Bukefalos 28 år!

Flytta och byta förskola

jerseyko

Trådstartare
Jag och barnen (3 och 5 år) ska flytta och till en annan kommun.

Söker jag förskoleplats där "som vanligt" eller ska det göras någonting via kommunen där barnen är placerade nu, för jag måste ju säga upp deras plats dom har där.

Någon som har mer koll på hur det fungerar?
 
Sv: Flytta och byta förskola

När vi bytte förskola så ringde jag förskolerektorn som sa att det bara var att ansöka som vanligt men skriva dit att vi vid önskad förskolestart kommer att bo på nya förskoleorten.

Den gamla förskoleplatsen sade vi upp när vi fått plats på nya förskolan (vilket var omgående).
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
959
Senast: Queen
·
Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 530
Senast: Praefatio
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
257
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte vara glad just nu. Häggen blommar, barnen leker. De blåser maskrosfrön, äter jordgubbar, badar. Jag stryker fingrarna genom...
Svar
8
· Visningar
1 026

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp