Bukefalos 28 år!

Foder från St Hippolyt?

Sv: Foder från St Hippolyt?

njae... När min häst går på bete börjar hon klia. Däremot är det inga problem o ha henne i en hage mkt lite bete o fodra med hö. Då kliar hon inte alls.. Så jag tror mkt på att iaf min häst är allergisk mot proteinet eller nåt annat i gräset. Har också noterat en intressant sak, en av mina andra hästar bränner mulen lätt så jag smörjer varje dag. En annan av mina hästar som också har mkt vitt i ansiktet har inte gått på bete förrän några veckor tillbaka, innan har den hästens mule varit helt normal, men nu när den äter gräs har även den börjat bli rosa. Så det kanske är så att hästar i viss mån inte mår bra av bete, i synnerlighet kraftigt bete.

Det är just det här som gör att vi skyller på gräset o proteinet. De som forskar om eksem har kämpat länge för att få bort det som vi antar. Idag VET vi att proteinet/gräset inte påverkar hästen på detta vis. I så fall skulle hästen vara utdöd för länge sedan ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: skiesabove
·
Hästvård Brottas med mugg/rasp just nu och idag kom svaret på odlingsprovet. Han har två bakterier varav den ena är resistent. Fick då hippotrim...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: tuaphua
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 967
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 619
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp