Bukefalos 28 år!

Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Födda 2013 del III

Glömde stamen ;)

Zaladin MI - De Noir

Vad kul med en Zaladin unge till... Nu är iofs vår Zaladin uppfödning såld. Men han var helt underbar att ha o göra med.

Är din visad på fölvisning?

Jag får väl säga att min/mina uppfödningar blir/blivit hanterade en hel del.
De leds till och från hagen varje dag. Borstade och får benen lyfta med jämna mellanrum...
 
Sv: Födda 2013 del III

Verlin: Nu är hon bra igen :)

Ang.hantering så är hon van vid att lyfta hovarna, bli borstad och uppbunden i stallgången. En del tränad i ledning i grimma, vilket funkar bra. Våra leds ej upp till hagen, dem får gå/springa upp själva ( staket på bägge sidor utav vägen upp till hagen.)

*kl*

En till bild på min underbara Cajsa, fick syn på något

Men jag är sååå nöjd över henne, trevligt psyke, snygg att kolla på (snyggare såklart när hon är jämn hög både fram och bak) & rör sig väldigt bra & nästan bäst av allt att hon blev ett sto! :love:

j8ealc.jpg
 
Sv: Födda 2013 del III

kl

Mitt knytt är jordens charmtroll :D Mycket poppis bland de närboende som kommer och beundrar och klappar. Inte konstigt att hon tror att hon är guds gåva till hästligheten.

Imorse skrämde hon mig dock för hon kom inte fram när jag gick ut med foder till mammorna. Såg att en enbuske rörde på sig. Tog några sekunder sen tittade en mycket nöjd föl fram och sträääääääääääckte på sig som en katt ett ben i taget mmmmmm ligga och sova i enbuske det är grejer det :D

Vi har haft underbart vårväder nu med 10 grader sol och gräset sprirar! Snödroppar och krokus blommar för fullt!
 
Sv: Födda 2013 del III

Jättefin bild.

Har haft hovis här till min och han skötte sig väluppfostrat. Läkningen med såret går bra. Det är otroligt vad bra det blivit efter vi skar bort allt svallkött, nu är det bara kanske 2*2,5 cm från 7*5 och djupt in till benet när han skadade sig.

I måndags lade vi på medicinsk honung som ska vara väldigt bra för sårläkning. Heter Medihoney. Men den är snordyr. ca 800 kr för 5*20ml. Ska bli spännande att se hur det ser ut på fredag då jag ska göra första omläggningen själv utan sedering.:nailbiting:

Vi måste nog vara tre personer, en som håller i Lilla O, och en som assisterar mig då jag måste hålla de sterila handskarna och kompress och allt närmast såret sterilt. Tänk om han rör på sig exakt när jag ska linda på första lagret...

:o
 
Sv: Födda 2013 del III

KL

Man växer fortare än jag hinner med:/ 145 i mkh senast och drar 125 i täcken. Cob i grimma. Nu 10 månader gammal.

1901631_10151846422961353_833543984_n.jpg
 
Sv: Födda 2013 del III

Ojoj! Jag har nästan glömt bort hur stora hbl bebisarna blir snabbt!

Jag var och shoppade grimmor till mina för ett par veckor sedan och jag köpte en stl ponny och en stl shettis. Ponny grimman kunde jag ju bara rita mig på att använda men shettisgrimnan har snart den störst växt i :D
Stoltserar med hela 120 cm över havet ;)
 
Sv: Födda 2013 del III

haha syns verkligen att det är två grabbar :D små ligister !

Är båda sålda?

Hihi, visst gör det! :D Riktiga pojkar! Busar av sig som attans på varandra, tur de har varann!
Yes dom är sålda båda två :), var tom kö på Furir. Håller tummarna att hans helsyskon som väntas iår är minst lika fin :love:
 
Sv: Födda 2013 del III

haha så sött o sova i en enbuske ;) Dom är allt för söta!
Jag hittade min liggandes i boxen häromdagen. Brukar ligga men alltid rest sig när man öppnar stalldörren men inte denna dag ;)

1888549_1422698897977083_1828793256_n.jpg
 
Sv: Födda 2013 del III

*kl*

Idag blev det en ny noggrann mätning av Cajsa - resultatet blev: 130 cm fram och 135 cm bak!. Hoppas att hon kan stanna på D-ponny mått!

Vad tror experterna här inne? (Hon blir 9 mån.i mars) :) Förra mätningen var mest "på en höft".
 
Sv: Födda 2013 del III

Knapplån**

Har mätt min "åring" häromdagen, som snart är nio månader, halvblodssto. Hon är 145cm i manke o 147cm över rumpan. Någon som fött upp många halvblod och vet ungefär hur hon ligger till i höjd? Går det ens att säga nått om höjden vid nio månader? :)

Hon var 110cm när hon föddes, och hennes helsyster som var 104cm vid födseln blev 164cm slutligen. Jag gissade därför på att denna blir runt 170cm. Är det fortfarande rimligt att kunna tro det? Förstår självklart att det är högst individuellt hur fort de växer, men tänker om 145 cm är litet, normlastort eller stort för åldern :)
 
Sv: Födda 2013 del III

Oj jäklar, vad maffig och välmusklad han ser ut att vara! :love:
Nu syns det verkligen att han skimlar också. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
417
· Visningar
53 836
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
32
· Visningar
3 906
Senast: warg
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
260
Senast: annersia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp