Bukefalos 28 år!

Flytta och byta förskola

jerseyko

Trådstartare
Jag och barnen (3 och 5 år) ska flytta och till en annan kommun.

Söker jag förskoleplats där "som vanligt" eller ska det göras någonting via kommunen där barnen är placerade nu, för jag måste ju säga upp deras plats dom har där.

Någon som har mer koll på hur det fungerar?
 
Sv: Flytta och byta förskola

När vi bytte förskola så ringde jag förskolerektorn som sa att det bara var att ansöka som vanligt men skriva dit att vi vid önskad förskolestart kommer att bo på nya förskoleorten.

Den gamla förskoleplatsen sade vi upp när vi fått plats på nya förskolan (vilket var omgående).
 

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 530
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 640
Senast: Guldaskig
·
Småbarn Idag har vi varann vecka med byte på måndagar. Fungerar bra då barnen har koll på "mammavecka och pappavecka" och det passar bra med...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: SaraXX
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 154
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp