Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Vart har du köpt dina boxskyltar? Jag vill ha i mässing men hittar ingenstans? :D

Sorry för kl.

Jag köpte dem på GBG Horse Show förra året. Pruta till mig värsta dealen :p haha jag skäms inte för nåt :D
Ett företag i Skåne - minns inte namnet men har för mig att de hade en websida :o
 
Sv: Föl 2013 del 2

Kul om du kommer till GBG :D Då är du nära min hemort!

Hon är lite av en Nallebjörn faktiskt. :o :D

Haha, Kungsbacka är ju just ett av de ställena jag tittar på, vill bo nära hästarna och inte mitt i stan. :D
Om jag kommer in på utbildningen ska jag trakassera dig med att hjälpa mig hitta stall åt mina odjur, alltså... ;)
 
Sv: Föl 2013 del 2

Förstår att du blir trött på att byta stall :(

Minns själv hur det var innan jag fick eget stall. Åkte och kolla på stall, allt verkar bra, man velar, väger för- och nackdelar, tar beslut och sen kanske det visar sig att det inte var fullt så bra.

Kanske inte någon tröst men du fattar alltid rätt beslut. Om det finns en bättre lösning så väljer du alltid den med den kunskapen du har då.
 
Sv: Föl 2013 del 2

Hon är lite av en Nallebjörn faktiskt. :o :D

Haha, Kungsbacka är ju just ett av de ställena jag tittar på, vill bo nära hästarna och inte mitt i stan. :D
Om jag kommer in på utbildningen ska jag trakassera dig med att hjälpa mig hitta stall åt mina odjur, alltså... ;)

Vi får väl bygga en ligghall till så jag kan ta emot några inhysningar ;)
Hahaha nä min man hade nog dödat mig om jag föreslagit att lägga 5 veckors semester i år igen på att bygga ligghall :p
 
Sv: Föl 2013 del 2

Vi får väl bygga en ligghall till så jag kan ta emot några inhysningar ;)
Hahaha nä min man hade nog dödat mig om jag föreslagit att lägga 5 veckors semester i år igen på att bygga ligghall :p

Äsch då, visa en bild på Iska bara så blir han nog så förälskad att du inte ens behöver hjälpa till! :D ;)
 
Sv: Föl 2013 del 2

Du är rolig!

Min man är dock ingen hästfantast direkt...tror inte ens Iska kan få honom på fall..
 
Sv: Föl 2013 del 2

Du är rolig!

Min man är dock ingen hästfantast direkt...tror inte ens Iska kan få honom på fall..

Hähä, tror han är ganska förtjust i dig då om du lyckas få honom spendera 5 veckors semester - på en ligghall åt hästarna! :eek: :sneaky:

Nä, någonting vettigt hoppas jag nog på att hitta, men det blir så jäkla svårt när det är så jäkla långt bort! Jag måste ju flytta ner först, sen leta stall/lösdrift, hittar FÖRHOPPNINGSVIS ett nära där jag då valt att bo, och vart sjutton ska jag göra av odjuren medan jag är där nere och letar stall åt dem? Mor och far vill INTE ha fullt ansvar för hästarna själva en längre period.
Så det är ju lite trixit och bökigt, sen läre jag få boka en hästtransport ner till dem, tror knappast min käre far vill köra 2 vändor ner till GBG... :angel:
 
Sv: Föl 2013 del 2

KL
Idag var det bandagebyte igen, ser faktiskt ok med tanke på hur det var från början. Snart kommer jag nog kunna byta själv, men än så länge måste han sederas för att stå helt still, och vi lär behöva skära svallkött igen framöver.
Nästa bandagebyte blir på måndag, och det är alltid lika nervöst varje gång innan man öppnat och sett hur det ser ut.

Min har varit uppbunden hos uppfödaren så det har fungerat bra hittills att binda upp. Iom att han står i halmad box och det är rät mycket hörester kvar så får han stå uppbunden ca 1 timme i boxen tills sederingen gått ut. Han tycker inte det är så kul och krafsar lite med frambenen mot slutet, men är annars duktig.

Han gillar verkligen lusernhacket. Vill hellre ha det än höet nu. :D
 
Sv: Föl 2013 del 2

KL

Nu har denna tråd nästan 2000 inlägg. Jag stänger den nu men öppnar en ny.

Görel moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
388
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Ramona
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: Nikan
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
5
· Visningar
565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp