontakt.. Tänkte inte riktigt på det när jag skickade mejlet så nu känner jag mig som en jobbig jäkel :cautious:

Jajja.. Jag gjorde det jag kunde.

Vill tacka alla som skivit, kommit med tips, tankar och stöttning. Ni är fantastiska :heart
Tråkigt att det blev så. :(

Men det viktigaste nu är om (när?) din dotter frågar så kan du ärligt säga att du försökte och verkligen gjorde allt.

Precis som @TinyWiny och @Tibben så kan jag inte heller förstå hur någon kan vilja gå miste om att lära känna sitt barnbarn.

Hade hon varit mitt barnbarn så hade jag släppt allt jag hade för händer och fötter bara för att få lära känna henne.

Jag hoppas att mina barn lyckas hitta någon partner som är så omtänksam och klok som dig :)
 
Ni vet när man tittat på en film, blivit nervös, spänd, förväntansfull och liksom har en stark känsla att det här slutar på ett bra sätt...
Och så slutat det typ med att alla dör!

Lite så känns det här nu. Skickade ett kort mejl till farmorn förra helgen, frågade om hennes semester varit bra och skickade med några bilder på dottern. Inte ett knyst til svar :(

När vi talades vid i telefon sa jag att jag kommer inte höra av mig utan väntar tills hon tar kontakt.. Tänkte inte riktigt på det när jag skickade mejlet så nu känner jag mig som en jobbig jäkel :cautious:

Jajja.. Jag gjorde det jag kunde.

Vill tacka alla som skivit, kommit med tips, tankar och stöttning. Ni är fantastiska :heart

Du har gjort ditt bästa, och resultatet kan du inte råda över. Men var stolt över att du har sträckt ut handen, det kommer att vara väldigt värdefullt för din dotter också!

Nu vet vi ju inte vad som händer på andra sidan, vad som orsakar den här tystnaden. Och litegrann kommer det att vara så att bollen permanent ligger på andra planhalvan och kan plockas upp och sättas i spel precis när som helst, men jag tycker du ska göra ditt bästa för att släppa hela karlns sida nu och inte tänka på dem alls. Inte så lätt såklart, men det kommer att slita på dig att konstant gå och fundera så försök.

Vem vet varför folk gör som de gör? Men hur fel det än verkar för någon annan så är det rätt för dem, vi kan inte bestämma hur någon ska agera utan vi får jobba på vår egen förmåga att rycka på axlarna och gå vidare... Du och dottern kommer i alla fall att klara er fint! :)
 
Ni vet när man tittat på en film, blivit nervös, spänd, förväntansfull och liksom har en stark känsla att det här slutar på ett bra sätt...
Och så slutat det typ med att alla dör!

Lite så känns det här nu. Skickade ett kort mejl till farmorn förra helgen, frågade om hennes semester varit bra och skickade med några bilder på dottern. Inte ett knyst til svar :(

När vi talades vid i telefon sa jag att jag kommer inte höra av mig utan väntar tills hon tar kontakt.. Tänkte inte riktigt på det när jag skickade mejlet så nu känner jag mig som en jobbig jäkel :cautious:

Jajja.. Jag gjorde det jag kunde.

Vill tacka alla som skivit, kommit med tips, tankar och stöttning. Ni är fantastiska :heart

1. Du är inte en jobbig jäkel bara för att du hörde av dig en enda gång till. Absolut inte!
2. Jag tror att hon kommer att höra av sig så småningom, hon har säkert bara lite saker som hon behöver reda ut med både sonen och med sig själv. Och om hon inte har din mailadress inlagd sedan tidigare, så är det risk för att mailet har hamnat i hennes spam-inkorg och det är ju inte säkert att hon tittar där.
 
Vilken skata. Många kramar till dig och din dotter! Hoppas att hon är lik kk till utseendet så att hon har ärvt det inre från dig, för den där genpoolen var inte mycket att ha. Du är fantastisk, glöm aldrig det!
 
1. Du är inte en jobbig jäkel bara för att du hörde av dig en enda gång till. Absolut inte!
2. Jag tror att hon kommer att höra av sig så småningom, hon har säkert bara lite saker som hon behöver reda ut med både sonen och med sig själv. Och om hon inte har din mailadress inlagd sedan tidigare, så är det risk för att mailet har hamnat i hennes spam-inkorg och det är ju inte säkert att hon tittar där.

Vi har mejlat varandra förut. Skickade bilder till henne på mms som inte ville synas på hennes telefon så då mejlade jag ist och hon svarade.
Så tyvärr helt enkelt..


Skiver till er andra såhär orkar inte citera..

Jag är arg.. Så jävla skitarg på den där jävla skitfamiljen!
Tyvärr har jag varit lugn och snäll för länge nu, dom har bränt sina broar och om det inte finns en VÄLDIGT bra förklaring kommer jag be vem av dom som än kontaktar mig eller dottern att fara åt helvette.
Ibland får man helt enkelt sätta sina egna jobbiga känslor åt sidan och prioritera det som är bäst för en annan människa. Jag har gjort det, så varför kan inte hon göra det (eller kk heller för den delen)

Det är ju tyvärr så att jag aldrig kan "glömma" dom eller för den delen låtsas att dom inte existerar. För varje dag i resten av mitt liv kommer jag se på min dotter och se honom.
Se vad han och hans familj har gjort mot mig och dottern.
Det gör ont...
 
Vi har mejlat varandra förut. Skickade bilder till henne på mms som inte ville synas på hennes telefon så då mejlade jag ist och hon svarade.
Så tyvärr helt enkelt..


Skiver till er andra såhär orkar inte citera..

Jag är arg.. Så jävla skitarg på den där jävla skitfamiljen!
Tyvärr har jag varit lugn och snäll för länge nu, dom har bränt sina broar och om det inte finns en VÄLDIGT bra förklaring kommer jag be vem av dom som än kontaktar mig eller dottern att fara åt helvette.
Ibland får man helt enkelt sätta sina egna jobbiga känslor åt sidan och prioritera det som är bäst för en annan människa. Jag har gjort det, så varför kan inte hon göra det (eller kk heller för den delen)

Det är ju tyvärr så att jag aldrig kan "glömma" dom eller för den delen låtsas att dom inte existerar. För varje dag i resten av mitt liv kommer jag se på min dotter och se honom.
Se vad han och hans familj har gjort mot mig och dottern.
Det gör ont...

Men glöm inte att allt det fantastiska du får se och uppleva med henne, det missar de. :sneaky:
 
Vi har mejlat varandra förut. Skickade bilder till henne på mms som inte ville synas på hennes telefon så då mejlade jag ist och hon svarade.
Så tyvärr helt enkelt..


Skiver till er andra såhär orkar inte citera..

Jag är arg.. Så jävla skitarg på den där jävla skitfamiljen!
Tyvärr har jag varit lugn och snäll för länge nu, dom har bränt sina broar och om det inte finns en VÄLDIGT bra förklaring kommer jag be vem av dom som än kontaktar mig eller dottern att fara åt helvette.
Ibland får man helt enkelt sätta sina egna jobbiga känslor åt sidan och prioritera det som är bäst för en annan människa. Jag har gjort det, så varför kan inte hon göra det (eller kk heller för den delen)

Det är ju tyvärr så att jag aldrig kan "glömma" dom eller för den delen låtsas att dom inte existerar. För varje dag i resten av mitt liv kommer jag se på min dotter och se honom.
Se vad han och hans familj har gjort mot mig och dottern.
Det gör ont...
Men det är dig hon kommer krama och viska "Jag älskar dig". Första gången ens barn säger så till en är bara så otroligt underbart :love:

Det viktigaste är att du har gjort det du kunnat och lite till. Ingen kan i efterhand komma och säga att du försökte förhindra något. Du kan vara helt ärlig mot din dotter om hon någon gång frågar.

Det är dom som är dom största förlorarna. Det är dom som missar och förlorar.

Du och din dotter har varandra. Ni har inte förlorat något.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 858
Senast: Elendil
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 705
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 531
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 126
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp