Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju varit med och hört diskussionerna och tagit beslutet så har varit beredd på det i en månad typ. Blir antagligen inte uppsutten hoppning för Florence då, beror lite på hur de lägger höjden på banan.

Är nog ingen som tror att det blir fler starter i år men alternativet var typ att lägga ner helt. Nu går det förhoppningsvis att genomföra på fler ställen eftersom det körs i samband med 3-års. Och sedan kan det förhoppningsvis öka igen.
 
Haha ;)

Har ni sett att kvalitén kommer gp redan i vår? Förstår inte hur de tror att fler deltar när det kommer Med så kort varsel. Jag känner nog att vi inte hinner, jag har planerat till hösten. Tänker främst på hoppningen.

Jag känner som du. Jag har haft det som ett delmål (fast med inställningen att han troligen ändå inte är tillräckligt bra för att gå, men det är ett bra utbildningsmål), det har jag inte längre. Det känns mycket osannolikt att han hinner bli klar och tillräckligt bra tills dess.
 
Ny i denna tråd. :)
Har börjat rida en -13 som jag hunnit sitta på 9 gånger hittills. Han är inriden i somras men har vilat sedan dess. Skritt, trav och galopp är inga problem. Har en oändlig energibank.
Detta är den första så unga hästen jag ridit, har innan ridit 4-åring som var mkt mer riden än honom tidigare så det ska bli väldigt roligt att få vara med från början.
Målet är att han ska gå kvalitén nästa år.
 
Florence har nu varit igång ordentligt i 1 månad + 1 vecka nu, och det märks på henne nu att det nog börjar kännas lite i kroppen. Vi jobbar på men med lite lägre krav.

I helgen skulle vi löshoppa och det gick tyvärr inget bra alls :( Trots att vi bara hade småhinder på runt 50 cm stannade hon och vände flera gånger, ville inte bli infångad mellan gångerna och hoppade över avspärrningen 3 gånger. Hoppas att det bara var en dålig dag och att hon inte tappat hopplusten helt. Förra veckan kollade ET över henne, lite småfix men inga stora saker. Efter nyår tänkte jag ta ut någon som kan kolla på min dressyrsadel och ev anpassa stoppningen så vi kan prova rida med den i vår.

Nästa vecka ska vi vara med på första träningen, min klubb ordnar gratis för oss under 25 så tänkte att det kan vara bra miljöträning om inte annat att komma till nytt ridhus och gå lektion i grupp.
 
@Gabby_Ossi Vad skönt att vara igång ordentligt ändå! Och vad kul med träning!

Iska står ännu, hon kom in från betet i oktober och skulle sättas igång i november men då var alla hästar i stallet sjuka (utom just hennes lösdrift) så de hölls isolerade. Nu skulle hon sättas igång i december men hennes nya hagkompis hade dragit dit ringorm och smittat ner henne med så hon får stå ytterligare tills det behandlats. Det ska till att allt händer samtidigt. :grin:

Om någon missat det har blup uppdaterats nu med resultat från treårstesten. :)
 
Hade varit kul att visa på kvalitéts. Jag behöver mål för att hålla mig motiverad. Kan ju dock redan nu räkna med att bli "snuvad" på diplom igen på grund av extremiteterna. :D Och jag vet ju att han är lovande både som hopphäst och dressyrhäst så Breeders i fälttävlan lockar egentligen mer. Fast jag tror att Allan behöver en del tid på sig. Vi tar det som det kommer. Snart ska vi iväg på första hoppträningen. Vitkigast är att vi båda håller oss friska.
Kanske ska han få skor på sig någon gång i framtiden också. :angel::)
 
Nu är alla hästar födda 2013 officiellt fyra år. Därför stängs tråden men börja gärna en ny på ridning.

Görel moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 783
Senast: Ketrawzc
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 918
Senast: Valle
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
411
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästar och gastar är den tredje delen i Peppe Öhmans bokserie om Maja och älsklingshästen Frank. Här spelar Majas nya intresse för...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp