Paul är en fantastisk komedi med underbara Simon Pegg, rekommenderas!

Jag blev riktigt förtjust i Mad Max som vi såg på bio häromdagen, sjuk film i sanslöst tempo!

En lite konstig, men skitbra, film är Dark side of the moon. Handlar om en koloni på baksidan av månen befolkad av nazister :D
 
  • Nyckeln Till Frihet?
  • In the Electric Mist?
  • Inception?
  • Jagad?
  • The Green Mile?
  • The Client?
  • Skeleton key?
  • Secret Window?
  • Space Cowboys?
  • The Bank Job?
  • The Missing?
  • Lucky Slevin?
  • King Arthur?
  • Rules of Engagement?
  • S.W.A.T?
Några jag tycker är bra, vet inte om ni redan sett dom förstås. :p
 
The fault in our stars, kan knappast lämna en oberörd.
Safety not guaranteed, kul, oväntad, intressant.
We're the miller's, komedi som gör det riktigt bra tycker jag.
The perks of being a wallflower, tänkvärd, stundom ledsam, mycket bra film.
 
Gone Baby Gone
Såg den igår, den har bra manus och en intressant historia. Hade kunnat vara en timme längre bara!
 
Nagra jag sett som jag gillade:
Stand up guys
The art of the steal
War Witch
The Black Donellys (serie som aldrig visades klart pa tv har. Vet ej om den finns att fa tag pa I sverige men finns sakert online nagonstans. Stark rekomendation!)
Men, women and children var helt ok ocksa men innehaller en viss del karleks historier.
The Dallas Buyers Club
Pride
 
My sisters keeper ("allt för min syster" på svenska) Såååå bra film, om man vill grina sig igenom en hel film då förstås:D
 
Bröderna Coen har gjort en massa bra. No country for old men är ju något i särklass, men flera av deras något mindre upphöjda filmer som t.ex Burn after reading och Inside Llewyn Davis är också riktigt trevliga.
Mycket av David Lynch är fantastiskt, Mulholland Drive är min favorit.

Andra filmer jag kommer att tänka på såhär på rak arm är Magnolia, Bound (från 1996), Persona, Repulsion, Dr. Strangelove.
 
Desert Flower (En blomma i Afrikas öken på svenska)
The Fault in our stars (Förr eller senare exploderar jag på svenska) iofs en liten kärleksfilm, men den är SÅ bra!
Små citroner gula - baserad på boken med samma namn, jag tycker boken är bättre, men det är en ok film!

Och lite animerat:
Big Hero 6
The Croods
Brave
Epic
The Polar Express
Rise of the Guardians

:)
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 553
Senast: sjoberga
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 834
Senast: Twihard
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 349
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp