Födda 2013 del 4

Sista passet innan jag åker bort = Ricky får vila. Red ut i skogen, där de avverkat en massa. Mkt att kliva över och trixa runt, perfekt jobb för oss. :)

Sen skulle vi trava när det blev lite planare underlag, men då hade Ricky lite ludd i öronen och galopperade istället. :rofl: Värst är att jag har typ ingen disciplin på den hästen, jag blir som en ponnyunge och vill bara galoppera mer. :laugh:

Trött var han när vi kom hem, var en del djupsnö som vi fick pulsa igenom också. De fick en hel bal i hagen, så hästvakten slipper fodra. Ricky kombinerade vila med att äta... :cool:
4E2B6D99-25EB-4990-926A-44FA1418F143.jpeg
 
0A6069D3-E2BD-4709-B2C9-79D132CCA8BD.jpeg


Tycker att han har dragit upp magen en del (han är i normalhull, på gränsen till för tunn) jämfört med tidigare. Men kolla in det där sadelläget. :arghh: Kommer aldrig hitta en passande bomsadel.
 
Vet ni vad.. jag kollat i fel tråd.. Jag har suttit och läst i 2013 tråden så jag trott att min häst e född 2013:rofl: Så jag fick en funderare när min kompis nämnde 2014..:o Men aja min pålle e 4 år ;) Kan tydligen inte dehär med mattematik:rofl:
 
Vad har ni för skoningsintervall?

Jag har 8 veckor men min hovslagare säger alltid att hon inte hade behövts skos om och nu satte han tillomed dit samma skor igen :) kanske skulle ta 10v denna gång?
 
vilken skön vilställning :love: Frasse låg och sov när jag kom för att morgonfodra igår, inte van vid det efter 16 år med egensinnigt sto.

Varför skulle inte en bomsadel sitta bra? lättare att passa in nu när han är smal tänker jag?

Igår skedde nåt stort för mig men litet för världen. Efter en promenad till hands i nya omgivningarna och lite longering i ridhuset ledde jag fram min häst till pallen. Han stod still och avslappnad så jag satt upp. Sen skrittade vi bara runt litegrann innan jag satt av.
:banana::banana: 10 månader senare men det känns stabilare än nånsin. Det var ett berg som trillade av mina axlar och boosten var total. Fan, jag kanske löser det här!
 
vilken skön vilställning :love: Frasse låg och sov när jag kom för att morgonfodra igår, inte van vid det efter 16 år med egensinnigt sto.

Varför skulle inte en bomsadel sitta bra? lättare att passa in nu när han är smal tänker jag?

Igår skedde nåt stort för mig men litet för världen. Efter en promenad till hands i nya omgivningarna och lite longering i ridhuset ledde jag fram min häst till pallen. Han stod still och avslappnad så jag satt upp. Sen skrittade vi bara runt litegrann innan jag satt av.
:banana::banana: 10 månader senare men det känns stabilare än nånsin. Det var ett berg som trillade av mina axlar och boosten var total. Fan, jag kanske löser det här!

Va skönt! Frasse mognar han med :D
Du löser det :up:
 
Mja, det är lite tufft att dela hage med 5 äldre killar. Hans rumpa har en ...hackig klippning ;)
jag tror däremot han älskar det men mentalt går han nog på högvarv när han ska klura ut allt. Mogna har han definitivt, har tagit allt runt flytten väldigt bra.
 
Jag smyger in här igen. Presenterat mig och min fantastiska Jalla tidigare i tråden. Tyvärr så finns inte Jalla kvar i livet. Hon ramlade ihop och dog en dag när jag ledde in henne från hagen :cry:....har varit oerhört tungt. Men nu kan jag äntligen glädjas åt en ny kompis: Ester:love:. Hon är mycket nära släkt med min fina Jalla och förhoppningsvis kommer vi ha mycket kul i framtiden. Vår tid tillsammans har dock börjat lite krokigt. Hon fick det värsta muggangrepp jag nånsin varit med om (hela vägen upp till låren) och vi har åkt in och ut till veterinär flera gånger i veckan i månader känns det som.
Men nu har vi sakta sakta smugit igång litegrann. Hon har haft föl och ligger ett år efter. Målet i år är lite 4års-klasser. Ska bara hoppa in henne först:D

 

Bifogade filer

  • ester ben.jpg
    ester ben.jpg
    91,3 KB · Visningar: 29
Mja, det är lite tufft att dela hage med 5 äldre killar. Hans rumpa har en ...hackig klippning ;)
jag tror däremot han älskar det men mentalt går han nog på högvarv när han ska klura ut allt. Mogna har han definitivt, har tagit allt runt flytten väldigt bra.

Aha :o hade han haft ett täcke så hade de varit strimlat?
Skönt, man blir lätt orolig när man byter stall och ska släppa ihop mm. Så de trivs
 
Jag smyger in här igen. Presenterat mig och min fantastiska Jalla tidigare i tråden. Tyvärr så finns inte Jalla kvar i livet. Hon ramlade ihop och dog en dag när jag ledde in henne från hagen :cry:....har varit oerhört tungt. Men nu kan jag äntligen glädjas åt en ny kompis: Ester:love:. Hon är mycket nära släkt med min fina Jalla och förhoppningsvis kommer vi ha mycket kul i framtiden. Vår tid tillsammans har dock börjat lite krokigt. Hon fick det värsta muggangrepp jag nånsin varit med om (hela vägen upp till låren) och vi har åkt in och ut till veterinär flera gånger i veckan i månader känns det som.
Men nu har vi sakta sakta smugit igång litegrann. Hon har haft föl och ligger ett år efter. Målet i år är lite 4års-klasser. Ska bara hoppa in henne först:D


Vad olyckligt med Jalla :( Vet man vad som hände?

Men vilken frän ny häst :heart hoppar så lätt
 
Vad olyckligt med Jalla :( Vet man vad som hände?

Men vilken frän ny häst :heart hoppar så lätt

Ah det var fruktansvärt tragiskt:cry:. Alltså jag ledde henne från hagen och hon gick lite bakom mig. helt plötsligt började hon dra jättemycket åt vänster och sen bara kastade hon sig bak och ramlade ihop. hon var död innan hon landat på marken. Det blödde ur både öron, näsborrar och ögon så antagligen var det något som brast inuti. jag önskar inte ens min värsta ovän att behöva vara med om nåt liknande.
till historien hör att jag två dagar innan jallas död sålde min andra häst eftersom jag separerat med min dåvarande sambo och bara kunde ha en häst kvar. Så inom loppet av två dagar förlorade jag två hästar även om den ena iaf fortfarande lever.

jag är jätteglad för Ester. Hon var egentligen inte till salu utan jag gick bara in på blup och letade reda på en häst jag ville ha och sen såg jag till att jag fick köpa henne:D
Hon är fantastisk och väldigt lik sin "syster" Jalla:love:
 
Ah det var fruktansvärt tragiskt:cry:. Alltså jag ledde henne från hagen och hon gick lite bakom mig. helt plötsligt började hon dra jättemycket åt vänster och sen bara kastade hon sig bak och ramlade ihop. hon var död innan hon landat på marken. Det blödde ur både öron, näsborrar och ögon så antagligen var det något som brast inuti. jag önskar inte ens min värsta ovän att behöva vara med om nåt liknande.
till historien hör att jag två dagar innan jallas död sålde min andra häst eftersom jag separerat med min dåvarande sambo och bara kunde ha en häst kvar. Så inom loppet av två dagar förlorade jag två hästar även om den ena iaf fortfarande lever.

jag är jätteglad för Ester. Hon var egentligen inte till salu utan jag gick bara in på blup och letade reda på en häst jag ville ha och sen såg jag till att jag fick köpa henne:D
Hon är fantastisk och väldigt lik sin "syster" Jalla:love:

Åh så tungt för dig :heart vilken hemsk upplevelse :(

Tufft att leta upp henne sådär :love: ibland ska man verkligen chansa!
 
Vad har ni för skoningsintervall?

Jag har 8 veckor men min hovslagare säger alltid att hon inte hade behövts skos om och nu satte han tillomed dit samma skor igen :) kanske skulle ta 10v denna gång?

Jag har nio veckors intervall, men det är för att Rickys mammas hovar växer för lite. Nu när Ricky går barfota skulle han kunna verkas typ var fjärde månad, för han sliter dem perfekt runt om. Men i mars när hovis kommer åker skorna på igen. :)
 
vilken skön vilställning :love: Frasse låg och sov när jag kom för att morgonfodra igår, inte van vid det efter 16 år med egensinnigt sto.

Varför skulle inte en bomsadel sitta bra? lättare att passa in nu när han är smal tänker jag?

Igår skedde nåt stort för mig men litet för världen. Efter en promenad till hands i nya omgivningarna och lite longering i ridhuset ledde jag fram min häst till pallen. Han stod still och avslappnad så jag satt upp. Sen skrittade vi bara runt litegrann innan jag satt av.
:banana::banana: 10 månader senare men det känns stabilare än nånsin. Det var ett berg som trillade av mina axlar och boosten var total. Fan, jag kanske löser det här!

Om du ser var bogbladen slutar och var sista revbenet går upp, så är det inte mkt utrymme att spela på. :) Gissar att 16" skulle funka, men jag skulle inte få plats i en sån. Bomlösa sadeln han har nu är den kortaste som finns på marknaden och den är lite för lång för honom...
 
Jag smyger in här igen. Presenterat mig och min fantastiska Jalla tidigare i tråden. Tyvärr så finns inte Jalla kvar i livet. Hon ramlade ihop och dog en dag när jag ledde in henne från hagen :cry:....har varit oerhört tungt. Men nu kan jag äntligen glädjas åt en ny kompis: Ester:love:. Hon är mycket nära släkt med min fina Jalla och förhoppningsvis kommer vi ha mycket kul i framtiden. Vår tid tillsammans har dock börjat lite krokigt. Hon fick det värsta muggangrepp jag nånsin varit med om (hela vägen upp till låren) och vi har åkt in och ut till veterinär flera gånger i veckan i månader känns det som.
Men nu har vi sakta sakta smugit igång litegrann. Hon har haft föl och ligger ett år efter. Målet i år är lite 4års-klasser. Ska bara hoppa in henne först:D


Så hemskt med Jalla, men härligt att du kunde köpa Ester. :) Vi är också "efter" då jag valt att vänta ett år med inridningen. Ett mycket bra beslut, jag har ju ingen brådska att ge mig ut på tävlingsbanan precis.
 
Så hemskt med Jalla, men härligt att du kunde köpa Ester. :) Vi är också "efter" då jag valt att vänta ett år med inridningen. Ett mycket bra beslut, jag har ju ingen brådska att ge mig ut på tävlingsbanan precis.

aha, hur kommer det sig att du valde att vänta? Var din häst inte färdig fysiskt/mentalt eller var det nån annan anledning?
Med Ester känner jag att det här extra året där hon fått vara mamma och ta det lugnt varit väldigt bra för henne. Hon känns liksom så himla mogen och färdig och tar sig an varje ny uppgift på ett fantastiskt sätt :love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 898
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 382
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 409
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 344
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp