Bukefalos 28 år!

flytten som blev en katastrof

Som privatperson har man inget frukta från vare sig ha eller bandidos
om du inte har gjort nåt mot dem.
Du möter säkert medlemmar varje dag utan att veta det för de går inte alltid i sina västar :)

Ja jag är medveten, dessvärre är det ju många som går runt och är rädda helt i onödan :)
 
Vi har inte så mycket problem med dessa här, dock en massa som utger sig för att vara från de gängen. En blev ju skjuten av polisen här, han ska nog vara tacksam att polisen hann först.
HA ville ha ett snack med honom med. Han utgav sig för att vara från HA när han hotade en i en vårdnadstvist. Vilket Ha knappast lägger sig i hahah.
Däremot verkar det vara några som lånat pengar av suspekta personer och det då ska drivas in. Men det är inget vi märker av.
 
Jag är litet osäker, men får intrycket att flera i tråden har uppfattningen att outlawgäng inte utgör någon fara eller problem för "vanliga" människor. Och det är ju sant, ju längre ner i marken (eller upp i sitt eget rektum) man sticker sitt eget huvud desto mindre problem utgör de. Så enkelt är det.
 
Jag är litet osäker, men får intrycket att flera i tråden har uppfattningen att outlawgäng inte utgör någon fara eller problem för "vanliga" människor. Och det är ju sant, ju längre ner i marken (eller upp i sitt eget rektum) man sticker sitt eget huvud desto mindre problem utgör de. Så enkelt är det.
Snarare så att det är inte är de som utgör min största oro.
jag är mycket medveten om vad de är kapabla till. Men de utgör nog inte det största hotet här om man säger så.
 
Någon i tråden undrade varför just där, på den orten (vilket fortfarande är förhöjt i dunkel för mig...), och som svar på den funderingen skulle väl den här typen av innehåll i artikeln kunna ge ett svar på den frågan:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19787583.ab
Fast det finns inget här...
lite coop butiker, granngården, några pizzerior osv
enda fördelen är väl polisfrånvaron
och att man kan gömma sig rätt länge här vid behov
 
Fast det finns inget här...
lite coop butiker, granngården, några pizzerior osv
enda fördelen är väl polisfrånvaron
och att man kan gömma sig rätt länge här vid behov
Det är väl idealiskt. Precis den miljön ligor som beskrivs i artikeln vill.
 
Fast det finns inget här...
lite coop butiker, granngården, några pizzerior osv
enda fördelen är väl polisfrånvaron
och att man kan gömma sig rätt länge här vid behov

Om det inte finns så mycket där kanske det är optimalt att liksom ha någon liten "verksamhet" där i form av t.ex. lokal?
 
Det som retar en är att han får fortsätta.

Så länge han inte är dömd så får han fortsätta och även annonsera. Stötande för de som blivit lurade; självklart men det är ändå så det ser ut.

Att idka bukedetektivkampanj och anmäla hit och dit är väl om inget annat en bra grej för självkänslan hos vissa och kanske, kanske hjälper det till att få stopp på den där filuren med tiden, men personligen så hade jag inte slösat så mycket energi på dylikt pack efter en anmälan var gjord. Det är såna människor inte värda faktiskt och visst är det en dyr lärpeng, men en lärpeng är vad det lär sluta som oavsett, för jag tvivlar på att där finns några pengar att hämta hos den mannen.
 
Så länge han inte är dömd så får han fortsätta och även annonsera. Stötande för de som blivit lurade; självklart men det är ändå så det ser ut.

Att idka bukedetektivkampanj och anmäla hit och dit är väl om inget annat en bra grej för självkänslan hos vissa och kanske, kanske hjälper det till att få stopp på den där filuren med tiden, men personligen så hade jag inte slösat så mycket energi på dylikt pack efter en anmälan var gjord. Det är såna människor inte värda faktiskt och visst är det en dyr lärpeng, men en lärpeng är vad det lär sluta som oavsett, för jag tvivlar på att där finns några pengar att hämta hos den mannen.

Jag håller egentligen med dig. Men dessa personers möjlighet att verka skulle minska om till synes seriösa annonssidor slutade ta in annonser som så uppenbart är fejk. Genom att ha några enkla regler som följs upp så skulle annonserna snabbt kunna vara borta. Och förhoppningsvis skulle färre bli lurade.
 
Fast de sitter knappast och faktakollar alla annonser, men om de har en anmälningsfunktion så kan man trycka på den så blir de uppmärksammade på den och kan ta ställning till om det är något som bryter mot deras policy, eller för den delen maila siten och berätta sin story om man nu vill ägna sin tid åt sådant.
 
Jag lägger inte mycket energi på den mannen och hans verksamhet utan nu får myndigheterna granska.
Skulle nu hyresgästföreningens jurist lyckas få tillbaka pengar så bra men jag ser dem som förlorade
 
Det var nån tidigare i tråden som undrade varför man inte tar lån och köper ett hus med så låga priser
Hade jag varit kreditvärdig så
men med 100 000 hos kronkalle så lånar ingen ut :)
Men om fem år räknar j a g med att skulden är borta, hade tänkt snabbare men är sjukskriven just nu så ja..
 
Jag ber om ursäkt för att jag uttryckt mig otydligt och gjort situationen lite mindre beklämmande.
Jag vet mycket väl vad Kronofogden innebär och tar det på största allvar.
Att jag skämtar om det verkar få en del att ta illa upp, men det är oftast dessa som tror att man enbart hamnar hos Kronofogden på grund av slarv och dumhet .
 

Liknande trådar

Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 348
Senast: hoppsann
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 499
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 243
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp