Fjordingtråden

Haha, nja....de flesta fjordhästhingsthållare (inte alla) håller inte på med korsningsavel så det gäller ju också att just de få som håller på med detta har rätt hingst till rätt sto då. ;):D

Sedan är det ju det där med fantastiska individer i sin ras......dumt att blanda dem med andra raser, bättre att förädla den ras de är födda i. Men, jag förstår ju att det mest var ett skämt.
Ja det var ett skämt, även om det rent teoretiskt nog skulle bli ett himla bra resultat!
 
Haha, nja....de flesta fjordhästhingsthållare (inte alla) håller inte på med korsningsavel så det gäller ju också att just de få som håller på med detta har rätt hingst till rätt sto då. ;):D

Sedan är det ju det där med fantastiska individer i sin ras......dumt att blanda dem med andra raser, bättre att förädla den ras de är födda i. Men, jag förstår ju att det mest var ett skämt.
Fjording-arab var ju en himla populär korsning ett tag? :) men kanske inte var fjordhingstar då.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 798
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 389
Senast: Nepenthe
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 053
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 868
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp