Bukefalos 28 år!

flytten som blev en katastrof

Jag undrar så hur han kan framhärda då du inte har fått någon nyckel.
Jag undrar jag med.
Jag har uppfyllt allt jag skulle enligt överenskommelse.
Jag har mail och sms som bevisar det.
börjar undra om bandidos sökte mig och vem fan jag hamnat i klorna hos?
 
Hm, om huset säljs för det priset så blir jag nyfiken på vad en månadshyra av detsamma kan ligga på...? Låter inte som stora pengar då.
Varför inte ta lån och köpa ett hus med sådana fastighetspriser? :)

Ett normalt hus här ligger på ca 700-800. Då får du en hyffsad kåk i gott skick.
Såldes ett hus på min gata nyss för 1,2. Det räknas som lyx här. Noll att göra på det och mycket nytt och smakfullt. Men det är sällan man ser hus under 300 och då är de i rätt taskigt skick och små med ett ganska off läge.
Så det där huset som Sonic tänkte hyra är antingen något lurt med eller i mycket dåligt skick och pyttelitet.
 
Nopp. I Dalsland. 3-4 mil till orter som Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla. Men de är hög arbetslöshet i hela regionen pga SAABs vurpa...därav priserna och speciellt småorterna runtomring har drabbats jättehårt. En del hus renoveras inte ens längre.
 
Oj vilken soppa, Skulle bli jäkligt förskräckt om jag sett Bandidos i närheten men det är nog ägaren som de är ute efter, Den personen ligger nog risigt till fortsätter läsa tråden och hoppas att han åker dit, Jag skulle inte förvänta mig några pengar åter. Skönt att ts har fått annat tak över huvudet, här där jag bor är villorna BILLIGA jämtlands landsbyggd
 
Oj vilken soppa, Skulle bli jäkligt förskräckt om jag sett Bandidos i närheten men det är nog ägaren som de är ute efter, Den personen ligger nog risigt till fortsätter läsa tråden och hoppas att han åker dit, Jag skulle inte förvänta mig några pengar åter. Skönt att ts har fått annat tak över huvudet, här där jag bor är villorna BILLIGA jämtlands landsbyggd
min nya hv kände den ena bandidos medlemmen lite men eftersom han va r där i affärer så pratade de inte
ska se om hv kan fråga nästa gång de träffas privat.
 
Hyresgästföreningens jurist jagar just nu personen. Hon höll med om att jag inte har ett giltigt kontrakt iom att han inte lämnat nyckeln. Hon undrade om jag vill ha nyckeln, men jag sa att jag vill bara ha pengarna tillbaka. Skulle han dock trilskas och vi får dra det till rätten kommer jag begära skadestånd med.
Så får vi se om juristen kan få honom att fatta att enklast är att betala tillbaka.
 
Det som retar en är att han får fortsätta. Har flera hus/lägenheter/lokaler på Blocket, inte sällan utan bild på objektet. Omdömena om honom verkar vara falsarier. På Booli annonserar han en femrumsvilla på Kungsholmsgatan i Stockholm, med 1,5 kn till vatten.... Att den annonsen är fejk är ju uppenbart. Varför tillåter de att sådana tas in? :banghead:
Samme man har tidigare figurerat som ägare till dåliga flyktingboenden. Jag blir så arg:rage: :rage::rage:
 
Ja nu är han ju anmäld till alla jäkla instanser som går och gör inte de slag i saken så kommer man nog inte åt honom...
Borde iaf gå att få hans hemsida nerstängd men inte ens det funkar...
 
OJ! Låter som du råkat ut för en riktig proffsskojare som jobbar i stor skala.
Är fortfarande lite förundrad över att han hittat hit till vår lilla byhåla. Den känns ju mer hemlig och bortglömd än Smurfbyn!!!
Finns ju verkligen inte mycket att tjäna pengar på här. Och absolut inte fastigheter.
 
OJ! Låter som du råkat ut för en riktig proffsskojare som jobbar i stor skala.
Är fortfarande lite förundrad över att han hittat hit till vår lilla byhåla. Den känns ju mer hemlig och bortglömd än Smurfbyn!!!
Finns ju verkligen inte mycket att tjäna pengar på här. Och absolut inte fastigheter.
Nej men han kanske börjar bli bränd på andra ställen :/
Hör du nåt om nån som vill hyra ut ett lite hus kan du ju hojta till.
Jag har inte gett upp husdrömmen, bara lagt den lite på is ett tag :)
 
Som privatperson har man inget frukta från vare sig ha eller bandidos
om du inte har gjort nåt mot dem.
Du möter säkert medlemmar varje dag utan att veta det för de går inte alltid i sina västar :)
 
Som privatperson har man inget frukta från vare sig ha eller bandidos
om du inte har gjort nåt mot dem.
Du möter säkert medlemmar varje dag utan att veta det för de går inte alltid i sina västar :)
Som privatperson kan man frukta att ha affärer som inte går så bra med någon annan privatperson, om det finns HA eller Bandidos i regionen. Om den andre privatpersonen får för sig att vilja använda västarnas momsbefriade indrivningstjänster.
 
Som privatperson kan man frukta att ha affärer som inte går så bra med någon annan privatperson, om det finns HA eller Bandidos i regionen. Om den andre privatpersonen får för sig att vilja använda västarnas momsbefriade indrivningstjänster.

Fast de brukar väldigt noga med att säkerställa skuldens giltighet och väljer man att betala efter första milda varningen finns inget att frukta.

Baltic Inkasso fick lägga ned. De hade bara ryskspråkiga/estniskspråkiga indrivare men som deras hemsida förtäljde "folk brukar förstå omgående vad det gäller ändå och se till att betala skulden." Det var ingen som behövde sjukhusbesök efter första besöket.
 

Liknande trådar

Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 271
Senast: hoppsann
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 464
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 191
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp