Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg just på Equipsport att Alladins kusin (på mödernet alltså) Aramis vann Breeders Trophy i fälttävlan med betyget 10. Allan har lite att leva upp till nu ;)
Igår red jag ut en sväng själv och red ner på galoppcampen och travade runt häckarna och däckhindren.
Kan säga som så att han var väääldigt tittig. Tur att han är ganska övertalningsbar. :D Däckhindren är ju 50 cm så de skulle vi kunna hoppa vilken dag som helst men även där vill jag gärna ha draghäst så det blir lätt i början. Finns inga infångare heller. På häckarna finns det men de är hööga i jämförelse.
 
Idag har jag kört i väg min stora Lilla O till utbildaren. Han är ju supersnäll, men jag är ensam och vill att grunden ska bli bra under trygga former. Han har inte åkt släp på ett år, men går rakt in, står som ett ljus och backar inte ut förrän jag säger ok. :love: Först fick att stå inne i stallet en stund, sedan släppte vi ut honom i stor hage med 2 jämnåriga grabbar. Gick hur bra som helst, mer än att han blev lite rädd när det kom 2 hästar galopperande emot honom. De andra treåringarna såg små ut bredvid honom och de mättes in på 170 cm på treårs...:eek: Jag är glad att jag hittade det här stället, seriöst, men framförallt att han får gå i stor hage med kompisar. Jag tror det här kommer bli väldigt bra.
 
Var iväg med Florence på tömörningsträning för en landslagskusk idag! Han tyckte hon var jättefin och väldigt rolig att jobba med, så det var kul att se! :) Blir förhoppningsvis om 2 veckor igen, får se om jag hinner ta henne lite själv då också.
 
Inridning av Melinda är påbörjad. Hon är jätteduktig och tar allt nytt med ett gott humör.
Jag rider henne nu ca 2-3ggr i veckan korta stunder och hon är verkligen helt otroligt snäll. Jag har aldrig haft en sådan lugn och sansad häst.Hon ger en helt otrolig härlig ridkänsla när hon slappnar av och vet vad hon ska göra. :heart
2016-08-19%2018.45.17_zpsctbusox3.jpg
 
Får lägga in filmen på Youtube istället.
Kan bjuda på en fin bild från terrängbanan i söndags.
Allan var jätteduktig (fast jag åkte i backen en gång, det är mycket hopp o mycket rygg :o http://www.ladda-upp.se/bilder/trsiuvaqhxrddi/ här satt jag dock kvar. Det gäller att ta i och vika in frambenen ordentligt när man hoppar upphopp på hög nivå :banana::angel:
Här satt jag dock kvar.

Mätte honom för övrigt igår. Som jag gissat har han vuxit mycket i sommar. Är nu nästan 175. Oskodd! :nailbiting: hoppas han vuxit färdigt nu, tycker det räcker gott och väl.
Fokuserar nu på inhoppning en period. Igår skulle jag bara jogga lite lugnt på ridbanan, han har fått vila sedan terrängbanan för att smälta det lite. Han är så pigg och framåt! Aldrig ridit en treåring med så mycket naturlig bjudning. Helst vill han bara galoppera! Men det är roligt, måste bara befästa förhållningarna lite, annars ångar han helst bara på. Men fortfarande otroligt snäll men känslig, precis som jag vill ha det.
Nyper mig i armen över att ha hittat denna häst!
 
@CaisaLundblad Ja det är lite skillnad att ha gått från fullblodet till dessa språng :D
Tyvärr var vattenhindret torrt men jag ska dit igen när det kommit lite regn. Är ju snustorrt ute! Inte regnat på nästan en månad.
 
jag och frans tog följe med Frans mamma med medryttaren på ut i skogen i lördags, Vi skrittade och travade en liten bit. Gick jättefint.
Litet steg jämfört med många andra men jag tar det i den takten jag känner mig trygg i att jag fixar.

i övrigt ägnar frasse sina dagar åt att munhuggas så han ser snällt sagt inte så vacker ut. bitsår överallt.
 
@fio Ja precis, de är båda avkommor till vårt gula sto som LA red fälttävlan på.

Åkrarna ska ju ändå bara plöjas upp så :p Jag trodde faktiskt den här skulle försvinna snart också, den andra stubben runt vår gård var bara kvar några dagar efter att de tröskat.
 
Idag blir det hoppning några hinder i följd utan infångare. :) Nästa vecka besöka små ponnyterränghinder igen.
Men på lördag ska jag äntligen få hoppa lite på riktigt, fälttävlansabstinensen är stor! Var groom på ponnytävling i helgen men på lördag ska jag i alla fall få rida jakt! På en häst jag aldrig suttit på dock men det blir kul!
Nästa vecka tar jag med den andra fuxen på jakt, den är fem. :)
 
Duktig kille! själv har frans kommit på att matte är lite kort så hon inte når att tränsa om man drar upp huvudet. Snark! brottningsmatch två dgr i rad. men sen gick ridningen bra iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
412
· Visningar
52 409
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 716
Senast: Valle
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
238
Senast: annersia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
463
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp