Födda 2013 del 4

%255BUNSET%255D

Mattes tjej:heart
 
Jag red ut igår i mörkret ensam med bästa Blanca :heart
Hon är helt underbar och nästan bättre än innan skadan! Jag är väldigt osäker att rida ut när det är mörkt men Blanca har bett om att få göra nått flera dagar nu. Jag ser så dåligt i mörkret men jag litar på henne så vi trotsade mörkret och red ut.
Hon skötte sig så bra, pigg med lyhörd och jag är bara så himla lycklig!
Det gör allt lättare, jobbet, tankar om ekonomin mm mm
Att en häst kan betyda så mycket :heart

27545492_10155229740511099_1772845775544527670_n.jpg
 
@Nepenthe Håller helt med dig! När jag kommer hem efter jobbet så släpper jag allt när jag går ut i stallet. Underbart!:love:

Eskil har varit på hoppträning, fick bara skutta låga små hinder och han såg ut så här::confused::confused: Var är hindren Matte? Detta är ju knappt värt att lyfta på benen för....:rofl::rofl:
 
Ja, jag lovade att nästa gång skulle det bli högre hinder så han får flasha lite! Själv var jag veeeldigt nöjd med den modesta höjden...:eek::o

:D senast jag hoppade var med mitt halvblod, gansk nyss inriden och valde en stock i sommarhagen... i dressyrsadel och converse på fötterna :banghead:
Resultatet blev avåkning och brutet språngben i foten :angel:
Inte jättesugen på en comeback
 
B50518BE-19D9-4800-BD48-E2EEC50D4882.jpeg
Jag red ut igår i mörkret ensam med bästa Blanca :heart
Hon är helt underbar och nästan bättre än innan skadan! Jag är väldigt osäker att rida ut när det är mörkt men Blanca har bett om att få göra nått flera dagar nu. Jag ser så dåligt i mörkret men jag litar på henne så vi trotsade mörkret och red ut.
Hon skötte sig så bra, pigg med lyhörd och jag är bara så himla lycklig!
Det gör allt lättare, jobbet, tankar om ekonomin mm mm
Att en häst kan betyda så mycket :heart

27545492_10155229740511099_1772845775544527670_n.jpg

Jag har ridit Ricky på ”ridbanan” i mörker, men snart måste jag prova att rida ut också. Har blivit så bekväm av mig när jag haft sällskap typ jämt ända till nu...

Provar också att ladda upp en bild här. :)
 
Hur känns det att rida honom?
Han är rolig att rida, har en helt fantastiskt trav, fattar inte var den kommer från för mamma var ju Cardento o hade typisk hopphästtrav..och om pappa har så vidare flashig trav vet jag inte direkt...galoppen är väldigt välbalanserad och han landar i balans efter hinder, rusar inte iväg. Men han är inte direkt skolad, vi jobbar mängder med övergångar och att komma loss, han hänger lite i höger hand o släpper vänster tygel. Bockar lite när han tycker det är jobbigt men gör det i slowmotion så inte ens jag blir rädd! hahahahaha Snäll att rida ut på själv.
 
Han är rolig att rida, har en helt fantastiskt trav, fattar inte var den kommer från för mamma var ju Cardento o hade typisk hopphästtrav..och om pappa har så vidare flashig trav vet jag inte direkt...galoppen är väldigt välbalanserad och han landar i balans efter hinder, rusar inte iväg. Men han är inte direkt skolad, vi jobbar mängder med övergångar och att komma loss, han hänger lite i höger hand o släpper vänster tygel. Bockar lite när han tycker det är jobbigt men gör det i slowmotion så inte ens jag blir rädd! hahahahaha Snäll att rida ut på själv.

Låter härligt :) Frasse har nog vuxit, känns som han blev gänglig tonåring över en natt igen. Såg när han reds i veckan att han biljarderar fram igen, brukar komma när kroppen inte sitter ihop. Och han har allmänt lite dålig koll på kroppen som ser ut som ett fullblod på banan typ.
 
Jag red ut igår i mörkret ensam med bästa Blanca :heart
Hon är helt underbar och nästan bättre än innan skadan! Jag är väldigt osäker att rida ut när det är mörkt men Blanca har bett om att få göra nått flera dagar nu. Jag ser så dåligt i mörkret men jag litar på henne så vi trotsade mörkret och red ut.
Hon skötte sig så bra, pigg med lyhörd och jag är bara så himla lycklig!
Det gör allt lättare, jobbet, tankar om ekonomin mm mm
Att en häst kan betyda så mycket :heart

27545492_10155229740511099_1772845775544527670_n.jpg
Har du ingen pannlampa? Jag har vant mina vid pannlampa och det funkar himla bra. Så skönt att kunna rida ut året runt! Var ute och galopperade på snöklädda skogsvägar igår kväll på den äldsta. Helt fantastiskt.:love:
 
Har du ingen pannlampa? Jag har vant mina vid pannlampa och det funkar himla bra. Så skönt att kunna rida ut året runt! Var ute och galopperade på snöklädda skogsvägar igår kväll på den äldsta. Helt fantastiskt.:love:

Jomen jag ser sämre då tyvärr, de blir som en tunnel i ljuset och då blir allt som inte är i ljuset svart.
Åh :love: fördelen med snön är ju att den lyser upp massor :)
 
Blev ett pass på "ridbanan" igår kväll. Hade faktiskt pannlampa på hjälmen, men behövde aldrig tända den då det var ljust ändå tack vare snön. :)

Ricky var taggad och ville bara fram, fram, fram. Vi jobbade med korrekta hörnpasseringar, lite bebis-sidvärts samt övergångar. Han behövde bli påmind om att skänkel betyder fram NU och inte om fem sekunder, men även att när min sits (och ibland hand) bromsar, så är det halt NU och inte när han tycker det är lagom. ;) Han rättar sig så himla snabbt, behöver bara påminna en gång så sitter det nästa gång. :heart

Var sååå sugen på att testa att galoppera, men jag är lite tveksam till om bomlösa ger mig tillräckligt med stöd ifall han drar iväg i nån bockserie. Ska prova dressyrsadeln nästa gång jag rider på bana. Den passade bra enligt sadelutprovare för två år sedan, men han har ju vuxit till sig rejält sedan dess.
 
Jomen jag ser sämre då tyvärr, de blir som en tunnel i ljuset och då blir allt som inte är i ljuset svart.
Åh :love: fördelen med snön är ju att den lyser upp massor :)

Har du verkligen ridit med en riktigt bra pannlampa med stor ljusbredd ? :) Då blir det inget tunnelseende alls :)
 
Hej! Är ny på buke och har spanat på tråden utan konto men här är jag nu! :p
Ska väl presentera mig:)

Jag har ett svart Welsh cob sto född 2013 vid namnet Häxa som passar henne perfekt.. :o:devil:
Busig är förnamnet men hon är enormt charmig!:laugh:
Har haft henne sen Juli 2017 då hon kom till mig smällfet och dräktig så i vår blir det föl!!:love:

Vi har kommit en bit i ridningen. Halt,skritt,trav sitter, men galoppen har vi inte kommit så långt med men på raksträcka går det bra, hon kan inte skänkeln men ordet.
Igår så testade jag faktiskt och säga "backa" från ryggen och till min förvåning kan hon rygga med:up: (iaf ett steg:rofl:)

Ja de va väll de jag kunde komma på iaf. Hoppas bilden syns och att jag klarar av att uppdatera ibland :D

//Anzia
 

Bifogade filer

  • IMG_3831.JPG
    IMG_3831.JPG
    431,4 KB · Visningar: 22

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 361
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 342
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp