Bukefalos 28 år!

Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Födda 2013 del III

Jag tycker han är så himla grann Grandezza... Ser mkt fram emot att se vad Miranda får tillsammans med Ampère i år...
 
Sv: Födda 2013 del III

Han ser verkligen ut att var typ ett år äldre :) Kommer bli en rejäl kille, hur hög är han?

Maria_b, dina verkar vara ganska stora vid födseln? 104 var inte så lite så hade nog tippat på att hon skulle blivit högre än 164. Frans var 142 vid 9 mån och vet. uppskattade det som en rätt stor häst som vuxen, 165+. Så din verkar helt klart nå upp till 170 strecket :)
 
Sv: Födda 2013 del III

KL

Dagsfärsk bild på min fullblodskille :D
1617922_10202708158600391_1340916676_o.jpg


Börjar bli lite väl kaxig nu i hanteringen..
Hur ser det ut för er andra? Har kulorna ramlat ner på era hingstar?
Någon som har kastrerat ännu?
 
Sv: Födda 2013 del III

Min har kulorna nere. Går ihop med äldre hingst och det trycker ofta undan kaxigheten och hingstigheten. Så han är lugn, men vill gärna pussa på tjejerna när hon går förbi boxarna.

Han får gå som hingst så länge han är snäll!
 
Sv: Födda 2013 del III

Min unge har haft bollarna nere sedan nyår..
och han kommer kastreras den 27/3 så han kan vara kvar med sina tjejkompisar.
Inge kaxig ännu och jag hoppas han inte blir det.
Han har aldrig fått lov att vara det..
i hagen håller storasyster ordning på han och han vet att jag är bossen;)
 
Sv: Födda 2013 del III

Vilket charmtroll :) Ska han vara med i Scandinavium om några år :D

kl
Min lilla räka kanske får bli FT-häst när hon blir stor O_o Idag gjorde hon ett galet uthopp från en stor sten upp i skogen och flyyyyyger flera meter :eek: Inte nog med det utan hon vänder direkt om drar galopp upp i backen snurrar tillbaka och galopp ner igen och uthopp från stenen igen :nailbiting: Mitt mattehjärta nästan slutar slå!!! Hon är som en stenget den där battingen :cautious:
 
Sv: Födda 2013 del III

Haha, är du säker på att Avater vet om att det lilla fluffiga är en annan häst och inte bara en självgående leksak? :D
De är sjukt charmiga tillsammans. :)

Dressyrteamet: Ojrå, vilken snygging! :d Är han svart? Lustigt med den ljusa svansen. :)

Hunter: :rofl: Mitt hjärta HADE nog slutat slå i det läget. :D
Iska brukar vara ganska säker på fötterna (eller ja... när inte matte håller henne i ett snöre precis när hon blir rädd för nåt och det är lite halt... :cautious: ) men häromdagen när jag gick ut med hö åt dem och de stod i skogen skulle hon såklart hoppa över diket... Men vi har inte riktigt barmark, utan det är lite halt på sina ställen, så hon halkar i avstampet och cyklar över diket. :D Hon såg så fruktansvärt osmidig ut att jag skrattade rakt ut när jag sett att hon sprang på alla 4 även efter landningen. :p
 
Sv: Födda 2013 del III

Hehe lille bamse har gett honom mer är ett tjuvnyp ;-) avatar saknar en hel del päls på bogen och hals. De leker jättefint ihop, bamse är ju smidigare så han vinner alltid. När jag tar in dem springer bamse alltid lös. Och kommer först in. Avatar ska alltid kolla så "pappa" är på plats i boxen:heart. Bamse syns inte utifrån så han lägger alltid huvudet över boxdörren innan han börjar äta.
 
Sv: Födda 2013 del III

Ricky hade kulorna nere redan när han var nyfödd, men nu åker de hiss ibland. Grålle har jag bara känt en kula på hittills, men förhoppningsvis trillar andra ned innan premieringen. :)
 
Sv: Födda 2013 del III

Någon som gillar att visa upp sig? ;)


Min lilla växer och skrotar mest i hagen, men ibland hittar vi på lite bus, hon följde med för lätt, så jag hade svårt att hinna fota...
DSC_0013-2.jpg


Hon har även hunnit med att gå som handhäst en gång en kort vända - inga problem.
IMG_0019.jpg


DSC_0039fix.jpg
 
Sv: Födda 2013 del III

Haha, dessvärre inte. Helt makalöst svår till att springa lös. Han vill mest ställa sig vid öppningen och stirra ut. Förra gången vi testade sprang han inte ett steg, idag sprang han långsidan ett par ggr iaf, alltid ngt :D

din ser ju nästan ut som en liten minikopia av min ju.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
419
· Visningar
55 205
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 701
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: annersia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp