Bukefalos 28 år!

flytten som blev en katastrof

Jag har följt den här tråden i tystad tills nu.
Herre gud vilken soppa du har råkat ut för @Sonic76!
Hoppas du får tillbaka dina pengar.

Och gud vad bra att du har fått tag på ett annat boende och så snabbt också!
Hoppas du får lite lugn i livet nu ett tag!
 
Jag har följt den här tråden i tystad tills nu.
Herre gud vilken soppa du har råkat ut för @Sonic76!
Hoppas du får tillbaka dina pengar.

Och gud vad bra att du har fått tag på ett annat boende och så snabbt också!
Hoppas du får lite lugn i livet nu ett tag!


Hoppas också att allt lugnar ner sej nu för dej!
Skickar lite styrkekramar till dej och ett helt gäng med rosor till alla Bukefalister som har hjälpt dej!
 
Jag är evigt tacksam till alla och ber om ursäkt om tråden varit rörig emellanåt. Det är ingenting mot vad mitt liv har varit denna vecka :)
Tror fortfarande inte det är sant.
Kommer bilder sen och så lovar jag att hålla er uppdaterade om vad som händer kring "mäklaren"
Bandidos hade varit och hängt vid huset igår tydligen.. hmmm
 
Har han skulder till andra människor eller att du kan ha rätt till skadestånd om du driver ditt ärende vidare? Det kan vara vettigt att kontakta kronofogden om att han håller på att göra sig av med tillgångar som kan utmätas.
Han har skulder till kronkalle och de är tipsade om huset men jag ska ringa dom igen och tala om att han försöker sälja det papperen är inte iordning men gamla ägaren har kontraktet på att det är sålt till mäklaren. Han sms ade idag och vidhöll att jag var bunden till kontraktet och måste betala. Påpekade igen att jag betalat och att kontraktet var brutet iom att jag inte fått nån nyckel och att han inte kan sälja huset om han påstår att jag är bunden till kontrakt då han hyr ut flera hus och alltså anses som uthyrare(kom inte på begreppet) sen blev det tyst
 
Om det är den som jag tror så undrar man om allt de säljer är fejk (antingen att de luras eller att objekten inte ens finns)? sAknar besöksadress hm, och det husnummer som ska se ut som deras entré finns inte i Stockholm, vad jag vet.

Jag tror att annonssidan skulle uppskatta om de fick en hint om annonsörens oseriösa stil.
 
Om det är den som jag tror så undrar man om allt de säljer är fejk (antingen att de luras eller att objekten inte ens finns)? sAknar besöksadress hm, och det husnummer som ska se ut som deras entré finns inte i Stockholm, vad jag vet.

Jag tror att annonssidan skulle uppskatta om de fick en hint om annonsörens oseriösa stil.
de har fått en hint, fastighetsmäklarinspektionen och kronkalle ska få sig ett samtal med. Jag vet inte om det lönar sig för mig att försöka stämma honom heller. I slutändan kanske det kostar mer än jag redan förlorat,
 
Skönt att det verkar lösa sig för dig Sonic. Svårt att sätta sig in i vilken stress som du har varit under den senaste tiden. Lycka till nu! Och har du några krafter kvar så gör det ju inget om du hjälper till för att få fast lurendrejaren.
 
Om det är den som jag tror så undrar man om allt de säljer är fejk (antingen att de luras eller att objekten inte ens finns)? sAknar besöksadress hm, och det husnummer som ska se ut som deras entré finns inte i Stockholm, vad jag vet.

Jag tror att annonssidan skulle uppskatta om de fick en hint om annonsörens oseriösa stil.
De har ju inget kontor, bara ett boxnr vad vi har kunnat hitta. Ingen i stockholm har sett deras kontor.. märkligt värre.
 
de har fått en hint, fastighetsmäklarinspektionen och kronkalle ska få sig ett samtal med. Jag vet inte om det lönar sig för mig att försöka stämma honom heller. I slutändan kanske det kostar mer än jag redan förlorat,
Verkar som att du gjort mer än vad man kan förvänta sig att någon orkar. Men anar att ilskan ger lite extra energi ;)
 
Ja postboxen finns på postens boxhotell typ ::)
Väldigt fascinerad av mäklarens ihärdighet.
Har idag fått veta att han utreds av skatteverket p g a sina husaffärer.
Han står också, ville ha det bekräftat igen, som köpare på huskontraktet.
Ändå hävdar han att hans uppdragsgivare är mycket upprörd och har anlitat advokat.
Frågan är om han sitter så i klistret så han är desperat.
Han är ju uppdragsgivaren eftersom han äger huset.
Men ser fram emot att få en delgivning och se vem som stämmer mig .
har inte avslöjat för honom vad jag vet än.
 
Väldigt fascinerad av mäklarens ihärdighet.
Har idag fått veta att han utreds av skatteverket p g a sina husaffärer.
Han står också, ville ha det bekräftat igen, som köpare på huskontraktet.
Ändå hävdar han att hans uppdragsgivare är mycket upprörd och har anlitat advokat.
Frågan är om han sitter så i klistret så han är desperat.
Han är ju uppdragsgivaren eftersom han äger huset.
Men ser fram emot att få en delgivning och se vem som stämmer mig .
har inte avslöjat för honom vad jag vet än.

Men vilken otrolig dokusåpa! :eek:
 

Liknande trådar

Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 388
Senast: hoppsann
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 516
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 253
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp